اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهیه عکس‌ از دختران بی‌حجاب برای جذب مشتری



اخبار حوادث - تهیه عکس‌ از دختران بی‌حجاب برای جذب مشتری

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی گفت: افرادی که با عکس گرفتن از دختران بی‌حجاب، آنها را در صفحات اینترنتی منتشر می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ محمد قاسملو ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر رصد و پایش در فضای مجازی یک فقره صفحه اینترنتی که اقدام به انتشار عکس دختران می‌کرد از طریق کارشناسان رصد این پلیس مشاهده و با هماهنگی مقام قضایی تحقیقات لازم برای شناسایی کاربر یا کاربران متخلف آغاز شد.

وی تصریح کرد: مستندات فنی استخراج و جمع‌آوری شده و با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و فنی مهندسی آدرس اینترنتی کاربر متخلف استخراج و به تبع آن هویت واقعی متهم شناسایی و در بازجویی از متهم مشخص شد که کاربر فوق با همکاری تعدادی از دوستان اقدام به تهیه عکس از دختران بی‌حجاب کرده و جهت تبلیغ حرفه کاری خود و جذب مشتریان، آنها را در فضای مجازی منتشر و از طرفی برای خود آلبوم تهیه کرده و توسط افراد دیگر کسب و کار ایجاد کرده است.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به رعایت حریم خصوصی افراد از طرف واحدهای صنفی و پایبندی به عدم انتشار داده‌های افراد دیگر نتیجه تحقیقات انجام گرفته به عرض مقام قضایی منعکس و پرونده بعد از مسدودسازی صفحه مذکور جهت سیر مراحل بعدی تحویل دادسرا شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعدادی از شهروندان به خصوص جوانان برای نگهداری از اطلاعات خود کوتاهی نموده و با تهیه عکس‌های بی‌حجاب و در اختیار گذاشتن آنها به واحدهای صنفی ویراستار(میکس)، موجبات سوءاستفاده واحدهای مذکور شده و بعضا مشاهده می‌شود که از طرف مدیران صفحات به عنوان نمونه و یا آلبوم تبلیغاتی استفاده کاری می‌شود ضمن اینکه واحدهای صنفی مربوطه از انتشار و یا در معرض قرار دادن آن در اختیار افراد غیر جدا خودداری نموده از انجام رفتارها و حرکات غیراصولی در فضای مجازی به جهت سلب اعتماد این فضا خودداری کنند.
اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
روش های جذب مشتری .مدیریت ارتباط با مشتری و مشتری مداری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اغفال دختران به بهانه تهیه وام و وعده ازدواج+عکس



اغفال دختران,سرقت ازدختران,سرقت اززنان

اغفال دختران به بهانه تهیه وام و وعده ازدواج+عکس

مرد تبهکار که با فریب زنان و دختران به بهانه ازدواج و یا تهیه وام پول و طلاهای آنها را سرقت می کرد، هنگام فریب آخرین طعمه شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ 30 اردیبهشت امسال زن جوانی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش به مأموران اعلام کرد از سوی فردی به نام "علیرضا" به بهانه تهیه وام مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .
 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور شعبه یکم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
زن جوان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندی پیش به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره ای رنگ شدم . راننده ، جوانی چاق و قد کوتاه بود که پس از طی مسافتی کوتاه و مطرح شدن مشکلات اقتصادی مدعی شد که به واسطه یکی از بستگان نزدیکش که رئیس بانکی در محدوده بازار تجریش است ، می تواند مبالغ چند ده میلیون تومانی وام تهیه کند .
 
مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : با مطرح شدن ادعای جوان راننده ، وی در خصوص شرایط تهیه وام عنوان داشت که در شرایطی عادی فرد متقاضی می بایست مبلغی در حدود 20 – 10 میلیون تومان را به مدت حداقل 6 ماه در بانک سپرده گذاری و پس از طی چند ماه وام خودش را دریافت کند در حالیکه او قادر است با مبالغی بسیار کمتر از این میزان و در فاصله زمانی یک هفته ای اقدام به گرفتن وام کند.
 
مالباخته در خصوص نحوه کلاهبرداری و سرقت وجوه نقد خود نیز به کارآگاهان گفت : با طرح این ادعا از سوی جوان راننده ، بلافاصله با وی در خصوص تهیه وام صحبت کرده و قرار شد تا مبلغی در حدود 5 میلیون تومان تهیه کنم و با یکدیگر به شعبه بانک در محدوده بازار تجریش مراجعه و مبلغ فوق را سپرده گذاری و در کمتر از چند روز یک وام 20 میلیون تومانی تحویل بگیرم . 30 اردیبهشت ، هر دو نفر از داخل بازار تجریش در حال رفتن به سمت شعبه بانک بودیم که ناگهان در شلوغی بازار متوجه شدم که جوان راننده در کنارم حضور ندارد ! آن زمان بود که متوجه شدم بسته پولی را که به امانت در اختیارش گذاشته بودم تا در داخل بازار مورد سرقت قرار نگیرد ، از سوی همین شخص به سرقت رفته است .
 
