اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهرانی‌ها رکورد ساختمان‌سازی را شکستند



اخبار ,اخبار اقتصادی ,رکورد ساختمان‌سازی

 

اخبار اقتصادی -  تهرانی‌ها رکورد ساختمان‌سازی را شکستند

در نیمه اول سال 92 تعداد 13 هزار و 292 پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده که 13 هزار و 146 پروانه یعنی 99.7 درصد مربوط به احداث ساختمان و 46 پروانه یعنی، 0.3 درصد مربوط به افزایش بنا بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس نتایج حاصل از اجرای طرح‌های آمارگیری، در نیمه اول سال 1392 تعداد 118 هزار و 451 پروانه ساختمانی توسط شهرداری‌های کشور صادر شده است که 110 هزار و 9 پروانه مربوط به احداث ساختمان و 8 هزار و 442 پروانه مربوط به افزایش بنا بوده است. از کل پروانه‌های ساختمانی صادر شده از سوی شهرداری‌های کشور تعداد 103 هزار و 489 پروانه تقاضای بخش خصوصی، 740 پروانه به تقاضای بخش تعاونی و 930 پروانه به تقاضای بخش دولتی صادر شده است.

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,رکورد ساختمان‌سازی

 

با توجه به تعداد پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان میانگین تعداد واحد مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های احداث ساختمان حدود 4 واحد محاسبه شده است که استان تهران با میانگین 8.7 واحد مسکونی در هر پروانه دارای بالاترین و استان یزد با 1.2 واحد مسکونی در هر پروانه دارای پایین‌ترین میانگین در بین استان‌های کشور هستند.

به گزارش مرکز آمار ایران در نیمه اول سال 92 تعداد 13 هزار و 292 پروانه ساختمانی توسط شهرداری تهران صادر شده که 13 هزار و 146 پروانه یعنی 99.7 درصد مربوط به احداث ساختمان و 46 پروانه یعنی، 0.3 درصد مربوط به افزایش بنا بوده است. بر اساس این گزارش، این تعداد پروانه احداث ساختمان (پروانه ساختمان و تخریب و نوسازی) صادر شده حدود 12 درصد از کل پروانه‌های احداث ساختمان صادر شده از سوی شهرداری‌های کشور را تشکیل می‌دهد. پروانه‌های احداث ساختمان نسبت به نیمه مشابه سال قبل حدود 12.1 درصد کاهش داشته است.

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
عربانی که رکورد سرعت را شکستند :))))))))))))))

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراقی ها و ایرانی ها در حراج بونامز رکورد شکستند



 

  عراقی ها و ایرانی ها در حراج بونامز رکورد شکستند

 

ششمین حراج موسسه بونامز یک بار دیگر در تاریخ ۱۱ اکتبر(۱۹مهرماه) در هتل رویال میراژ دبی برپا شد و دراین میان جواد سلیم، هنرمند درگذشته ی عراقی(۱۹۶۱-۱۹۱۹ ) به همراه فرهاد مشیری(هنرمند پرآوازه ی ایرانی) توانستند با پشت سر گذاشتن هنرمندان هندی، پاکستانی و مصری به رکوردهای ۳۸۰ و ۳۶۰ هزار دلاری دست یابند.

در این حراج مجسمه ای از جواد سلیم، هنرمند درگذشته ی عراقی(۱۹۶۱-۱۹۱۹) باعنوان "مادر و کودک" که تصویر آن روی جلد کاتالوگ بونامز آمده بود، رکورد فروش ۳۸۴ هزار دلاری را دریافت کرد. این درحالی بود که به فاصله ی کمی بعداز سلیم، فرهاد مشیری، هنرمند پرآوازه ی ایرانی با تابلوی "نقشه ایران " به فروش ۳۶۰ هزار دلاری دست یافت تا به این ترتیب نام ایرانی ها درکنار همسایگان عراقی شان در سالن حراج زبانزد همه شود. تابلوی مشیری که ۱۸۵ در ۱۸۵ سانتیمتر اندازه دارد، مربوط به سال ۲۰۰۱ است و با تکنیک رنگ روغن و ترکیب مواد روی بوم اجرا شده است.

