اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهران فردا به اضطرار می‌رود



تهران فردا به اضطرار می‌رود

با توجه به تشکیل کانون جدید گرد و غبار در کشور عراق پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت 20 سه‌شنبه گرد و غبار جدید به تهران برسد. از سوی دیگر برای بعدازظهر امروز وزش باد شدید داریم که این امر موجب افزایش غلظت گرد و غبار خواهد شد همچنین تا چند روز آینده تهرانی‌ها همچنان گرد وغبار را خواهند داشت.

 

 در جلسه کمیته هماهنگی و نظارت موارد اضطراری آلودگی هوای تهران با تاکید بر اینکه شاخصه کیفیت هوای پایتخت به دلیل افزایش شدید غلظت آلاینده ذرات معلق در شرایط «هشدار» قرار گرفته است، تاکید شد که با توجه به تشکیل کانون جدید گرد و غبار در عراق پیش‌بینی می‌شود هوای تهران در روز چهارشنبه در شرایط «اضطرار» قرار گیرد.

 

دکتر رسول علی اشرفی‌پور، مدیرکل محیط زیست استان تهران در جلسه امروز با تاکید بر اینکه هوای تهران هم‌اکنون در شرایط «هشدار» است افزود: پیش‌بینی می‌شود گرد و غبار را تا روز پنجشنبه همچنان در تهران داشته باشیم از سوی دیگر احتمال اینکه شاخص کیفیت هوای تهران در روز چهارشنبه به شرایط اضطرار برسد نیز وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم اتوبوس آمبولانس‌های اورژانس در میادین مهم شهر مستقر شوند افزود: در عین حال تشدید برخورد با خودروهای دودزا و دارای آلایندگی و خودروهای سنگین نیز باید در دستور کار جدی پلیس قرار گیرد.

 

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه روزانه بین 900 تا یکهزار خودرو سنگین که کارهای عمرانی می‌کنند در تهران تردد دارند افزود: در عین حال هر شب 10 هزار کامیون و خودرو سنگین نیز در سطح شهر تهران فعالند که باید راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با خودروهای آلاینده و دودزای سنگین به طور جدی برخورد کنند.

وی در خصوص برخورد با ضایعات‌سوزی در تهران گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌ها تصور می‌کنند که این امر وظیفه محیط زیست است در حالی که برخورد با این مقوله مسئولیت شهرداری‌ها است.

 

بیشترین ضایعات سوزی مربوط به مناطق 17، 18 و 19 شهرداری تهران است

مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه بیشترین ضایعات‌سوزی را در مناطق 17 ، 18 و 19 شهرداری داریم افزود: در این خصوص اخطاریه‌های لازم به شهرداری‌های مناطق داده شده اما متاسفانه این روند همچنان ادامه دارد.

 

موج جدید گرد و غبار از امشب تهران را فرا می‌گیرد

نماینده سازمان هواشناسی کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه گرد و غبار استان تهران را فرا گرفته است، گفت: با توجه به تشکیل کانون جدید گرد و غبار در کشور عراق پیش‌بینی می‌شود از حدود ساعت 20 سه‌شنبه گرد و غبار جدید به تهران برسد. از سوی دیگر برای بعدازظهر امروز وزش باد شدید داریم که این امر موجب افزایش غلظت گرد و غبار خواهد شد همچنین تا چند روز آینده تهرانی‌ها همچنان گرد وغبار را خواهند داشت.

 

آماده‌باش تمام بیمارستان‌های پایتخت

احمدی، رییس بهداشت و محیط دانشگاه شهید بهشتی نیز از اعلام آمادگی وزارت بهداشت در خصوص گرد و غبار تهران خبر داد وگفت: معاونت درمان وزارت بهداشت در این خصوص اعلام آماده‌باش کرده است و تمامی بیمارستان‌های پایتخت در این خصوص در آماده‌باش به سر می‌برند.

 

غلظت آلاینده ذرات معلق رو به افزایش است

رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیز با اشاره به اینکه از روز دوشنبه روند افزایشی را در خصوص آلاینده ذرات معلق در تهران داشتیم گفت: این روند همچنان ادامه دارد و احتمال دارد که غلظت آلاینده ذرات معلق همچنان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2/5 میکرون هم‌اکنون 157 PSI و آلاینده ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 119 PSI است افزود: بر این اساس شاخص کیفیت هوای پایتخت در شرایط «هشدار» است.

 

قانونا نباید جلسه امروز تشکیل می‌شد

مهندس محمودی، معاون عمرانی استاندار تهران نیز که ریاست این جلسه را برعهده داشت با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل‌ها ضرورتی به تشکیل جلسه امروز نبود، افزود: به جهت توجه ویژه‌ای که استانداری تهران و مسئولان استان به سلامت شهروندان دارند و علاقه‌مندیم که همه تهرانی‌ها در صحت وسلامت باشند جلسه فوق‌العاده‌ امروز تشکیل شده است.

