اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهدید بمبگذاری در هواپیمایی ترکیه


یادداشت تهدید آمیزی در خصوص بمب گذاری در هواپیمای خطوط هوایی ترکیه در فرودگاه آتاتورک موجب تأخیر در پرواز این هواپیما شد.

خبرگزاری مهر: به دنبال یافتن یک یادداشت تهدیدآمیز درباره بمب گذاری در یک هواپیمای ترکیه در فرودگاه آتاتورک توسط نظافت چی هواپیما، پرواز این هواپیما حدود چهار ساعت و نیم با تأخیر همراه شد.

مسئولان مربوطه اعلام کردند: به دلیل انتقال هواپیما به نقطه ای امن جهت جستجوی نیروهای امنیتی این تأخیر ایجاد شده بود. مأموران امنیتی پس از تجسس های خود اعلام کردند که هیچ شیء مشکوک یا بمبی را در این هواپیما پیدا نکرده اند.

بلافاصله مسافری که یاداشت مذکور در صندلی وی پیدا شد برای بازجویی و تحقیقات بیشتر روانه اداره پلیس شد. مسافران نیز برای پرواز به هواپیمای دیگری انتقال داده شدند.


ویدیو مرتبط :
لحظه ورود خودروی بمبگذاری شده از ترکیه به سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه تهدید به شکایت از ایران کرد/ ایران گاز خود را ارزان کند



 

 

وزیر انرژی ترکیه  , صادرات گاز طبیعی ایران , گاز صادراتی

 

وزیر انرژی ترکیه در سخنانی اعلام کرد که در صورتی که تهران با درخواست آنکارا برای کاهش بهای گاز صادراتی موافقت نکند، ترکها از ایران در دادگاه بین المللی ( داوری بین المللی ) شکایت می کنند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه حریت، "تانر ایلدیز" در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره نتیجه درخواست ترکیه از ایران برای کاهش بهای گاز صادراتی گفت: بهای گاز ایران بالاتر از کشورهای دیگر است و اگر تهران با درخواست ما موافقت نکند شکایت از این کشور را در دادگاه بین المللی (داوری بین ‌المللی) مطرح می کنیم.

وزیر انرژی ترکیه در ادامه افزود: ما پیشتر از روسیه نیز خواسته بودیم تا بهای گاز خود را کاهش دهد که روسها به این درخواست پاسخ مثبت دادند.

وی در ادامه افزود: ممکن است در روزهای آینده شکایت از ایران را در دادگاه بین المللی مطرح کنیم.

اما "مجید بوجارزاده" سخنگوی شرکت ملی گاز ایران درباره ادعای ترکیه برای کاهش قیمت گاز وارداتی از ایران به مهر گفت: شرکت ملی گاز ایران تاکنون هیچ گونه درخواست رسمی از بوتاش ترکیه به منظور کاهش قیمت گاز دریافت نکرده است.

اولین قرارداد صادرات گاز طبیعی ایران حدود 15 سال گذشته بین شرکت ملی گاز ایران و بوتاش ترکیه امضا و قرار شد ایران سالانه 10 میلیارد متر مکعب (به طور متوسط روزانه 30 میلیون متر مکعب) گاز طبیعی به این کشور همسایه صادر کرد.

بر این اساس، از ابتدای سال جاری تاکنون حدود هشت میلیارد متر مکعب گاز توسط شرکت ملی گاز ایران به بوتاش ترکیه تحویل شده است که میزان صدور گاز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 700 میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

با این وجود با گذشت چند ماه از اختلافات گازی مسکو- آنکارا و بسته شدن بخشی از شیر چاه‌های گاز روسیه بر روی صنایع ترکیه، این کشور همسایه سناریوی جدیدی برای خرید گاز ارزان قیمت از ایران طراحی کرده است.

اما تانر ایلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه اخیرا با اشاره به ارسال درخواستی به تهران برای کاهش بهای گاز وارداتی، گفته است: " ما همکاری‌های نزدیکی با ایران در زمینه گاز طبیعی داریم و نارضایتی خود در مورد قیمت گاز ایران را با مقامات این کشور درمیان گذاشته ایم، ما گفتیم این قیمت بسیار بالاست اما آنها چنین نظری ندارند.../عصرایران