اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق ایران و عراق درمورد منطقه آزاد اروند


معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه توسعه منطقه آزاد اروند تحول بسیار بزرگی در اقتصاد استان خوزستان بوجود خواهد آورد، گفت: توافقاتی بین ایران و عراق برای توسعه منطقه آزاد اروند انجام شده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در جمع مدیران اجرایی منطقه آزاد اروند با بیان اینکه خرمشهر و آبادان حق بزرگی بر کشور دارند، گفت: توجه به استان خوزستان، رویکردی است که در همه مسئولان کشور وجود دارد و باید با تلاش هرچه بیشتر برای توسعه این استان تلاش کرده و حل مشکلات آن را جزو اولویت‌های دولت قرار دهیم.

وی افزود: دولت حل مشکلات این استان از جمله مسئله آب و کشاورزی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و انشاءالله در آینده نزدیک این مسائل هرچه زودتر تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای توسعه منطقه آزاد اروند که در سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان صورت گرفت، تصریح کرد: توسعه منطقه آزاد اروند تحول بسیار بزرگی در اقتصاد این استان بوجود خواهد آورد و این تجربه موفق می‌تواند آغازگر یک تحول برای ایجاد و توسعه مناطق آزاد در کل کشور شود.

جهانگیری با بیان اینکه توسعه مناطق آزاد در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز مورد تأکید قرار گرفته، از مناطق آزاد به عنوان یکی از این پایگاه‌های مهم برای توسعه صادرات غیرنفتی یاد و خاطرنشان کرد: توسعه صادرات از اصلی‌ترین جهت‌گیری‌های دولت تدبیر و امید است، زیرا با توسعه صادرات می‌توان وابستگی اقتصاد کشور به منابع و درآمدهای نفتی را کاهش داد.

وی همچنین توسعه منطقه آزاد اروند را موضوعی پراهمیت برای دو کشور ایران وعراق دانست و گفت: در مذاکرات صورت گرفته با طرف‌های عراقی توافقاتی میان دو کشور برای توسعه منطقه آزاد اروند صورت گرفته است.

معاون اول رئیس‌جمهور از دولت عراق به عنوان دولت دوست و همسایه و شریک تجاری برای ایران نام برد و اظهار داشت: برای اتصال راه‌آهن از شلمچه به بصره توافقاتی با مقامات عراقی ایجاد شده که در صورت تحقق، این خط ریلی می‌تواند کشور چین را به مدیترانه متصل و آن را به یکی از مهم‌ترین محورهای حمل و نقل کالا در منطقه تبدیل کند.

جهانگیری درباره رسیدگی به خرمشهر و توسعه این منطقه نیز، اظهار داشت: برای توسعه خرمشهر اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده و بازسازی پالایشگاه آبادان و بهسازی بندر خرمشهر از اولویت‌های دولت است که هم‌اکنون در دست پیگیری است.

همچنین پیش از سخنان معاون اول رئیس‌جمهور، استاندار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرعامل منطقه آزاد اروند، فرمانداران خرمشهر و آبادان در سخنانی به بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند پرداختند.


ویدیو مرتبط :
منطقه آزاد اروند در خرمشهر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات توافق جدید ایران و شل/ پول نفت بلوکه شده ایران در اروپا آزاد شد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

جزئیات توافق جدید ایران و شل/ پول نفت بلوکه شده ایران در اروپا آزاد شد

وزیر نفت با تشریح توافق جدید ایران با شرکت انگلیسی شل برای وصول مطالبات معوق نفتی از این شرکت اروپایی، اعلام کرد: با مجوز جدید اتحادیه اروپا و سازمان ملل به زودی بدهی چند میلیارد دلاری ایران از این شرکت انگلیسی اخذ می شود.

رستم قاسمی امروز در گفتگو با مهر، درباره افزایش بدهی های معوق شرکت انگلیسی شل به بیش از دو میلیارد دلار گفت: پس از تحریم نفت ایران توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا، وزارت نفت هم شرکت شل را تحریم نفتی کرده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر هیچ گونه نفتی به شرکت انگلیسی شل فروخته نمی شود، تصریح کرد: بدهی های معوق نفتی این شرکت اروپایی هم افزایش نیافته است.

این عضو کابینه دولت دهم در پاسخ به این سئوال مهر که آیا فروش نفت به شرکت شل انگلیس از طریق واسطه ها انجام می شود؟ اظهار داشت: در حال حاضر هیچگونه نفتی به صورت واسطه ای به این شرکت نفتی اروپایی فروخته نمی شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر مهر مبنی بر چگونگی وصول مطالبات نفتی از شرکت شل توضیح داد: پس از تحریم اتحادیه اروپا کلیه منابع مالی حاصل از فر وش نفت ایران به شرکت شل بلوکه شد.

وزیر نفت با بیان اینکه اخیراً که توافق بین ایران و شرکت انگلیسی شل برای وصول مطالبات نفتی معوق انجام گرفته است، بیان کرد: بر این اساس، مجوزهای لازم از اتحادیه اروپا و سازمان برای وصول این مطالبات اخذ شده است.

قاسمی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود به زودی بدهی های معوق شرکت شل به وزارت نفت ایران پرداخت شود./مهر