اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق دولت و مجلس درباره سبد حمایتی اقشار کم درآمد


نمایندگان مجلس و دولت که برای بررسی مسائل معیشتی مردم جلسات مشترکی از هفته گذشته آغاز کردند به توافق رسیدند تا مبلغ 2 میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی برای تامین سبد حمایتی اقشار کم درآمد برداشت شود.

خبرگزاری مهر: نمایندگان مجلس و دولت که برای بررسی مسائل معیشتی مردم جلسات مشترکی از هفته گذشته آغاز کردند به توافق رسیدند تا مبلغ 2 میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی برای تامین سبد حمایتی اقشار کم درآمد برداشت شود.

آخرین خبرها از جلسات مشترک مجلس ودولت که از سه شنبه هفته گذشته آغاز شده ، این است که دو قوه به این توافق رسیدند که برای تامین سبد حمایتی از اقشار کم درآمد معادل 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت و در قالب سبد کالا میان 15 میلیون خانوار توزیع گردد.

این سبد حمایتی قرار است بین 7 دهک درآمدی جامعه توزیع شود.

جلسات مشترک ابین مقامات مجلس و دولت به صورت مستمر در حال برگزاری است تا همفکری ها و اقدامات لازم در خصوص ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم صورت گیرد.

دولت و مجلس عصر امروز هم جلسه برگزار خواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
افزایش وام مسکن برای اقشار کم درآمد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمک اقتصادی به اقشار کم‌درآمد؛ توافق دیشب دولت و مجلس



کمک اقتصادی به اقشار کم‌درآمد؛ توافق دیشب دولت و مجلس
رئیس کمیسیون عمران مجلس، کمک اقتصادی به اقشار کم‌درآمد در آستانه شب عید را محور توافقات جلسه شب گذشته دولت و مجلس اعلام کرد.

علی اکبر آقایی در گفتگو با مهر در رابطه با نتیجه جلسه شب گذشته دولت و نمایندگان مجلس گفت: کمک معیشتی بین اقشار کم درآمد نتیجه این جلسه بود اما هنوز نسبت نحوه توزیع کمکهای شب عید مشخص نیست. احتمالا کمکها به صورت نقدی خواهد بود.

وی در رابطه با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: بررسی ها در این رابطه به شنبه هفته آینده موکول شد که با تعیین تکلیف آن، نرخ گذاری ارز در بودجه سال آینده نیز مشخص خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: قرار شده است جزئیات جلسه دیشب توسط سید شمس الدین حسینی به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت در اختیار مردم و رسانه ها قرار گیرد.

در همین حال، حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مجلس درباره این جلسه گفت: بحث در مورد اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها همچنان ادامه دارد و قرار است تا نمایندگان و دولت در این رابطه بیشتر با هم مباحثه داشته باشند.
وی تصریح کرد: همچنین در جلسه دیشب بر این موضوع تاکید شد که دولت هرچه سریع‌تر لایحه بودجه را به مجلس ارائه دهد.
 جلسه دیشب مجلس و دولت با حضور روسای دو قوه، وزرای اقتصادی دولت و روسای کمیسیون‌ها و چهره‌های اقتصادی مجلس طبق روال گذشته برگزار شد./مهر