اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهرانی‌ها در تیر و مرداد بیشتر دعوا كردند



ارجاع 48 هزار نزاع به پزشکی قانونی استان تهران در پنج ماه؛

تهرانی‌ها در تیر و مرداد بیشتر دعوا كردند

سازمان پزشكی قانونی در گزارشی اعلام كرد كه در پنج ماهه نخست سالجاری، 48 هزار و 46 تن به دلیل نزاع به مراكز پزشكی قانونی استان تهران مراجعه كردند و این درحالی است كه این رقم در مدت مشابه سال قبل 48 هزار و 539 نفر بود.

سازمان پزشكی قانونی در گزارش اعلام كرد كه میزان مراجعات نزاع به مراكز پزشكی‌قانونی تهران در پنج ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود یك درصد كاهش یافت.

براساس این گزارش، از كل مراجعات نزاع در پنج ماهه امسال 31هزار و 849 تن مرد و 16 هزار و 197 تن زن بودند كه تعداد مراجعان مرد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیم و تعداد زنان دو درصد كاهش یافته است.

بر اساس این آمار در پنج ماهه نخست امسال بیشترین میزان مراجعات نزاع با 11 هزار و 9 تن مربوط به تیرماه بود و پس از آن بیشترین مراجعات نزاع با 10 هزار و 127 تن و 10 هزار و 98 تن به ترتیب در مرداد و خرداد ثبت شده‌ است.

در این گزارش آمده است كه در پنج ماهه امسال نیز كمترین مراجعات نزاع به مراكز پزشكی قانونی استان تهران با هفت هزار و 429 تن در فروردین ماه گزارش شده‌ است. در اردیبهشت امسال نیز 9هزار و 383 تن به دلیل نزاع به پزشكی‌قانونی مراجعه كردند.

میزان مراجعات نزاع به مراكز پزشكی قانونی استان تهران در تیر و مرداد امسال نسبت به سال گذشته به ترتیب، 9.2 و 4.2 درصد افزایش یافته‌است. نكته قابل توجه اینكه در تیر امسال مراجعه زنان به مراكز پزشكی قانونی تهران به دلیل نزاع نسبت به سال قبل 14.6 درصد افزایش داشته و از سه هزار و 299 تن در تیر سال گذشته به سه هزار و 781 تن در تیرماه امسال رسیده‌ است./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
روزگار شلوغیه خانم تهرانی(هدیه تهرانی با 3 فیلم جدید)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افتتاح حساب یارانه تهرانی ها از ۲۵ مرداد



 

 

 

یارانه ها

 

 

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی با اشاره به اتمام کار افتتاح حساب هدفمند کردن یارانه ها در ۲۶ استان کشور اعلام کرد: از ۲۵ مرداد ماه جاری افتتاح حساب در استان های تهران، قزوین و قم آغاز خواهد شد.

محمدرضا فرزین در جمع ائمه جماعات منطقه ۱۲ تهران با اشاره به اینکه تنها ۱۷ درصد از مردم ۲۶ استان افتتاح حساب نکرده اند، تصریح کرد: مردم می توانند از تمام حساب های خود برای دریافت نقدی یارانه ها استفاده کنند. به گفته وی ۹۰ درصد مردم فرم اطلاعات اقتصادی را تکمیل و از این تعداد ۸۳ درصد افتتاح حساب کرده اند. سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی با اشاره به اینکه اجرای قانون هدفمندکردن یارانه ها تاثیر زیادی بر معاش مردم و روند تولید در کشور خواهد داشت، از اهداف اصلی دولت برای اجرای این برنامه را که از دو سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفته است، اصلاح مصرف بی رویه انرژی در کشور عنوان کرد که روند توسعه را دچار مشکل کرده است. وی با تاکید بر اینکه هدف از پرداخت یارانه ها حمایت از مردم به ویژه طبقات پایین و حمایت از تولید است، افزود: بررسی ها نشان می دهد، با روش فعلی پرداخت یارانه ها نتوانسته ایم به اهداف توسعه ای برسیم؛ چرا که این روش نه تاثیر مثبتی در زندگی مردم داشته و نه قیمت تمام شده تولید را پایین آورده است.