موسسه بونامز در این حراج که به عرضه ی آثار مدرن و معاصر خاورمیانه و جنوب آسیا اختصاص داشت، درکنار آثار ایرانی ها، آثار هنرمندان کشورهای هند، پاکستان، سریلانکا، سوریه، مصر، عراق، فلسطین، تونس، لبنان، مراکش و .... را هم ارائه کرد.

از هنرمندان بنام هندی این حراج می توان به مقبول فداحسین و سیدحیدر رضا اشاره کرد که آثارشان به ترتیب ۸۶ و ۵۵ هزار دلار به فروش رفت.

بنابه بیانیه ی مطبوعاتی خانه ی حراج بونامز، این خانه از اولین حراج خود در مارس ۲۰۰۸ در دبی، سعی در بالا بردن تاثیر خود در مارکت هنر منطقه داشته است.

مهرین ریزوی(رییس بخش جنوب آسیای خانه ی حراج بونامز) در این باره ی می گوید: در ماه های گذشته، حراج بونامز آثار هنری مهمی را برای فروش پیشنهاد و عرضه کرده است. مارکت به سرعت درحال پیدا کردن جایگاه قبلی خود است. در این میان استراتژی خانه ی حراج بونامز، عرضه ی آثار هنری با کیفیت بالاست؛ آن هم در شرایطی که مارکت هنر معاصر درحال تلوتلو خوردن است.

همچنین مرجان سلیمانی، نماینده موسسه بونامز در خاورمیانه، ضمن مثبت خواندن شرایط فعلی مارکت هنر ایران در عرصه ی بین الملل، می گوید: در طی چند سالی که از حضور هنرمندان ایران در حراج ها و نمایشگاه های خارجی می گذرد، شاهد این مساله بوده ایم که هنر این هنرمندان ضمن پیشتاز بودن در بالاترین درجه اهمیت و اعتبار قرار داشته است. با برگزاری حراج های اخیر در منطقه، استقبال از هنر ایران از مرزها فراتر رفته و بنابراین آینده ای روشن درانتظار آن خواهد بود.

سایرارقام قابل توجه ششمین حراج خاورمیانه و جنوب آسیای بونامز بدین قرار است: حسین زنده رودی: بدون عنوان اول(۹۶هزار دلار)/ بدون عنوان دوم(۱۳ هزار دلار)، صدیقیان از پاکستان: شواهدی از پاریس(۹۰ هزار دلار)، ایمان بعلبکی از لبنان: من آن را سوزاندم (۷۲ هزار دلار)، ژازه تباتبایی: مجسمه بدون عنوان(۳۵ هزار دلار)، مسعود عربشاهی: بدون عنوان(۳۰ هزار دلار)، علی اجلی: بدون عنوان(۲۲ هزار دلار)، مهرداد شوقی: بدون عنوان(۱۵ هزار دلار)، بهمن جلالی: بدون عنوان (۱۸ هزار دلار)، مانیا اکبری: بدون عنوان(۸۴۰۰ دلار)، صادق تبریزی: بدون عنوان (۱۶ هزار دلار) و ...

موسسه بونامز پیش از این در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه ( ۱۱ می ۲۰۱۰ ) برای اینکه بتواند آثار بیشتری را از هنرمندان خاورمیانه و بخصوص هنرمندان ایران به فروش برساند این آثار را به نیویورک برد. این آثار درکنار آثار هنرمندان مطرح فرانسوی، آمریکایی، انگلیسی، ایتالیایی و مکزیکی عرضه شد. درمیان هنرمندان ایرانی نام هنرمندانی چون عباس کیارستمی، پرویز تناولی، فریده لاشایی، مارکو گریگوریان و... به چشم می خورد. در میان هنرمندان دیگر کشورها نام های بزرگی چون آگوست رنوار، پابلو پیکاسو، فرنان لژه،ژان میشل باستیاک، جیم دین و دایمن هرست دیده می شد. در آن حراج فرهاد مشیری توانست به رغم فروش ۸۰ هزار دلاری برسد.

خبرگزارى ایلنا (www.ilna.ir)a