اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهدید به مرگ در کنسرت همایون شجریان


همایون شجریان درباره دلیل لغو کنسرتش در آلمان توضیحاتی ارائه کرد.

خبرآنلاین: همایون شجریان درباره دلیل لغو کنسرتش در آلمان توضیحاتی ارائه کرد.

شجریان با انتشار متنی در اینستاگرام درباره کارشکنی‌های برنامه‌گذار کنسرت در آلمان نوشت: « سالها بود به خاطر چنین مشكلاتى كه در این بیست وشش سال فعالیت هنرى خود نظیر آن را كم ندیده ام و نشنیده ام كنسرت‌هاى خارج از ایران را قبول نمى كردم. دل همگى شما و ما شكست و از دیدار رویتان محروم ماندیم و همه تنها به خاطر اعتماد.

 همان چیزى كه همگى بارها و بارها از آن اسیب دیده ایم ، ولى باز ترجیح میدهیم بدون آن زندگى نكنیم. میدانم كه همگى عزیزان حرمت بر من نگه داشتند و بزرگوارانه به ماجراى كنسلى كنسرت نگاه كردند.

ما نیز چون شما آمدیم تا با اشتیاق میزبان شما عزیزان باشیم كه این اتفاق رخ نداد و غمى سنگین بر دلمان نشست. بسیارى از اقوامم و دوستانم و بسیارى از شما عزیزان خود را از شهرهاى دور به هامبورگ رسانیده بودید كه این موضوع غمم را سنگین تر میكند.

باورم نیست شبى را كه مى توانست بدل به خاطره اى خوش با شما عزیزان شود، اعتماد مدیران گروه به این برنامه گذار، تبدیل به چنین كابوسى براى من و همراهانم و شما عزیزانم كرد. -

بر خود واجب میدانم چند موضوع را بازگو كنم: « شب كنسرت با وجود اعلام مدیر برنامه گروه به برنامه گذارمبنى بر كنسل بودن كنسرت، ایشان همچنان به فروش بلیت ادامه دادند و اهداف نا معلوم خود را دنبال كردند كه البته این موضوع با واكنش و شكایت به مراجع قضایى آلمان همراه شد.

پس از آنكه متوجه اعلام نشدن كنسلى كنسرت به مردم عزیز شدم همان لحظه در صفحه اینستاگرامم آن را اعلام كردم و براى رفع تهمت هایى كه در سالن از سوى برنامه گذار به اینجانب وارد گردیده بود بلافاصله ویدیویى در صفحه ى اینستاگرامم قرار دادم.

پس از تاكید مدیر گروه مبنى بر لغو كنسرت و اعتراض به ادامه فروش بلیت متاسفانه مدیر گروه با تهدید جانى نسبت به خود و گروه روبرو مى شوند كه این موضوع نیز در مراجع قضایى آلمان با شهادت چندین شاهدِ نشسته در لابى هتل تشكیل پرونده شده است.

به همین دلیل نیز از آمدنم به سالن كه وظیفه خود مى دانستم حضورا از شما عذر خواهى كنم ممانعت بعمل آمد و از این هم ناكام ماندم. نكته آخر براى عزیزانى كه هنوز وجه بلیتشان برگردانده نشده است اینكه برخلاف شایعاتى كه براه انداخته شد، بنده همایون شجریان، فرزند محمدرضا، هیچ مبلغى را دریافت نكرده و نخواهم كرد، كلیه مبالغ دریافتى از فروش بلیت نزد برنامه گذار مى باشد.

در پایان با آرزوى سلامتى براى همه شما عزیزان و دوستداران هنر امیدوارم روزى بتوانیم تلخى آن شب گذشته را فراموش كنیم.»


ویدیو مرتبط :
کنسرت استاد شجریان به همراه همایون شجریان و گروه آوا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنسرت همایون شجریان در تالار وحدت



گروه موسیقی حصار به آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی همایون شجریان 12 تا 14 آبان ماه سال جاری ساعت 21 در تالار وحدت به صحنه می‌رود.

 

گروه همنوازان حصار به سرپرستی علی قمصری و خواندگی همایون شجریان كه روزهای 30 و 31 فردوین ماه در برج میلاد و روزهای سوم و چهار اردیبهشت ماه در تالار اندیشه به صحنه رفته بود، هم اكنون قصد دارد همان برنامه را به مدت سه شب در تالار وحدت به صحنه ببرد.

این كنسرت كه به دلیل ترافیك برنامه‌های سالن‌ها و مصادف شدن آن با اجرای پروژه موسیقی سیمرغ به آهنگسازی حمید متبسم در همان روزها نتواست در سالن های دیگر تمدید شود، در شهرستان‌های مختلف نیز برنامه ی خود را تكرار می‌كند.

قطعات بخش اول این کنسرت، مقدمه دشتی به همراه آوازهای «بی‌دل و بی‌زبان» و «صنما»، چهار مضراب، تصنیف «خاکدان عشق»، مقدمه نوا، ساز و آواز «نقش خیال»، تصنیف «توبه‌شکن»، ضربی نهفت به همراه آواز نهفت و تصنیف «شهر به شهر» از آلبوم «نقش خیال» هستند.

قطعات بخش دوم نیز شامل مقدمه چهارگاه به همراه آواز «برون از دیده‌ها»، تصنیف «در عاشقی»، تکنوازی تار، تصنیف «آب، نان، آواز»، ساز و آواز شوشتری، تصنیف «به‌جان تو»، ساز و آواز «گناه عشق» و تصنیف «هوای گریه» از آلبوم «آب، نان، آواز» است.

گروه همنوازان حصار با ترکیب علی قمصری به عنوان آهنگساز و نوازنده تار، سهراب پورناظری نوازنده کمانچه، مصباح قمصری نوازنده کمانچه باس، نگار خارکن نوازنده کمانچه آلتو، علی اصغرعربشاهی تار،نوشین پاسدار نوازنده عود، حسین رضایی نیا نوازنده دف، همایون نصیری نوازنده دمام و سازهای کوبه‌ای و آیین مشکاتیان نوازنده تنبک و کوزه در این كنسرت سه روزه صدای همایون شجریان را همراهی می كنند.../ایلنا