● میانگین رشد ۵/۶ درصدی صرف انرژی در ایران

فرزین با تاکید بر اینکه پرداخت ناعادلانه یارانه ها منجر به اسراف، اتلاف منابع، عدم کارآیی و قاچاق شده است، افزود: میانگین رشد مصرف انرژی در ایران ۵/۶ درصد در سال است. از میانگین چهار میلیون بشکه نفتی که روزانه در کشور تولید می شود، در زمان حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه آن در داخل مصرف و مابقی صادر می شود. سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی با اشاره به اینکه میانگین رشد مصرف انرژی در دنیا دو درصد در سال است، افزود: اگر رشد مصرف انرژی در کشور به همین روش ادامه یابد، در افق سال ۱۴۰۴ باید همه نفت تولیدی را در داخل مصرف کنیم که در آن صورت نفتی برای صادرات نخواهیم داشت. فرزین با اشاره به اینکه با ادامه رشد مصرف کنونی گاز در کشور در آینده واردکننده این محصول خواهیم بود، تاکید کرد: برنامه دولت حذف یارانه ها و یا آزادسازی قیمت ها نیست. به گفته وی در روش فعلی هرکس که بیشتر مصرف کند، بیشتر از یارانه استفاده می کند: از این رو دولت درصدد اصلاح روش پرداخت یارانه ها است تا پرداخت یارانه به مصرف وصل نباشد. وی تصریح کرد: قانون هدفمندکردن یارانه ها حاصل یک سال مذاکره کارشناسان دولت و نمایندگان و رای مثبت دو سوم نمایندگان مجلس است.

فرزین با تاکید بر اینکه قیمت یک کالا فقط کاربرد مالی ندارد، گفت: قیمت هم به مصرف کننده و هم به تولیدکننده علامت می دهد. اسراف ناشی از سیاست های نادرست اقتصادی است و با قیمت گذاری نادرست، اسراف را روش زندگی مردم کرده ایم. وی افزود: هدفمندشدن یارانه ها به تولیدکننده علامت می دهد به سمت بهینه سازی حرکت کرده و کالایی تولید کند که مصرف انرژی کمتری داشته باشد. فرزین با انتقاد از روش فعلی پرداخت یارانه ها در کشور گفت: تفاوت قیمت فرآورده های نفتی در داخل کشور با کشورهای همسایه منجر به قاچاق این محصولات شده، به گونه ای که حجم قاچاق آن از مواد مخدر هم بیشتر شده است. وی با بیان اینکه حتی با وجود پرداخت یارانه و قیمت پایین نهاده های تولید از جمله انرژی قیمت تمام شده محصولات ما از کشور ترکیه بالاتر است، تصریح کرد: با اصلاح قیمت ها علائم اصلاح شده و جلوی اسراف گرفته می شود.

سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی در ادامه درخصوص نحوه توزیع منابع حاصل از اجرای طرح گفت: ۵۰ درصد از این منابع به طور مستقیم به مردم بازگردانده می شود، ۳۰ درصد به تولیدکنندگان داده می شود و ۲۰ درصد باقیمانده را هم دولت که مصرف کننده انرژی است، استفاده خواهد کرد. فرزین با تاکید بر اینکه دولت کسی را مجبور به انصراف از دریافت یارانه نمی کند، افزود: افراد غنی در جامعه نیازی به این پول ندارند و می توانند تعادل زندگی خود را برقرار کنند. وی با اشاره به اهمیت جلب اعتماد مردم در اجرای چنین طرح های بزرگی از ائمه جماعات خواست با اطلاع رسانی و روشنگری دولت را مساعدت کنند تا کسانی را که نیاز ندارند، از دریافت یارانه ها منصرف نمایند.

فرزین در عین حال اطمینان داد، دولت به گونه ای عمل خواهد کرد که طبقات پایین نه تنها بیش از منابعی که در اختیارشان است، هزینه ای به آنها تحمیل نشود، بلکه به افزایش رفاه آنها منجر شود..../تحلیل:ایرنا