اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توافق آمریکا و روسیه درباره تحریم‎های ایران


آمریکا و روسیه به فرمولی جدید رسیده اند که اختلافات آنها در مورد اعمال مجدد تحریم های لغو شده ایران را از بین می برد.

پایگاه خبری انتخاب: یک رسانه غربی در ادعایی از توافق آمریکا و روسیه در مورد روشی جدید برای بازگرداندن مجدد تحریم های لغو شده ایران در صورت نقض توافق احتمالی از طرف تهران خبر داد.

 آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات های غربی می نویسد: آمریکا و روسیه به فرمولی جدید رسیده اند که اختلافات آنها در مورد اعمال مجدد تحریم های لغو شده ایران را از بین می برد.

بر اساس تفاهم لوزان قرار است در صورت رسیدن ایران و کشورهای ۱+۵ به توافق جامع هسته ای، تحریم های ایران نیز لغو شوند. در این میان آمریکا بر این امر پافشاری دارد که در صورت نقض توافق از سوی ایران، تحریم های لغو شده مجددا علیه تهران اعمال شوند که البته در مورد نحوه اعمال مجدد این تحریم ها اختلافاتی میان اعضای ۱+۵ از جمله روسیه و امریکا وجود دارد.

گویا آمریکا خواهان آن بود که در صورت نقض توافق از سوی ایران، تحریم های لغو شده به صورت اتوماتیک مجددا اعمال شوند اما روسیه با این امر مخالف بوده است.

به نوشته اسوشیتدپرس، اختلافات آمریکا و روسیه در این مورد به حدی بود که حتی امکان بر هم خوردن توافق هسته ای با ایران وجود داشت اما با این فرمول جدید مسکو و واشنگتن به درک مشترکی از این امر رسیده اند.

در همین رابطه «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به خبرنگاران گفته که بازگرداندن سریع تحریم ها در صورت نقض توافق جامع از سوی ایران یکی از محورهای اصلی هر نوع توافقی با ایران خواهد بود.

دیپلمات هایی که خبر توافق روسیه و امریکا را بر سر فرمول جدید اعمال مجدد تحریم های ایران به آسوشیتدپرس داده اند از بیان جزئیات بیشتر در این رابطه به دلیل آنکه ممکن است این امر به مذاکرات در حال انجام ایران و ۱+۵ لطمه بزند خودداری کرده اند.


ویدیو مرتبط :
صدای آمریکا | تحریم جدیدی بعد از توافق ژنو اعمال نشده ا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد روسیه از تحریم جدید آمریکا علیه نفت ایران



انتقاد روسیه از تحریم جدید آمریکا علیه نفت ایران

مسکو: افزایش تحریم‌های ایران راه‌حل پایان مناقشه هسته‌ای نیست

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اقدام جدید مجلس نمایندگان آمریکا برای اقزایش تحریم‌های ایران، اعلام کرد این اقدامات به پایان مناقشه هسته‌ای کمکی نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، مسکو روز پنج‌شنبه در واکنش به تصویب طرح افزایش تحریم‌های ایران در مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرد افزایش تحریم‌ها به حل مناقشه هسته‌ای ایران، کمکی نمی‌کند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز پنج‌شنبه طرحی را به تصویب رساند که تلاش می‌کند فروش نفت ایران را محدودتر کند. این طرح تازه به تصویب اولیه رسیده و تا تبدیل شدن به قانون باید چند مرحله دیگر را پشت سر بگذارد.

«گنادی گاتیلوف» معاون وزیر خارجه روسیه در واکنش به این مصوبه، تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را کافی دانست و گفت مصوبه جدید «غیرسازنده» است.
وی در این مورد به خبرگزاری «اینترفکس» گفته است: هدف از هر تحریم جدید تنها سخت‌تر کردن شرایط اقتصادی ایران است، اما به حل موضوع منع گسترش تسلیحات کمکی نمی‌کند.

روسیه یکی از اعضای شورای امنیت است و بارها مخالفت خود با افزایش تحریم‌های ایران را اعلام کرده است./فارس