اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهران، شهر همزیستی پورشه و پراید


هالی داگرِس، تحلیل‌گر و كارشناس امور خاورمیانه در قاهره و در موسسه مرور امور بین‌الملل قاهره به تحقیق مشغول است.او كه آخرین بار در سال 2009 به ایران آمده بود در گزارشی تصویری در فارن‌ پالیسی از تجربه سفر اخیرش به ایران نوشته است.

هفت صبح: هالی داگرِس، تحلیل‌گر و كارشناس امور خاورمیانه در قاهره و در موسسه مرور امور بین‌الملل قاهره به تحقیق مشغول است. او كه اصلیتی ایرانی‌آمریكایی دارد دوره شبابش را در ایران گذرانده است. داگرِس در ماه اوت سال جاری، در پی افزایش و شدیدتر شدن تحریم‌ها علیه ایران و تشدید صحبت از جنگ علیه ایران در محافل و رسانه‌های غربی، دوباره به ایران سفر كرده است. او كه آخرین بار در سال 2009 به ایران آمده بود در گزارشی تصویری در فارن‌ پالیسی از تجربه سفر اخیرش به ایران نوشته است.

داگرِس كه به خوبی از وضعیت اینترنت در ایران آگاه است، می‌نویسد: «من وی‌پی‌ان نداشتم و به همین‌خاطر نمی‌توانستم سراغ وب‌سایت‌های شبكه‌های اجتماعی بروم و با دوستانم و دنیای بیرون ارتباط برقرار كنم. در چنین شرایطی تنها ابزاری كه می‌توانستم به واسطه آن مشاهداتم از ایران و زندگی روزمره در این كشور را با دیگران به اشتراك بگذارم نرم‌افزار شبكه ‌اجتماعی اینستاگرام بود كه برخلاف دیگر شبكه‌های اجتماعی در ایران فیلتر نشده است.»

داگرِس در ادامه می‌نویسد: «در حال حاضر اگر واژه ایران را در اینستاگرام جست‌وجو كنید، دریچه‌ای به زندگی روزمره مردم ایران و گوشه‌ای از زیبایی‌های این كشور، كه گاه در سایه جروبحث‌ها و منازعات سیاسی نادیده گرفته می‌شوند، به روی‌تان گشوده خواهد شد..»

داگرِس با آی‌پدش از تهرانِ پایتخت تا مشهد را رفته و بعد به اصفهان سفر كرده است. او عكس‌هایی را كه در این شهرها از مردم و زندگی‌ روزمره‌شان گرفته است در مجموعه‌ای در وب‌سایت فارن‌پالیسی منتشر كرده است. عكس‌هایی از بازار بزرگ اصفهان گرفته تا برج‌های سربه‌فلك كشیده تهران، از رستوران باغ سالار در شاندیز تا رستوران كوهسارِ شمشك، از كلیسای وانك اصفهان تا ایستگاه متروی تجریش با معماری مدرنِ ایرانی‌شده‌اش، از مسافرانی كه به دیدارِ موزه نادرشاه در مشهد آمده‌اند تا خودروی پورشه‌ گران‌قیمتی كه در میدان قدس تهران حیرت او را برانگیخته است.

داگرِس برای هریك از عكس‌هایش كه ایرانِ‌ واقعی را نشانِ مردمان غرب می‌دهد و سعی دارد آنها را از پروپاگاندای وحشتی كه رسانه‌ها به راه انداخته‌اند برهاند، شرحی هم نوشته است زیر عكسی از تونل توحید:‌ «تونل توحید در تهران كه نزدیك به دو مایل طول دارد و به خطرناك بودن شهرت یافته، مردم با سرعت از آن می‌گذرند و تدابیر ایمنی كافی برای موتورسیكلت‌ها وجود ندارد. اگرچه تابلوهای متعددی به آنها هشدار می‌دهد كه وارد تونل نشوند، بسیاری از موتورسیكلت‌سواران باز هم وارد تونل می‌شوند و گاه زنده از آن بیرون نمی‌آیند.»

عكسی از برج میلاد هم با این نوشته همراه شده كه: «برج میلاد، یكی از بلندترین ساختمان‌های جهان، كه زمانی رستورانِ طبقه فوقانی‌اش بستنی‌هایی با روكش طلا و به قیمت 250 دلار سِرو می‌كرد.» داگرِس زیر عكس دیگری كه در میدان قدس گرفته می‌نویسد: «یك پرایدِ كیا و یك پورشه باكستر پشت چراغ قرمز در میدان قدس پایتخت كنار هم ایستاده‌اند. تهران در 2011 و پیش از خروج پورشه در ماه آوریل، پایتخت پورشه خاورمیانه بود. تهرانی‌ها سال گذشته بیشتر از هر شهر دیگری در منطقه از این خودروسازِ لوكس اتومبیل اسپورت خریدند.»


ویدیو مرتبط :
درگ پورشه با پراید و له شدن پورشه !!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: آیین افطار «شهر امید» در تهران


تصاویری از آیین افطار با عنوان « شهر امید » در سه راه فاطمی تهران را مشاهده می کنید.