با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که به همین شیوه و یا به شیوه "طرح پیشنهاد ازدواج" از سوی راننده یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره ای رنگ ، مورد کلاهبرداری و سرقت وجوه نقد و طلاجات قرار گرفته بودند .
 
یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از شخصی به نام علیرضا رضایی شکایت دارم . این شخص ابتدا به عنوان خواستگار و طرح پیشنهاد ازدواج با من آشنا شد و در ادامه اقدام به کلاهبرداری کرد .
 
مالباخته در خصوص نحوه آشنایی خود با علیرضا رضایی گفت : 19 اردیبهشت در منطقه زندگی خانواده ام واقع در  بلوار اصلی تهرانسر ، به عنوان مسافر سوار یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره ای شدم که در بین راه ناگهان راننده با طرح این موضوع که از من خوشش آمده و قصد ازدواج دارد ، به من شماره تلفن داد . هنوز چند ساعت از پیاده شدنم از ماشین نگذشته بود که وی با من تماس گرفت و ارتباط تلفنی ما به مدت یک هفته ادامه داشت تا اینکه یک روز ، علیرضا در مابین صحبت هایش مدعی شد که از طریق یکی از بستگان نزدیکش امکان دریافت وام در مبالغ چند ده میلیون تومانی را دارد .

 

من نیز با همین پیش زمینه ، یک روز در خصوص مشکلات اقتصادی خود و خانواده با او صحبت کرده و او نیز بلافاصله عنوان داشت : هرچقدر می توانی پول و طلا تهیه کن . من در کوتاهترین مدت ، چند برابر ارزش پول و طلاها برایت وام تهیه و پول و طلاها را نیز به همراه وام به تو باز می گردانم." با کلی تلاش ، نزدیک به 7 میلیون تومان پول و طلا تهیه و با علیرضا رضایی ، در میدان تجریش قرار ملاقات گذاشتم .

 

در داخل بازار تجریش بود که علیرضا به بهانه شلوغی بازار اقدام به گرفتن طلاها و پول ها کرد و به همراه یکدیگر به سمت شعبه بانک داخل بازار حرکت کردیم  اما ناگهان در شلوغی بازار متوجه شدم که علیرضا در کنارم حضور ندارد . بلافاصله با تلفن همراهش تماس گرفته اما تلفن خاموش بود و آن زمان بود که با مراجعه به کلانتری متوجه شدم افراد دیگری نیز همانند من و به همین شیوه مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفته اند.
 
با توجه به شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری و سرقت اموال مالباختگان ، کارآگاهان به چهره نگاری و بررسی بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار پرداخته و موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه دار به نام علیرضا 34 ساله شدند که با هویت جعلی علیرضا رضایی اقدام به طرح آشنایی با مالباختگان و کلاهبرداری از آنها کرده بود . با بررسی سوابق علیرضا مشخص شد که وی پیش از این نیز 8 بار به اتهام ارتکاب کلاهبرداری به همین شیوه و شگرد دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی نیز به سال 90 باز می گردد.


با شناسایی "علیرضا . ر" به عنوان متهم تحت تعقیب پرونده و در ادامه تحقیقات مشخص شد که او متأهل بوده و همسر اولش با توجه به تکرار جرایم ، از وی متارکه کرده و علیرضا پس از مدتی دوباره ازدواج کرده اما با این وجود و پس از آزادی از زندان اقدامات مجرمانه خود و کلاهبرداری از زنان و دختران جوان را به همان شیوه و شگرد گذشته ، از سر گرفته است .
 
با توجه به شیوه و شگرد متهم که با استفاده از شلوغی داخل بازار تجریش اقدام به سرقت وجود نقد و طلاجات مالباختگان کرده و احتمال ارتکاب دوباره جرایم از سوی وی ، هماهنگی های لازم با کلانتری 101 انجام و بازار سرپوشیده تجریش تحت مراقبت های نامحسوس کارآگاهان و مأموران کلانتری قرار گرفت تا سرانجام هماهنگونه که کارآگاهان پیش بینی  کرده بودند ، چهارم تیر ماه علیرضا به همراه زن جوانی که قصد داشت تا به همان شیوه و شگرد اقدام به سرقت و کلاهبرداری از وی کند ، از سوی تیم تجسس کلانتری 101  دستگیر و در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
 
سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با بررسی پرونده های مشابه و مراجعه تعدادی از شکات ، تاکنون تعداد 8 مالباخته متهم را مورد شناسایی قرار داده اند که بر اساس اظهارات مالباختگان ارزش اموال و وجوه کلاهبرداری شده از آنها بالغ بر 50 میلیون تومان شده که با توجه به سوابق متهم در ارتکاب اینگونه از کلاهبرداری ، کماکان احتمال افزایش تعداد مالباختگان و همچنین ارزش مالی پرونده وجود دارد .

 

به همین خاطر از تمام شکات پرونده که بدین شیوه و شگرد و از سوی راننده یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره ای مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان نیاوران - سه راه یاسر مراجعه کنند./باشگاه خبرنگاران