اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهران امشب یخ می بندد



اخبار,اخبار اجتماعی , سازمان هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - تهران امشب یخ می بندد

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها و وضعیت جوی کشور برای آخر هفته را تشریح کرد.

احد وظیفه گفت: امروز چهارشنبه برای استانهای واقع در سواحل شمالی، شمال شرق، شرق و مرکز کشور و دامنه های جنوبی البرز ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می شود که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

او با بیان این که این وضعیت در روز پنجشنبه و جمعه محدود به مناطقی از شمال شرق کشور خواهد بود، گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد خیلی شدید در استانهای سمنان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و در روز پنجشنبه با شدت کمتر برای استانهای قزوین، قم، تهران و مرکزی پیش بینی می شود.

همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضعیت هوای تهران نیز گفت: بر این اساس، آسمان تهران در روز پنجشنبه صاف گاهی وزش باد و درپاره ای نقاط غبارصبحگاهی همراه خواهد بود.

 

همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 0 و 14 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

 

در روز جمعه نیز آسمان پایتخت صاف، گاهی وزش باد و درپاره‌ای نقاط غبارصبحگاهی پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به -1 درجه زیر صفر و 14 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
تگرگ امشب تهران و کرج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهران امشب یخ می زند


مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، اظهارداشت: با خروج سامانه بارشی ، در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، اظهارداشت: با خروج سامانه بارشی ، در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

احد وظیفه ضمن اشاره به وضعیت استان‌های پربارش امروز کشور، از قطع بارش‌ها در برخی نواحی و فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور در روز آینده خبر داد و افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بررسی داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی بیانگر ورود سامانه بارشی فعالی به جنوب غرب کشور بوده است، گفت: بر این اساس ابرناکی،‌ بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در جنوب غرب،‌ غرب،‌ نواحی مرکزی و در بعدازظهر شمال غرب،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه بارش در شمال غرب،‌ غرب کشور، دامنه‌های البرز و مناطق کوهستانی جنوب غرب به شکل برف پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز دوشنبه، در نیمه غربی کشور با نفوذ توده‌های سرد، ابرناکی کاهش و بارش قطع می‌شود و در این روز سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال بوده و بارش در دامنه‌های شرقی البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق و بطور پراکنده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش روز یکشنبه در استان‌های کردستان، گیلان، شمال همدان و مرکزی، چهار محال و بختیاری،‌کهکیلویه و بویراحمد و روز دوشنبه در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان، شمال اصفهان،‌خراسان شمالی و رضوی خواهد بود.

وی ادامه داد: روز سه‌شنبه با خروج سامانه بارشی در غالب مناطق کشور توده هوای سرد و خشک حاکم خواهد شد که تا اواخر هفته ماندگار خواهد بود.

وظیفه در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران و برف و وزش باد شدید، در بعدازظهر کاهش ابر با بیشینه و کمینه دمای ۵ و منفی ۳ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه، کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۸ و منفی یک درجه سانتیگراد خواهد بود.