اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهران 16 میلیون نفری می‌شود



اخبار,اخبار اجتماعی, تراکم در شهر تهران,طرح تقسیمی‌شهر تهران


اخباراجتماعی -  تهران 16 میلیون نفری می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره این‌که دولت در امر شهرسازی کار سختی در پیش دارد، گفت: تراکم تهران با وضعیت فعلی به زودی به 16 میلیون نفر می‌رسد که امکان تامین خدمات عمومی‌با حجم جمعیت میسر نیست.

 پیروز حناچی در همایش ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی که با رویکرد ایمنی در گودبرداری برگزار شد، از صدور 100 میلیون مترمربع پروانه ساختمانی طی چهار سال اخیر در شهر تهران خبر داد و گفت: اگر این میزان به موارد مسکونی تقسیم شود به هر خانواده چهار نفری 90 تا 100 متر مسکونی اختصاص می‌یابد و بیانگر بارگذاری 800 هزار نفر در سال است. 

وی گفت: افزایش این ظرفیت به معنی افزوده‌ شدن 800 هزار نفر در سال نیست بلکه شهرداری ظرفیت سکونت این تعداد را در شهر ایجاد کرده است.  حناچی تاکید کرد: اگر در شهر تهران مجوز ایجاد واحد 100 متری داده شود باید 100متر دیگر برای خدمات محلی در نظر گرفته شود اما در حال حاضر با افزایش تراکم این‌گونه نیست.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی ارزش واقعی تراکم در شهر تهران معادل ارزش واقعی زمین در همان منطقه شده که در کشور‌های دیگر این‌گونه نیست. 

وی با اشاره به آمار تلفات گودبرداری طی سال‌های اخیر تصریح کرد: افزایش آمار گودبرداری نشان از حجم بالای ساخت‌وساز و صدور مجوز برای ساخت خانه است که خطراتی از جمله ریزش گودبرداری ایجاد کرده است. 

حناچی افزود: در طرح تقسیمی‌شهر تهران برای بلند‌مرتبه‌سازی تصمیماتی گرفته شده اما هنوز برای واحد‌های بین 50 تا 70 متر پروانه صادر می‌شود و افزایش گودبرداری‌ها رخ می‌دهد.  وی با اشاره این‌که دولت در امر شهرسازی کار سختی در پیش دارد، گفت: تراکم تهران با وضعیت فعلی به زودی به 16 میلیون نفر می‌رسد که امکان تامین خدمات عمومی‌با حجم جمعیت میسر نیست.

 حناچی با بیان این‌که آیا می‌خواهیم شهر را به همین روال رها کنیم، گفت: نگاه شهرسازی در کشور و تهران وجود ندارد چرا که دیده می‌شود با اصلاحیه بودجه امسال 14 هزار میلیارد و 500 میلیون تومان به شهر تهران تعلق گرفته شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور شهرسازی با اشاره به بودجه اصلاح‌ شده شهر تهران گفت: تحقق بودجه شهرداری تهران 128 درصد بوده و این به معنی فروش شهر تهران است. 

حناچی با اشاره به این‌که باید در شهرسازی تجدیدنظر و بازنگری شود، گفت: حقوق مردم در این میان مورد توجه قرار نگرفته و در هیچ دوره‌ای در مقایسه با مدت اخیر از منابع تهران استفاده نشده است و حال باید با فشار بر افکار عمومی‌این راه متوقف شود و شهر مدیریت شود. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: 14 درصد صدور پروانه‌های ساختمانی در کشور مربوط به شهر تهران است که باید در کمیسیون ماده پنج نسبت به شهر تهران جدید‌نظری اعمال ‌شود. 
 اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ورود هیات 130 نفری آلمان به تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قالیباف با 16 رای شهردار تهران شد



محمدباقر قالیباف شهردار تهران

قالیباف با 16 رای شهردار تهران شد

محمدباقر قالیباف با ۱۶ رای شهردار تهران شد.

به گزارش فارس، با رای گیری در جلسه امروز شورای شهر، محمدباقر قالیباف شهردار تهران شد.

 

محمدباقر قالیباف(زادهٔ 1 شهریور 1340 در طرقبه، مشهد)، سیاستمدار ایرانی و شهردار تهران است.

وی پیش از این در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی سمت فرماندهی داشته است.

وی همچنین در دوران فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس و نماینده رئیس‌جمهور وقت در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده است.

محمدباقر قالیباف در شهریور 1384 با اجماع شورای شهر تهران شهردار این شهر شد.
محمدباقر قالیباف در سال 1361 فرمان‌ده تیپ امام رضا(ع) شد و یک سال فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق بود.

وی دارای مدرک دکتری در رشتهٔ جغرافیای سیاسی است و دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده ‌است.

محمدباقر قالیباف عضو هیات علمی و دانشیار گروه جغرافیای انسانی دانشکدهٔ جغرافیا دانشگاه تهران نیز هست.

وی در سال 1387(2008 میلادی) از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شد./فارس