اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تهدید آمریکا به اقدام نظامی علیه سوریه/ هیلاری: روسیه زیر بار نمی رود



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تهدید آمریکا به اقدام نظامی علیه سوریه/ هیلاری: روسیه زیر بار نمی رود/ روسیه: احساساتی نشوید

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفت: هر روز از کشتار در سوریه مسئله اقدامات جدی‌تر بین‌المللی را تقویت می‌کند

انتخاب : هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفت: هر روز از کشتار در سوریه مسئله اقدامات جدی‌تر بین‌المللی را تقویت می‌کند

وی با بیان این مطلب که "هر روز که می‌گذرد دلایل برای مداخله نظامی در سوریه تقویت می‌شود"، در عین حال گفت: برای مداخله نظامی نیاز به حمایت بین‌المللی از جمله از سوی روسیه است.

هیلاری در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال مداخله نظامی در سوریه اظهار داشت: «هر روز که می‌گذرد دلایل به مداخله نظامی تقویت می‌شود، حتی اگر روسیه در این مورد قانع نشده‌باشد.»

وی افزود که واشنگتن در این‌خصوص به تلاش برای قانع کردن مسکو ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: روس‌ها به من می‌گویند که نمی‌خواهند جنگ داخلی به راه بیفتد، من هم به آنها گفته‌ام که سیاستی که در پیش گرفته‌اند از عوامل بروز جنگ داخلی خواهد بود.

وی افزود: باید روس‌ها را در این زمینه با خود همراه کنیم چراکه خطراتی که با آن روبه‌رو هستیم بسیار ناگوارند و امکان اینکه بسیار بدتر از اینها هم بشود وجود دارد.

سفیر آمریکا هم تهدید کرد

در همین حال ، مهر نوشت: سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد سوریه را تهدید به دخالت نظامی کرد و گفت که آمریکا و اعضای شورای امنیت خارج از چارچوب سازمان ملل و طرح کوفی عنان ممکن است گزینه ای برای بررسی داشته باشند.

سوزان رایس در سخنانی به شورای امنیت سازمان ملل متحد به خاطر آنچه وی انفعال در قبال مسائل سوریه خواند، هشدار داد.

رایس گفت: اگر شورای امنیت اقدامی فوری برای فشار بر سوریه در راستای پایان سرکوب مردم بعمل نیاورد، اعضای شورا ممکن است خارج از چارچوب سازمان ملل و برنامه کوفی عنان گزینه ای برای بررسی داشته باشند.

وی افزود: در صورت عدم دخالت در سوریه این مناقشه منجر به گسترش و ایجاد بحران حتی در دیگر کشورها و سراسر منطقه خواهد شد.

روسیه: احساساتی نشوید

روسیه می‌گوید که از رژیم بشار اسد در سوریه پشتیبانی نمی‌کند اما به قوانین بین‌المللی و سیاست عدم مداخله در نزاع‌های داخلی دیگر کشورها احترام می‌گذارد.

دمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه گفت که موضع کشورش در قبال سوریه متوازن، متداوم و کاملاً منطقی است.

وی افزود که خودداری روسیه از حمایت از اقدام‌های بیشتر علیه بشار اسد پس از کشتار حوله بر پایه رویکردی کاملاً عاری از احساسات بنا شده و به گفته او احساساتی شدن در چنین مواردی مناسب نیست./انتخاب


ویدیو مرتبط :
توافق روسیه و آمریکا بر سر تبادل اطلاعات نظامی دو سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنگره آمریکا هفته آینده اقدام نظامی علیه سوریه را بررسی می‌کند/ پوتین: اتهام شیمیایی به سوریه «چرند»است



اقدام نظامی علیه سوریه

کنگره آمریکا هفته آینده اقدام نظامی علیه سوریه را بررسی می‌کند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید کنگره هفته آینده برای بررسی گزینه اقدام نظامی علیه سوریه، تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به درخواست «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا برای بررسی اقدام نظامی علیه سوریه در کنگره، گفت این موضوع در نشستی که هفته آینده برگزار می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور آمریکا ساعتی قبل با بیان اینکه تصمیم خود را برای اقدام نظامی علیه سوریه گرفته است، گفت با این حال می‌خواهد کنگره نیز این موضوع را بررسی کند.

آمریکا و متحدان این کشور دولت سوریه را به حمله شیمیایی به منطقه «غوطه» در حومه دمشق متهم کرده و می‌گویند قصد دارند به زودی حملاتی محدود علیه سوریه ترتیب دهند.

پوتین: اتهام شیمیایی به سوریه «چرند» است و آمریکا باید مدرک ارائه کند

رئیس جمهوری روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اتهاماتی که به ارتش سوریه در خصوص استفاده از سلاح‌ شیمیایی نسبت داده می‌شود، «چرند» است و آمریکایی‌ها اگر مدرکی دارند، باید به شورای امنیت ارائه کنند.

به گزارش فارس، ولادیمیر پوتین امروز در جمع خبرنگاران از آمریکا خواست تا اگر مدرکی در خصوص اتهام به ارتش سوریه درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی دارد، ارائه کند.

به گزارش شبکه «اسکای نیوز» پوتین، اتهامام مذکور به دولت سوریه، «چرند» است.

پوتین گفت: در خصوص موضع آمریکایی‌ها که تاکید میکنند نیروهای دولتی از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و می‌گویند شواهدی دارند، بسیار خب، این شواهد و مدارک را به بازرسان سازمان ملل و شورای امنیت ارائه کنند... و اگر تحویل ندادند، پس یعنی مدرکی وجود ندارد.

پوتین در پاسخ سؤالی در خصوص اتهامات منسوب شده به ارتش سوریه گفت: نیروهای سوریه حملاتی می‌کنند و در چندین منطقه مخالفان را محاصره کرده‌اند. در چنین شرایطی (بهانه دادن) و دادن برگ برنده به کسانی که خواستار دخالت نظامی هستند، چرندی بیش نیست.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از اقدام تکجانبه احتمالی آمریکا ابراز تأسف کرد و گفت که اگر واشنگتن عملیات نظامی تکجانبه‌ای علیه سوریه آغاز کند، این امر «بسیار ناراحت‌کننده» خواهد بود.

وی به جایزه صلح باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سال 2009 اشاره کرد و افزود: اوبامایی که جایزه صلح نوبل گرفته است، باید درباره مرگ احتمالی قربانیان (غیر نظامی) در این حمله نظامی خوب بیندیشد.

پوتین در بخشی دیگر از سخنان خود از اینکه پارلمان انگلیس با اجرای اقدام نظامی علیه سوریه مخالفت کرده است، ابراز شگفتی کرد و احتمال داد که موضوع سوریه در نشست سران 20 بررسی شود.

نشست گروه بیست کشور صنعتی پنجم و ششم سبتامبر (14 و 15 شهریور) در سن‌بترزبورگ روسیه برگزار خواهد شد./فارس