اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهران چند كاربر اینترنت پر سرعت دارد؟


قائم مقام مدیر عامل شركت مخابرات استان تهران، مشتركین اینترنت پرسرعت تهران و البرز را 700 هزار شماره اعلام كرد .

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام مدیر عامل شركت مخابرات استان تهران، مشتركین اینترنت پرسرعت تهران و البرز را 700 هزار شماره اعلام كرد و افزود: این تعداد جمع شركت‌های ارائه كننده اینترنت ( PAP) و مخابراتی استان است.

ابراهیم یافتیان سرویس‌های جدید این شركت را راه‌اندازی سوئیچ‌های همراه با صدا و مبتنی بر دیتا اعلام كرد و گفت: تلفن‌های اعتباری راه‌اندازی سرویس اینترنت پرسرعت برای مستاجرین با حل مشكلات صاحب‌خانه‌ها، سرویس‌های ارزش افزوده و خدماتی كه در شبكه‌های مخابراتی و پیشرفته است و به مردم كمك می‌كند به آن سمت بروند.

وی در توضیح سرویس‌های ارزش افزوده این شركت بیان كرد: IPTVها اكنون به هزار مورد می‌رسد كه تنها در مناطق 2 و 8 راه‌اندازی شده است و به دنبال فراهم كردن آن‌ها در دیگر مناطق هستیم تا به سمت فیبر نوری بیشتر رویم.


ویدیو مرتبط :
پر سرعت ترین اینترنت ایران در بابلسر و با اینترنت مخابرات(2)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اینترنت پر سرعت و بدون فیلتر در اجلاس تهران


اینترنت با سرعت بالا و بدون فیلتر در محل سالن نشست وزیران خارجه در دسترس بود. برخی خبرنگاران به شوخی می گفتند اجلاس عدم تعهد نه تنها برای تهران خیابان های بدون ترافیک و هوای بدون آلودگی به همراه داشت بلکه اینترنت بدون فیلتر نیز داشت.

عصر ایران:  تهران سه شنبه میزبان نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در محل سالن همایش های صداوسیما بود.  مهمترین حاشیه های این نشست به این شرح است.
 
- اکثریت وزیران 118 کشور عضو جنبش عدم تعهد در نشست سه شنبه تهران حاضر بودند. در این نشست پیش نویس قطعنامه اجلاس سران که در روزهای یکشنبه و دوشنبه گذشته تهیه شده بود به تصویب رسید تا برای تصمیم گیری نهایی در اختیار سران قرار بگیرد.
 
- نشست های کارشناسان و وزیران خارجه در محل همایش های بین المللی صداوسیما در جام جم برگزار می شود اما سالن نوسازی شده کنفراس اسلامی ، میزبان اجلاس سران خواهد بود.
 
- صالحی وزیر خارجه از ساعت 8 صبح حدود یک ساعت و نیم قبل از آغاز نشست، در سالن محل برگزاری اجلاس، حاضر شد. در ابتدای نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد، معاون وزیر خارجه مصر در سخنانی ، ریاست نشست را به علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران تسلیم کرد.

- جنبش عدم تعهد سازمانی بدون دبیرخانه دائم است و "دفتر هماهنگی" در محل سازمان ملل متحد در نیویورک، فعالیت های جنبش عدم تعهد را پیگیری می کند. ریاست این دفتر برعهده سفیر کشوری است که ریاست جنبش را برعهده دارد. به همین دلیل سفیران بسیاری از کشورها در سازمان ملل متحد نیز به اجلاس تهران آمده بودند.


 
- ورود وزیران خارجه کشورهای مختلف حتی بعد از آغاز نشست وزیران خارجه نیز به محل اجلاس ادامه داشت. خانم حنا ربانی وزیر خارجه 34 ساله پاکستان آخرین وزیر خارجه ای بود که حدود ظهر وارد سالن نشست شد و مورد استقبال مقامات قرار گرفت.
 
- وزیر خارجه کره شمالی و هیئت همراه از جمله هیئت های مورد توجه در این نشست بودند. این وزیر خارجه بر خلاف دیگر مهمانان خارجی با درخواست انجام مصاحبه روبه رو نشد. تعدادی از اعضای هیئت کره شمالی، تصویر رهبر سابق این کشور را بر روی سینه خود نصب کرده بودند.
 
- هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق که علاوه بر انگلیسی ، کردی و عربی، فارسی را هم خوب صحبت می کند با هر بار خروج از سالن اجلاس با شمار زیادی از خبرنگاران روبه رو می شود که سئوالات خود را همزمان و به زبان های مختلف مطرح می کردند اما وزیر خارجه عراق اصرار بر پاسخگویی به سؤالات در زمانی دیگری داشت.
 
