اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تندیس حافظ رونمایی نشده، ربوده شد!


مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اهواز از ناپدید شدن تندیس حافظ در میدان دانیال واقع در منطقه کوی ملت خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر اهواز از ناپدید شدن تندیس حافظ در میدان دانیال واقع در منطقه کوی ملت خبر داد.

 ارسلان شهنی اظهار کرد: سه روز پیش تندیس حافظ در میدان دانیال، در منطقه کوی ملت نصب شد و قرار بود در آستانه روز بزرگداشت حافظ، رسما از این تندیس جدید رونمایی شود ولی شب گذشته تندیس از میان میدان ربوده شد.

وی با اشاره به این‌که ارتفاع تندیس حافظ 2 متر و ساخته شده از سنگ یک‌پارچه سفیدرنگ بود و چندین تن وزن داشته است، اظهار کرد: ربودن چنین تندیسی با این ابعاد و وزن از میان یکی از میادین شهر نیاز به جرثقیل، تجهیزات و عوامل داشته و به این راحتی امکان‌پذیر نبوده است.

شهنی ادامه داد: تندیس فردوسی و سعدی نیز در حدود 5 ماه است که در سطح شهر اهواز نصب شده‌اند.

وی با اظهار تاسف از این رویداد، گفت: بسیار جای تاسف دارد که نسبت به موضوعات شهری و فرهنگی چنین واکنشی نشان داده می‌شود و با وجود تمامی هزینه‌ها و مشکلات برای ساخت و نصب چنین تندیس‌هایی، این چنین اتفاق‌هایی می‌افتد.


ویدیو مرتبط :
همایش بین المللی بزرگداشت حافظ - رونمایی دانشنامه حافظ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تندیس یک «گوسفند» جایگزین تندیس ربوده شده «دکتر شریعتی» شد!



سالروز رحلت دکتر شریعتی , دکتر شریعتی

 

آری خبر ناگوار و باور نکردنی است . اما به همت آقای «پشمچی زاده» شهردار منطقه 3 و مسئولان زیباسازی، امروز علاوه بر اینکه در سر تا سر پارکی که به نام دکتر شریعتی نامگذاری شده ، تندیس های حیوانات به چشم می خورد ، تندیس یک «گوسفند» در سالروز بزرگداشت دکتر شریعتی بر جای خالی تندیس آن مرحوم جای گرفته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، به دنبال سرقت سریالی مجسمه‌های شهری در سال گذشته ، مجسمه مرحوم دکتر شریعتی در اردیبهشت سال 89 از پارک شریعتی ربوده شد و البته تاکنون هم ، نه شهرداری و نه نیروی انتظامی از سرنوشت این مجسمه و تندیس های ربوده شده دیگر و یا دستگیری دزدان آن خبری منتشر نکرده اند.

به هر حال شهرداری تهران در این روزها به شدت درگیر کارهای مهم و پروژه های بزرگ عمرانی است ، نیروی انتظامی هم در عملیاتهای گسترده مشغول انجام طرح های امنیت اخلاقی و گشت های ارشاد است و دزدیده شدن تندیس های تهران و یا دستگیری دزدان آنها در این هیاهوی گرانی و تورم برای کسی دغدغه نیست.

و اما آنچه تامل برانگیز است ، اقدام عجیب شهرداری منطقه 3 و سازمان زیباسازی شهرداری در ایام بزرگداشت مرحوم دکتر شریعتی است.

ده روز پیش و درست ده روز پیش از سالروز بزرگداشت مرحوم دکتر شریعتی ، به تدبیر و یا سهل انگاری مسئولان شهری ، مجسمه یک گوسفند جایگزین جای خالی مجسمه مرحوم دکتر شریعتی در پارک مرحوم دکتر شریعتی شده است!

آری خبر ناگوار و باور نکردنی است . اما به همت آقای «پشمچی زاده» شهردار منطقه 3 و مسئولان زیباسازی شهرداری ، امروز علاوه بر اینکه در سر تا سر پارکی که به نام دکتر شریعتی نامگذاری شده ، تندیس های حیوانات به چشم می خورد ، تندیس یک «گوسفند» در سالروز بزرگداشت دکتر شریعتی بر جای خالی تندیس آن مرحوم جای گرفته است.

البته به قطع یقین این مساله ناشی از سهل انگاری و ساده انگاریست ، اما قابل بخشش و پوشش نیست...../اعتدال