اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تنها 20 درصدزباله‌های تولید شده بازیافت می‌شود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر توجه بیشتر به بازیافت زباله در کشور، گفت: متاسفانه در کشور فقط 20 درصد از زباله‌های تولید شده بازیافت می شود در حالی که کشورهای دنیا برای استفاده بهینه از زباله ها و بازیافت آنها از آخرین فناوری پیشرفته استفاده می کنند.

عباس صلاحی با تاکید بر نظارت بیشتر متولیان بر فاجعه زیست محیطی ناشی از زباله‌های شهرستان پیشوا، گفت: با توجه به نفوذ شیرآبه ها به آب‌های زیرزمینی لازم است در این خصوص از طرف مدعی العموم بررسی و پیگیری صورت گیرد، نباید فراموش کرد که این موضوع با جان هزاران انسان سروکار دارد.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این موضوع باید به صورت جدی و از طریق مراجع قانونی بررسی و پیگیری شود؛ جای تعجب دارد که در مسائل پیش پا افتاده و سایر امور مدعی‌العموم ورود پیدا می‌کند ولی به این موضوع حساس وارد نمی شود.

صلاحی با تاکید بر ضرورت بررسی معضل زیست محیطی شهرستان پیشوا از طریق فراکسیون محیط زیست مجلس، گفت: باید این موضوع از طریق فراکسیون محیط زیست مجلس بررسی شود، همچنین لازم است در این خصوص وزارت کشور نیز ورود پیدا کند، درست است شهرداری با بودجه دولتی اداره نمی‌شود ولی در قبال عملکرد خود باید پاسخگو باشد ضروری است وزارت کشور در رابطه با این فاجعه زیست محیطی تحقیق و بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از چرای دام ها در مرکز دفن زباله شهرستان پیشوا، تصریح کرد: متاسفانه به علت پوشیده و محصور نبودن این زباله ها، دام ها از آنها تغذیه می کنند که در نهایت گوشت آنها روانه بازار مصرف شهروندان تهرانی می شود لذا لازم است که مسئولان تدابیر لازم را برای این فاجعه زیست محیطی اتخاذ نمایند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، ادامه داد: محصور نبودن زباله‌ها در مرکز دفن شهرستان پیشوا باعث تجمع حشرات در این مکان می شود  که این خود نیز باعث بروز و انتقال انواع بیماری‌های مسری و خطرناک برای شهروندان خواهد شد.

وی با انتقاد از اهمال کاری متولیان در خصوص عدم نظارت بر دفع بهداشتی و اصولی زباله‌ها در کشور، گفت: متاسفانه در اکثر شهرها زباله‌ها به صورت غیراصولی در حاشیه شهرها دفن می‌شود و به این امر توجه چندانی نمی‌شود، همچنین دفن زباله‌ها نیز به شکل غیربهداشتی و روباز است که این امر عدم نظارت و اهمال کاری مسئولان را نشان می دهد.

نماینده مردم تفرش وآشتیان در مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه مسئولان حل مشکلات زیست محیطی را وظیفه خود نمی دانند، عنوان کرد:  سالهاست متولیان هیچ گونه دغدغه ای برای حل مشکلات زیست محیطی ندارند و تاکنون هیچ اقدام عملی و یا تصمیم مناسبی برای رفع معضل زباله های شهری ارائه نداده اند در حالی که زباله در کشورهای پیشرفته دنیا به عنوان طلای کثیف، منبع درآمد است.

 

ضرورت توجه به بازیافت زباله در کشور
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر توجه بیشتر به بازیافت زباله در کشور، بیان کرد: متاسفانه در کشور فقط 20 درصد از زباله‌های تولید شده بازیافت می شود در حالی که کشورهای دنیا برای استفاده بهینه از زباله ها و بازیافت آنها از آخرین فناوری پیشرفته استفاده می کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، ادامه داد: به عنوان مثال در کشور ژاپن به دلیل افزایش آگاهی‌های عمومی و فرهنگ سازی، زباله های خانگی را دسته بندی و از هم تفکیک می کنند مثلا زباله های خام، شیشه ای، پلاستیکی و فلزی از هم جدا می شوند و از آنها برای تولید گاز، برق، آسفالت و بلوک‌های سیمانی استفاده می کنند.

صلاحی زباله و پسماند را از مهمترین معضلات زیست محیطی جهان دانست و گفت: عدم نظارت بر نحوه دفع زباله های شهری و بیمارستانی لطمات جبران ناپذیری به پیکره طبیعت وارد می سازند لذا خطرات زیست محیطی ناشی از دفع غیربهداشتی زباله ها و تلاش برای رفع آن باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم تفرش وآشتیان در مجلس نهم، بر ضرورت جمع آوری بهداشتی زباله ها در شهرها تاکید و عنوان کرد: برای جلوگیری از مشکلات زیست محیطی، زباله‌ها باید توسط شهروندان طبق قانون در ساعت مشخص در مخزن زباله ها قرار گیرد همچنین جمع آوری زباله ها نیز باید به صورت اصولی و بهداشتی انجام شود چون در برخی مواقع از زباله هایی که ماشین های زباله حمل می کنند شیرآبه هایی خارج می شود که باعث آلودگی محیط زیست می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم، درخصوص جمع‌آوری و دفن پسماندهای عفونی و بیمارستانی، گفت:  لازم است این زباله ها پس از بی خطرسازی به صورت اصولی و صحیح دفن شوند.

اخبار اجتماعی - خانه ملت


ویدیو مرتبط :
خط تولید بازیافت لاستیک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قیمت خودروهای تولید یا مونتاژ داخل (92/04/20)



قیمت خودروهای تولید یا مونتاژ داخل

قیمت خودروهای تولید یا مونتاژ داخل

امروز بازار خودرو تا حدودی قیمتها را بالا برد و محصولات را با تغییرات اندک یعنی رشد 50 تا 100 هزار تومان به فروش رساند.

 

نام خودرو

           قیمت

پراید 132        SX     

 15 میلیون و 900 هزار تومان    

پراید 111        SX     

 16 میلیون و 500 تومان    

تیبا               SX

20 میلیون و 500 هزار تومان  

مگان 1600 cc

67 میلیون تومان

مگان اتومات 2000cc

89 میلیون تومان

 پژو 207 آی  دنده دستی

47 میلیون تومان

پژو 207 آی اتوماتیک

57 میلیون تومان

تندر 90 ایران خودرو E2

35 میلیون و 500 تومان

تندر 90 مدل E1

32 میلیون و 300 هزار تومان 

سمند lx

27 میلیون و 500 هزارتومان

سمند se

22 میلیون تومان

پژو 405

27 میلیون و 200 هزار تومان

پژو 206 تیپ 2

37 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 5

40 میلیون تومان

پژو 206 تیپ 6

51 میلیون تومان

پژو 206 صندوقدار V8

39 میلیون تومان

پژو 206 صندوقدار V9

52 میلیون تومان

پژو 206 صندوقدار V20

34 میلیون و 500 هزار تومان

پژو پارس سال

37 میلیون و 400 هزار تومان

مزدا 2 هاچ بک

75 میلیون تومان

مزدا 3 تیپ 3 صندوقدار

124 میلیون تومان

 باشگاه خبرنگاران