- به جرات می توان گفت تعداد خبرنگاران رسانه ها از تعداد مهمانان اجلاس بیشتر بود. بسیاری از این خبرنگاران با دیدن یک فرد خارجی و بدون اطلاع از ملیت یا سمت و مسئولیت وی، شروع به پرسیدن سئوال می کردند.
 
- اینترنت با سرعت بالا و بدون فیلتر در محل سالن نشست وزیران خارجه در دسترس بود. برخی خبرنگاران به شوخی می گفتند اجلاس عدم تعهد نه تنها برای تهران خیابان های بدون ترافیک و هوای بدون آلودگی به همراه داشت بلکه اینترنت بدون فیلتر نیز داشت.
 
- شماری از وزیران خارجه و مقامات زن و مرد کشورهای آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا با لباس های سنتی در نشست حاضر شده بودند که مورد توجه خبرنگاران قرار گرفتند.


 
- وزیر خارجه بحرین از جمله مقاماتی بود که در ردیف نخست سالن محل اجلاس و در نزدیکی مقامات ارشد وزارت خارجه ایران ، نشسته بود. این وضعیت سوژه مناسبی را برای عکاسان و فیلمبرداران فراهم کرده بود.
 
- در نشست سه شنبه وزیران خارجه جنبش عدم تعهد ، از کویت وزیر خارجه، از قطر وزیر مشاور در امور خارجه و از امارات معاون وزیر خارجه شرکت کرده بودند ولی هنوز از سطح مشارکت عربستان سعودی در نشست های وزیران خارجه و سران خبری منتشر نشده است. نماینده عربستان سعودی در این نشست نیز حاضر به هیچ گونه گفتگو و صحبتی با رسانه ها نشد. مصر نیز معاون وزیر خارجه خود را به این نشست اعزام کرده است.
 
- با وجود انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره مشارکت فلسطین، اما ریاض المالکی وزیر خارجه حکومت خودگردان فلسطین در نشست امروز سه شنبه تهران حاضر شد. از سوریه هم فیصل مقداد نماینده سابق این کشور در سازمان ملل متحد و معاون فعلی وزیر خارجه به تهران آمده است.
 
- محمد خزاعی و علی اصغر سلطانیه سفرای ایران در سازمان ملل متحد (نیویورک) و آژانس بین المللی انرژی اتمی (وین) در کنار تعدای از سفرای ایران در دیگر کشورها در نشست تهران حاضر بودند. سلطانیه در کنفرانس مطبوعاتی به ماجراهای سند سازی آمریکایی ها در آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران اشاره کرد. وی گفت: آمریکایی ها سندها و اوراق جعلی را به عنوان دلایل ادعای فعالیت نظامی در ایران مطرح کرده بودند که به صورت ناشیانه تهیه شده بودند و کمترین شباهتی به اسناد محرمانه در ایران نداشتند.
 
به گفته وی در تعدادی از این اسناد با وجود نگارش جملاتی مانند ساخت سلاح هسته ای اما مهر محرمانه یا طبقه بندی نداشتند. سلطانیه گفت که زمانی مهر محرمانه دفتر نمایندگی ایران در وین را به نشست شورای آژانس برده بود و از مدیر کل آژانس خواسته بود این مهر را در اختیار آمریکایی ها قرار دهد تا جعل اسناد علیه ایران بهتر انجام شود.
 
نشست خبری سلطانیه به دلیل حضور پرشمار خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران با تاخیر بسیار برگزار شد.سلطانیه بارها با تذکر خواستار سکوت خبرنگاران و کنار رفتن ترک سکوی جلوی تریبون توسط عکاسان شد.


 
- در حاشیه نشست شماری از خانواده های قربانی فعالیت های تروریستی گروهک های تجزیه طلب در خوزستان با خبرنگاران به گفتگو پرداختند و به روشنگری درباره این فعالیت های تروریستی، فرار تروریست ها به کشورهای انگلیس، دانمارک و هلند و دریافت حمایت از این کشورها اشاره کردند. این افراد در حملات تروریستی سال 84 به شهادت رسیده بودند.
 
- همچنین تعدادی از خانواده های شهدای هسته ای ایران نیز در حاشیه نشست عدم تعهد در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سئوالات آنها پاسخ دادند. آنها همچنین در کنار خودروهای به جا مانده از بمب گذاری های تروریستی دانشمندان هسته ای مستقر در خارج از سالن محل اجلاس، حضور یافتند.
 
- خودروهای جدید تشریفات ساخت داخل متشکل از نیسان تینا، ال 90  و ماکسیما با پلاک های جدید قرمز رنگ تشریفات در محوطه سالن اجلاس خودنمایی می کردند. این برای نخستین بار است که در یک اجلاس بین المللی در تهران از این خودورها استفاده می شود.