اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق تهران و مسکو برای عبور از تحریم‌ ها


منابع رسانه‌ای از توافق اخیر مقامات ایران و روسیه در زمینه عبور از تحریمهای ظالمانه غربیها علیه این دو کشور خبر می دهند.

خبرگزاری مهر: منابع رسانه‌ای از توافق اخیر مقامات ایران و روسیه در زمینه عبور از تحریمهای ظالمانه غربیها علیه این دو کشور خبر می دهند.

شبکه المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک موثق اعلام کرد: "محمد جواد ظریف" وزیرخارجه ایران و "سرگئی لاوروف" وزیرخارجه روسیه طی دیدار اخیر خود در مسکو درباره تحریمهای ظالمانه غرب گفتگو کرده اند.

بنابراین گزارش، دو طرف در این دیدار درباره اجرایی کردن تدابیر که باعث عبور از تحریمهای غربیها علیه دو کشور می شود توافق کرده اند.

خاطرنشان می شود آمریکا و کشورهای غربی پس از تحولات اخیر اوکراین، تحریمهای جدیدی را علیه روسیه در بخشهای مختلف به اجرا گذاشته اند.

وزیرخارجه روسیه نیز طی دیدار اخیر خود با همتای ایرانی اش بر لزوم تقویت هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی دو کشور تاکید کرد.


ویدیو مرتبط :
توافق مسکو و واشنگن برای تبادل اطلاعات درباره اوکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسکو: تهران مسئول عدم توافق در ژنو نیست/اظهارات طرف آمریکایی واقعیت را وارونه جلوه می‌دهد



مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ مذاکرات هسته‌ای ایران,جان کری


مسکو: تهران مسئول عدم توافق در ژنو نیست/اظهارات طرف آمریکایی واقعیت را وارونه جلوه می‌دهد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تهران مسئول به توافق نرسیدن مذاکرات ژنو نیست.

به گزارش فارس، یک منبع در وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس روسیه اظهار داشت: تهران مسئول عدم دستیابی به توافقی در مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ در ژنو نیست.

وی افزود: اظهارات طرف آمریکایی در این زمینه واقعیت را وارونه جلوه می‌دهد.

این منبع گفت: ایران با پیش نویس توافقنامه موافقت کرد اما طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات هسته‌ای نتوانستند در نهایت درباره آن توافق نظر کنند زیرا این امر نیازمند اتخاذ تصمیم با اجماع بود.

وی تصریح کرد: ایرانی‌ها مسئول این شکست نیستند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه در ابوظبی ایران را مسئول عدم دستیابی به توافقی در مذاکرات ژنو درباره برنامه هسته‌ای این کشور خوانده بود.

/فارس