اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

توئیت روحانی در مورد انفجارهای بروکسل



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

توئیت روحانی در مورد انفجارهای بروکسل:

محکوم کردن تروریست‌ها و تسلیت به مردم بلژیک

روحانی حوادث بروکسل را به شدت محکوم کرد.

رئیس جمهوری حملات تروریستی امروز(سه شنبه) در بروکسل را به شدت محکوم کرد و به دولت و مردم آن کشور تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی عصر سه شنبه در صفحه توئیتری خود، حملات تروریستی امروز بروکسل را به شدت محکوم و عمیق ترین مراتب تسلیت را به دولت ، ملت و کسانی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده اند، اعلام کرد.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
چیپس می خواهید؟ توئیت کنید!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پس از نشست بروکسل با موضوع دولت روحانی؛ اشتون: در انتظار تشکیل تیم جدید مذاکره کننده هسته‌ای ایران هستیم



نشست بروکسل با موضوع دولت روحانی

پس از نشست بروکسل با موضوع دولت روحانی؛ اشتون: در انتظار تشکیل تیم جدید مذاکره کننده هسته‌ای ایران هستیم/امیدواریم گفت‌وگوها به زودی از سر گرفته شود

مسئول سیاست خارجی در اتحادیه اروپا پس از نشست نمایندگان 1+5 در بروکسل ابراز امیدواری کرد که گفت‌وگوهای اتمی با ایران از سر گرفته شود.

به گزارش نامه به نقل یورونیوز، «کاترین اشتون»  سه‌شنبه در سخنانی پس از نشست نمایندگان کشورهای 1+5 به میزبانی اتحادیه اروپا در بروکسل از تمایل قدرت های جهان برای از سرگیری گفت‌وگو ها با ایران شد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: منتظریم تا تیم جدید مذاکره‌کننده از سوی ایران تعیین شود. خیلی امیدواریم که هر چه زودتر با آنها دیدار و گفت‌وگو کنیم.
وی در خصوص دیدار امروز با اعضای 1+5 به خبرنگاران گفت: ملاقات ما برای آشنا شدن با موقعیت کنونی و همچنین برای آنکه بدانیم بهترین‌ راه برای پیشرفت در تلاش‌هایمان جهت پیدا کردن راه‌حلی دیپلماتیک برای برنامه اتمی ایران چیست.


اشتون میزبان نمایندگان کشورهای گروه 1+5 شامل آمریکا، چین، روسیه، فرانسه و بریتانیا و آلمان بود. کشورهایی که طی چند سال اخیر نشست های مشترکی را با نمایندگان ایران بر سر پرونده هسته ای برگزار کرده اند.

این نخستین دیدار مقام‌های گروه ۵+۱ پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۴ خرداد ماه است.
«سعید جلیلی» مسئول ارشد مذاکرات اتمی ایران، و «کاترین اشتون» آخرین بار دو ماه پیش در استانبول ترکیه دیدار کردند.
در همین حال، 29 نفر از مقام های پیشین آمریکا روز گذشته در نامه‌ای از باراک اوباما خواستند تا از «موقعیت پیش‌آمده» در پی انتخابات ایران برای تعامل با دولت استفاده کند و با روحانی وارد گفت وگو شوند./نامه