وی گفت: بر اساس قانون زمانی که شاخص کیفیت هوا به شرایط اضطرار برسد و وزارت بهداشت در این خصوص نامه زده و اعلام کند که آلاینده‌ها برای سلامت شهروندان مضر است باید جلسه کمیته اضطرار تشکیل شود اما مسئولان استان تصمیم گرفتند پیش از اینکه وضعیت اضطراری شود جلسه تشکیل دهیم تا تمهیدات لازم اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید اقدامات پیشگیرانه و کاهش حضور فیزیکی دانش‌آموزان را در فضاهای باز و فعالیت‌های بدنی داشته باشد، گفت: در عین حال کنترل دقیق‌تر خودروهای فاقد برگه معاینه فنی و ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک باید توسط پلیس انجام شود.

 

وی که در این جلسه بر اجرای دقیق قانون تاکید داشت، گفت: حدود دوسال قبل که در خصوص آلودگی هوا ساعت کاری را در تهران دوساعت کم کردیم کار من به دیوان عدالت اداری کشیده شد لذا تاکید می‌کنیم که باید دقیقا تمهیدات شرایط هشدار به مرحله اجرا گذاشته شود نه اضطرار.

 

معاون عمرانی استاندار تهران در پاسخ به سوال نماینده آموزش و پرورش که گفته بود با توجه به اینکه احتمال می‌رود روز چهارشنبه وضعیت هوای تهران به شرایط اضطرار برسد چرا دانش‌آموزان را به مدرسه می‌فرستیم و حداقل اعلام کنیم که بیماران خاص به مدارس و مهدکودک‌ها نروند، گفت: اگر قانون ایراد دارد باید برویم و آن را اصلاح کنیم چرا که کمیته اضطرار باید در شرایط اضطرار تشکیل شود نه هشدار.

وی افزود: در عین حال نهادهای دولتی و مهدکودک‌های عمومی و خصوصی نیز باید فعالیت‌ها و ماموریت‌های خود را تا حد ممکن کاهش داده و خودروهای دولتی در سطح شهر کمتر تردد کنند.

معاون عمرانی استاندار تهران با بیان اینکه خودروهای ادارات دولتی حتما باید برگه معاینه فنی داشته باشند افزود: در عین حال خودروهای وابسته به این ادارات که با آنها قرارداد دارند نیز باید حتما برگه معاینه فنی معتبر داشته باشند و پلیس قطعا با این خودروها به طور جدی برخورد کند.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش فعالیت‌های عمرانی پایتخت گفت: در عین حال برخورد با صنایع آلاینده نیز باید تشدید شده و وزارت بهداشت نیز نسبت به توزیع ماسک‌های استاندارد در داروخانه‌ها اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به ضرورت کاهش فعالیت‌های بدنی در محیط‌های باز گفت: از اورژانس تهران می‌خواهیم تا اتوبوس آمبولانس‌های سیاررا در میادین مرکزی شهر مستقر کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر روز چهارشنبه هوای تهران به شرایط اضطرار برسد کمیته مواقع اضطراری قطعا تشکیل جلسه می‌دهد، گفت: در عین حال در روز پنج‌شنبه کل مدارس ابتدایی و 60 درصد مدارس راهنمایی شهر تهران تعطیل است و اگر بخواهیم در خصوص تعطیلی تصمیم‌گیری کنیم باید در خصوص 40 درصد مابقی مدارس راهنمایی تصمیم بگیریم.

پلیس راهور به طور جدی با خودروهای دودزا برخورد کند

 

جاپلقی، رییس ستاد بحران استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه متاسفانه پلیس در خصوص آلودگی خودروها توجه لازم را ندارد گفت: از پلیس راهور تهران می‌خواهیم به طور جدی خصوصا در بزرگراههای تهران با خودروهای آلاینده و دودزا به خصوص خودروهای سنگین برخورد کند از سوی دیگر موضوع برخورد با آتش‌زدن پسماندها نیز باید در دستور کار شهرداری تهران قرار گیرد. /  ایسنا


ویدیو مرتبط :
تهران امروز، دیروز، فردا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فردا: تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا/تصمیم گیری درباره تعطیلی تهران



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

فردا: تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا/تصمیم گیری درباره تعطیلی تهران

معاون عمرانی استانداری تهران با اشاره به افزایش غلظت آلاینده ها در پایتخت، گفت: جلسه کمیته اضطرار فردا تشکیل می شود.

به گزارش مهر، محمدرضا محمودی با اشاره به افزایش آلودگی هوا در تهران، اعلام کرد: با توجه به اینکه شاخص آلودگی هوای تهران افزایش یافته است، صبح فردا دوشنبه جلسه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوای تهران تشکیل می شود.

معاون عمرانی استانداری تهران تصریح کرد: طبق آخرین گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز شاخص آلودگی هوای تهران به 143 PSI رسیده است که هوای تهران در شرایط ناسالم قرار دارد و به این منظور جلسه کمیته اضطرار فردا تشکیل می شود.

وی اظهار داشت: پس از برگزاری این جلسه تصمیم گیری درخصوص تعطیلی مدارس و ادارات اعلام می شود./مهر