اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهدید نخست وزیر انگلیس برای کناره گیری از قدرت



اخبار,اخبار بین الملل , دیوید کامرون

 

اخبار بین الملل - تهدید نخست وزیر انگلیس برای کناره گیری از قدرت

 دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در حالی تهدید به استعفا از سمتش در صورت عدم توانایی برای برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا کرده است که این تهدید گفتگو برای تشکیل دولت ائتلافی پس از انتخابات سال آینده را پیچیده تر کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس این گزارش، کامرون در کنفرانسی با حضور طرفداران خود بار دیگر بر عزم حزب محافظه کار برای مذاکره مجدد در خصوص روابط انگلیس با اتحادیه اروپا تاکید کرده است. وی قصد دارد در سال 2017 میلادی همه پرسی سراسری در خصوص وضعیت ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا را برگزار کند.


این تصمیم کامرون با مخالفت برخی رهبران اروپایی روبرو شده است. این مساله در شرایطی است که حزب استقلال انگلیس نیز که مخالف همگرایی با اتحادیه اروپاست به شدت جایگاه حزب محافظه کار را در انتخابات آتی پارلمانی تهدید می‌کند. این حزب می‌تواند شکست سنگینی را بر محافظه کاران تحمیل نماید.


اگر در انتخابات ماه می احزاب سیاسی انگلیس قادر به کسب اکثریت آرا نشوند تشکیل دولت ائتلافی نیز با چالش جدی روبرو خواهد شد. لیبرال دموکرات های انگلیس به شدت مخالف طرح کامرون برای برگزاری همه پرسی اتحادیه اروپا هستند.


نخست وزیر انگلیس گفت: اگر برگزاری همه پرسی اتحادیه اروپا تضمین نشود من دیگر به مسئولیت های نخست وزیری ادامه نخواهم داد.
اخبار بین الملل - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
تهدید پرسپولیس به کناره گیری از لیگ برتر ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخست وزیر مصر استعفا کرد/ درخواست وزیر دفاع از مرسی برای کناره گیری از قدرت



کناره گیری مرسی از قدرت,اخبار مصر

نخست وزیر مصر استعفا کرد

هشام قندیل نخست وزیر مصر استعفای خود را به محمد مرسی رئیس جمهور این کشور تقدیم کرد.

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، پیش از این یازده وزیر کابینه مصر، دو سخنگوی ریاست جمهوری، مشاور نظامی رئیس جمهور، شماری از استانداران و اعضای مجلس مشورتی این کشور و نیز علاء الحدیدی سخنگوی نخست وزیری مصر استعفای خود را اعلام کرده بودند.این شبکه در گزارش دیگری افزود، وزرای نفت، دارایی و برنامه ریزی مصر هم استعفا کردند.

 

العربیه گزارش داد: در این حال محمد مرسی رئیس جمهور مصر با هشام قندیل نخست وزیر و عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع این کشور تشکیل جلسه داد.

با آغاز تجمع مجدد مخالفان و طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور مصر در قاهره و اسکندریه جنبش اخوان المسلمین با صدور بیانیه ای در مورد وجود توطئه ای برای حمله به تظاهرکنندگان در میدان التحریر و کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه به منظور متهم کردن این جنبش هشدار داد.

 

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، این جنبش تاکید کرد هر گونه تعرضی به تظاهرکنندگان مخالف محمد مرسی را رد می کند.

این شبکه افزود،: وزارت بهداشت مصر اعلام کرد در درگیریهای دیروز در این کشور صد و پنجاه و دو نفر در هشت استان مختلف زخمی شدند./واحدمرکزی خبر

 

العربیه خبر داد؛

درخواست وزیر دفاع از مرسی برای کناره گیری از قدرت

یک رسانه عربی از درخواست وزیر دفاع مصر از رئیس جمهوری این کشور برای کناره گیری از قدرت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه العربیه گزارش داد عبدالفتاح  السیسی وزیر دفاع مصر در دیدار با محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور خواستار کناره گیری وی از قدرت شده است.

بر  اساس این گزارش، السیسی از محمد مرسی خواسته است برای جلوگیری از ریخته شدن خون مردم از قدرت کناره گیری کند.

رسانه های عربی از ادامه تظاهرات مخالفان و موافقان محمد مرسی خبر می دهند، مخالفان تاکید کرده اند تا تحقق خواسته های خود به اعتراضات ادامه خواهند داد. این در حالی است که العربیه از دستگیری یکی از رهبران اخوان المسلمین در جریان درگیریهای امروز خبر داده است.

عمرو موسی یکی دیگر از رهبران مخالفان مصری هم با انتقاد از محمد مرسی و اخوان المسلمین تاکید کرده است اخوانی ها باید به مطالبات مردمی پاسخ مثبت دهند./مهر