اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق روسیه و فرانسه برای همکاری نظامی علیه داعش



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

روسای جمهور روسیه و فرانسه در تماس تلفنی برای همکاری نظامی بین دو کشور جهت مبارزه با داعش توافق کردند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی برای همکاری نظامی بین دو کشور در جهت مبارزه با داعش توافق کردند.

این در حالی است که اولاند قصد دارد هفته آینده در سفر به مسکو و با پوتین در مورد مبارزه با داعش گفتگو کند و تلاش دارد تا دیدگاه های آمرکیا و مسکو را در مبارزه با داعش به هم نزدیک کند.

سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور امروز سه‌شنبه بیش از 30 موشک کروز به مواضع داعش در حلب و الرقه شلیک کرده است.

وی همچنین اعلام کرد که روسیه تصمیم دارد تا 25 جنگنده جدید دیگر به سوریه ارسال کند.

اخبار بین الملل - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
حملات هوایی سنگین روسیه و فرانسه علیه داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همکاری روسیه و آمریکا علیه داعش



اخبار,اخبار بین الملل, همکاری روسیه و آمریکا علیه داعش


 اخبار بین الملل - همکاری روسیه و آمریکا علیه داعش

کری بعد از دیدار سه ساعته با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پاریس اظهار کرد: هر دو طرف نیاز دارند "مسئولیت‌های مهم" خود را به عنوان قدرت‌های جهانی در مبارزه با افراطی‌گری در خاورمیانه و حل مساله برنامه‌های هسته‌ای ایران وکره شمالی بشناسند.

آمریکا و روسیه متعهد شدند تا همکاری‌های گسترده‌ای را در مسائل امنیت جهانی شامل به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره شبه‌نظامیان داعش حتی به رغم وجود اختلافات میان دو کشور بر سر بحران اوکراین از سر گیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود اینکه جان کری، وزیر خارجه آمریکا از واژه "از سرگیری" برای روابط روسیه و آمریکا استفاده نکرد اما با لحنی دوستانه درباره مدیریت تفاوت‌ها و تلاش برای همکاری بهتر در مسائل مورد توافق سخن گفت.

کری بعد از دیدار سه ساعته با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در پاریس اظهار کرد: هر دو طرف نیاز دارند «مسئولیت‌های مهم» خود را به عنوان قدرت‌های جهانی در مبارزه با افراطی‌گری در خاورمیانه و حل مساله برنامه‌های هسته‌ای ایران وکره شمالی بشناسند.

وزیر خارجه آمریکا برای توضیح بیشتر درباره همکاری دو کشور گفت: به عنوان مثال آمریکا و روسیه اقدام به اشتراک‌گذاری اطلاعات درباره اقدامات گروه داعش که آمریکا و متحدانش در حال مبارزه با آن در عراق و سوریه هستند، خواهند کرد.

لاوروف در سخنرانی جداگانه، آغاز این همکاری را تایید و همچنین نسبت به بهبود روابط روسیه آمریکا ابراز خوش‌بینی کرد.

لاوروف درباره این همکاری عنوان کرد: این دو کشور نقش ویژه‌ای در جهان دارند. ما با همکاری یکدیگر می‌توانیم اقدامات موثرتری برای حل و فصل مشکلات جهان انجام دهیم. اکنون مهمترین نگرانی جنگ علیه تروریسم است که اکنون به مهمترین تهدید در تمام خاورمیانه تبدیل شده است.

با این حال دو طرف بر مواضع خود در قبال اوکراین همچنان اصرار دارند.

کری با تاکید بر موضع پیشین خود در قبال اوکراین و اقدام روسیه عنوان کرد: روسیه و نیروهای متحدش در اوکراین باید از تجاوزات خود در منطقه ناآرام شرق کشور دست بکشند، نیروها و سلاح‌های خود را خارج کرده و تمام اسرا و زندانیان را آزاد کند.

او همچنین متذکر شد که هیچ رفراندوم استقلالی توسط جهان به رسمیت شناخته نخواهد شد.

کری همچنین تاکید کرد، بخش اعظم گفت‌وگوهای بین دو کشور به مسائلی غیر از اوکراین به ویژه کمپین جهانی علیه داعش اختصاص یافت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد، لاوروف به مسائلی مبنی بر تامین سلاح و تجهیزات برای کمک به ارتش عراق اشاره کرده است.

وی افزود: هیج اختلافی بین آمریکا و ترکیه در استراتژی مبارزه با شبه نظامیان داعش وجود ندارد. 


 اخباربین الملل -  ایسنا