اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهدید ایران به حمله جنایت بین المللی است / 3 میلیون نفر می میرند



یک استاد دانشگاه در آمریکا با هشدار نسبت به حمله احتمالی آمریکا یا اسراییل علیه ایران گفت که تهدید ایران به حمله ، یک جنایت بین المللی است .

 

به گزارش عصر ایران پروفسور " فرانسیس بویل " استاد حقوق بین الملل دانشگاه ایلینویز آمریکا که در هجدمین کنفرانس بین المللی " دموکراسی مستقیم " در اتریش با موضوع " بازدارندگی هسته ای " سخن می گفت ، با اشاره به این موضوع افزود که تلاش آمریکا برای حمله به ایران با دستاویز قرار دادن موضوع مجعولی همچون " دست یابی ایران به سلاح هسته ای " یک جنایت بین المللی است .

وی افزود : " وقتی دولت اوباما همچون دولت بوش ایران را به حمله تهدید می کنند و پیوسته می گوید که " سناریوی حمله به ایران همواره روی میز است " در واقع آمریکا با این قبیل سخنان ، ایران را به " جنگ هسته ای "  تهدید می کند که این مساله از منظر حقوق بین الملل کاملا ممنوع است .

پروفسور بویل خاطر نشان کرد  : " اگر ما امروز دست به کار نشویم اوباما و مردان او با دستاویز قرار دادن موضوع اتمی ایران جنگ جهانی سوم را به راه خواهند انداخت ".

این استاد آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت حمله آمریکا به ایران احتمالا از سلاح هسته ای تاکتیکی استفاده می شود ،  تخمین زد که در این صورت ممکن است قریب به 3 میلیون نفر کشته شوند .

پروفسور بویل تاکید کرد : " اگر کشتار جمعی انسان ها یک جنایت است طبیعتا تهدید کشورهای دارای سلاح هسته ای برای به کار گیری این سلاح علیه کشورهای غیر برخوردار نیز یک جنایت بین المللی است .

این استاد دانشگاه گفت که  دکترین " جنگ پیشگیرانه " دولت بوش که با وجود گذشت 18 ماه از دولت اوباما هنوز در دولت جدید آمریکا نیز مورد توجه است ، از سوی وکلای  جنایتکاران دولت نازی آلمان برای تبرئه آنها در دادگاه ساخته و پرداخته شد ، اما  دادگاه ( نورنبرگ ) این توجیه را رد کرد .

پروفسوربویل  با اشاره به بند " دو" منشور ملل متحد درباره ممنوعیت مطلق استفاده از زور جز در مورد دفاع مشروع ، استناد دولت ایالات متحده به این بند از منشور ملل متحد در توجیه حمله به افغانستان و عراق را نادرست خواند و افزود که اقدام آمریکا در حمله به افغانستان و عراق را نمی توان  با این بند از منشور ملل متحد توجیه کرد.

پروفسور بویل دولت آمریکا را متهم کرد که با جنگ افروزی های خود از منظر حقوق بین الملل کلکسیونی از جنایت و نسل کشی را در کارنامه خود ثبت کرده است .

گفتنی است پروفسور بویل تا کنون  دو کتاب " جنایت  بازدارندگی هسته ای " و " نابودی نظم جهانی " را درانتقاد از توجیهات حقوقی جنگ طلبان آمریکایی و نیز نقد موضوع بازدارندگی هسته ای و کاربرد سلاح های کشتار جمعی از منظر حقوق بین الملل ، به رشته تحریر در آورده است ..../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
پاسخ رهبری به تهدید حمله به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل رسماً ایران را به حمله نظامی تهدید کرد



 

 

اسرائیل رسماً ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

 

 

آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران را به دلیل فعالیت صلح آمیز هسته ای تحت فشار قرار داده اند و با نشان دادن ماهیت اصلی سیاست های خود یا ایران را به ترور مسئولان تهدید می کنند یا به حمله نظامی.

 

پس از آنکه پنجشنبه دو هفته گذشته در جلسه استماع کنگره آمریکا، برخی مسئولان بلندپایه از جمله فرمانده سابق نیروی زمینی آمریکا خواستار ترور مسئولان ایران شدند، روز گذشته شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی ایران را به حمله نظامی تهدید کرد.

در حالی که برخی رسانه ها و تحلیل گران از جمله روزنامه الحیات، علت کوبیدن بر طبل جنگ در اسرائیل را اقدامی از سوی سران این رژیم می دانند برای خروج از بحران داخلی و خارجی و شکستن انزوای خود، شیمون پرز روز گذشته مدعی شد چیزی هست که گرینه نظامی را در مقابل گزینه دیپلماتیک علیه ایران پیش می اندازد.

در سوی دیگر نیکلا سارکوزی در واکنش به این شایعات هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را رد و بر ادامه راهکارهای سیاسی برای تحت فشار قرار دادن ایران تاکید کرد.

پرز در این سخنان تلویزیونی مدعی شد که ایران به سلاح هسته ای نزدیک می شود و اسرائیل در وقت باقی مانده باید به کشورهای مختلف مراجعه کند و از آنان بخواهد که به وعده خود و عدم اکتفا به تحریم ها عمل کنند.

پیش از این یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود که سخن گفتن از جنگ به معنای اذعان به بی تاثیر بودن تحریم ها علیه ایران است و نباید از جنگ سخن گفت.

شیمون پرز در ادامه سخنان خود تلاش کرد وانمود کند که ایران تا ساخت سلاح هسته ای فاصله ای ندارد و بدین ترتیب سیاست ایران هراسی را بار دیگر تکرار کند. حال آنکه تمام گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران بر رد ادعاهای آمریکا و غرب مبنی بر انحراف برنامه هسته ای تاکید کرده و تاکنون هیچ نشانه ای دال بر این ادعا ارائه نشده است.

ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم، هفته گذشته در پی بالا گرفتن شایعات در این رژیم و محافل رسانه ای درباره تصمیم تل آویو برای اقدام علیه ایران تاکید کرد که وی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصدی برای این کار ندارند و در حقیقت دو نفر نمی توانند برای چنین کاری به تنهایی تصمیم گیری کنند..../خبرگزارى فارس