اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق ایران و روسیه بر حل مشکل سامانه اس300



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,روابط ایران و روسیه

 

وزرای دفاع ایران و روسیه موافقت نامه همکاری های نظامی- دفاعی امضا کردند.

به گزارش تسنیم، پس از انجام مذاکرات وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و روسیه موافقت‌نامه همکاری‌های دفاعی-نظامی میان دو کشور، توسط سردار حسین دهقان و ارتشبد سرگئی شویگو امضا شد.

در این موافقت نامه با اشاره به موازین مشترک طرفین در بسط و توسعه و ارتقاع سطح همکاری‌های نظامی تاکید شده است.

همکاری برای حفظ صلح و امنیت و ثبات منطقه‌ای و بین المللی، مقابله با انواع تروریسم، تجزیه طلبی و افراط گرایی از جمله مفاد این موافقت نامه می باشد.

همچنین فارس گزارش داد که در نشست برگزار شده، وزرای دفاع ایران و روسیه بر حل مشکل سامانه اس 300 توافق کردند.

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
نمونه ای از سامانه اس300 که به سوریه داده شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریابکوف: روسیه خواستار حل مشکل فروش موشک‌های اس-300 به ایران است



ضد هوایی «اس-300»,معاون وزیر خارجه روسیه

ریابکوف: روسیه خواستار حل مشکل فروش موشک‌های اس-300 به ایران است

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که روسیه خواستار آن است که مسئله لغو قرارداد فروش سامانه‌های دفاع ضد هوایی «اس-300» به ایران از دستور کار روابط دو کشور حذف شده و این مشکل هر چه سریعتر حل و فصل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز، پنجشنبه اعلام کرد که گروه میانجی‌گران بین‌المللی «1+5» امیدوار است که مذاکرات با ایران به سمت جلو حرکت کرده و ایران برای اثبات تمایل خود در مورد همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از خود سازش نشان بدهد.

این مقام بلندپایه روس در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری «نووستی» گفت: ما متوجه تمایل سازنده طرف ایرانی، از جمله در بالاترین سطح کشور شده‌ایم و این مسئله بسیار مهم است. و من مطمئن هستم که این دور از مذاکرات که در سطح وزاری امور خارجه برگزار می‌شود، قطعا به سمت جلو حرکت خواهد کرد.

ریابکوف یادآور شد که اظهارات "حسن روحانی" رئیس‌جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل نشان دهنده آن است که برخورد مقامات تهران در گفت‌و‌گو با جامعه بین‌المللی سازنده خواهد بود.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین در پاسخ به سئوال دیگری گفت: روسیه خواستار آن است که مسئله لغو قرارداد فروش سامانه‌های دفاع ضد هوایی «اس-300» به ایران از دستور کار روابط دو کشور حذف شده و این مشکل هر چه سریعتر حل و فصل شود.

لغو این قرارداد از سوی روسیه در سال 2009 باعث شد تا ایران به مجامع بین‌المللی شکایت کرده و خواستار دریافت خسارت مالی به ارزش بیش از 4 میلیارد دلار از طرف روسی شده است. لغو این قرارداد با توجه به تصویب قطعنامه شورای امنیت در خصوص منع فروش تسلیحات نظامی به ایران صورت گرفت.

ریابکوف گفت: ما می‌خواهیم تا این مشکل هر چه سریعتر حل و فصل شده و از دستور کار روابط روسیه و ایران کنار گذاشته شود.

وی با توضیح اینکه شکایت ایران از روسیه در حال حاضر در دادگاه بین‌المللی در حال رسیدگی است، یادآور شد: قصد ندارد توضیح بیشتری به اظهارات رئیس‌جمهوری ولادیمیر پوتین و مقامات شرکت «راس آبارون اکسپورت» در این رابطه بیافزاید./فارس