اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تندروهای فارس و پرونده ای برای تسویه حساب



صفحه فیس بوک ,نعیمه اشراقی

جنجال سازی جان مایه حیات سیاسی تندروها / انتقاداتی که تمامی ندارد
تندروهای فارس و پرونده ای برای تسویه حساب

رسانه های خاص بازهم جنجال افکنی می کنند و برای مخالف خوانی های خود از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند. برای آنان مهم نیست که مشکلات مردم چیست یا دغدغه های عموم ملت کدام است، برای آنان مهم آنست که از میان هزاران حرف و نقل و سخن دستاویزی یافته و.......

رسانه های خاص بازهم جنجال افکنی می کنند و برای مخالف خوانی های خود از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند. برای آنان مهم نیست که مشکلات مردم چیست یا دغدغه های عموم ملت کدام است، برای آنان مهم آنست که از میان هزاران حرف و نقل و سخن دستاویزی یافته و با پروپاگاندای بی سابقه و سراسر مغرضانه، حریف سیاسی و آنان که همانند ایشان نمی اندیشند و نظرگاهی مخالف دارند را آماج حملات قرار دهند. همه چیز برای آنان ابزاری است در راستای منویات طیفی و سیاسی خود، هزینه کردن از ارزش ها برای آنان سهل و آسان است. بدیهی است که در این میان شکستن هیمنه ارزش ها نیز چندان امر شاق و شاذی هم نیست.

اینان همان کسانی بودند که دولت اصلاحات را بی توجه به معیشت و مسائل مبتلابهی جامعه عنوان کرده و آنان را به سیاسی کاری متهم می کردند. اینان همانانی هستند که در برابر تمامی اقدامات آسیب افزای دولت پیشین لب از لب باز نکرده و کلامی به انتقاد نمی گفتند مگر آنجا که منافعشان در خطر می افتاد و اکنون باز همین ها سیاسی کاری به حد اعلا رسانده و قبض و بسط هایی می نگارند که دهان از تعجب باز می ماند.

در هفته گذشته کامنتی در یک پست فیس بوکی با نام نعیمه اشراقی درج گردید. محتوایی توهین آمیز و غیر قابل باور، تا اینجای کار هیچ کس و هیچ فردی چنین عملی را توجیه نمی کند آنچنان که شخص نعیمه اشراقی نیز انتساب این متن را به خود قویا تکذیب کرده و آنرا بشدت رد می کند.

این کامنت کذایی هنوز مهرش خشک نشده خبرگزاری فارس که گویی غنیمتی سترگ یافته است با شور و شعف آن را انتشار می دهد، گویی فتح الفتوحی رقم زده است. کامنت توهین آمیزی که در یک فضای محدود انتشار می یابد به ناگهان محتویات موهن آن در معرض انظار عمومی قرار می گیرد ، مصداق بارز اشاعه منکر که از هر منظری به آن نگریسته شود نه اسلامی و نه اخلاقیاست.

به محض انتشار این خبر نعیمه اشراقی که این کامنت با نام و عنوان او انتشار یافته در گفت و گو با سایت جماران خبر از هک صفحه و انتشار این کامنت از سوی یک فرد ناشناس داده و ضمن آن قویا تاکید می کند که این جملات موهن به وی تعلق نداشته و با تمامی این اوصاف خاضعانه از خانواده شهدا عذرخواهی کرده و خود را ارادتمند و علاقمند به خانواده های شهدا و زحمات و ایثارگری های آنان عنوان می کند.

حال واکنش فارس و سایت های تندرو در قبال این فعل و انفعالات چیست؟ آیا آنان در اقدامی خیرخواهانه و همنوابا منافع ملی و در جهت اصلاح ذات البین و شان و جایگاه امام (ره) با توجه به تکذیب صریح اشراقی، به قاعده اینکه حجت شرعی قبول سخنان فرد موصوفی است که فعلی بر او منتسب شده، دست از انتشار این خبر برداشته و موضوع را رها می کنند؟!

هکذا! مگر می شود این طعمه دلچسب و این لعبت تازه رسیده را رها کرد و چشم بر آن فرو بست؟ فرصت نابی دست داده که تسویه حساب های سیاسی را در همین موضع به فرجام رساند. چه بهتر که هجمه ها به موسسه نشر آثار امام هم که مدیران آن با این خط سیاسی همپوشانی ندارند در دستور کار قرار بگیرد.

تلفن ها به کار می افتد و خانواده های معزز شهدا که چندان از کم و کیف ماجرا مطلع نبودند به عنوان اولین هدف در دستور کار قرار می گیرند. بدیهی و طبیعی است که آنان وقتی با محتوای این کامنت توهین آمیز روبرو می شوند، خاطرشان مکدر شده و واکنش نشان می دهند.

حال سئوال اینجاست که چرا باید این عزیزان اینگونه با بیان این جملات دچار فشار روحی شده و بر ناراحتی هایشان افزوده گردد؟ آیا این خبرنگاران به این نکته فکر کرده اند که بیان این سخنان که به بیت امام هم منتسب می شود چه ذهنیتی در این خانواده ها ایجاد کرده و چه تبعات روحی و روانی دارد؟ دامن زدن به این فعل و انفعالات چه دردی از خانواده شهدا دوا کرده و چه دستاوردی برای امام و انقلاب و شهدا و آرمان های آنان دارد؟.

اگر توهینی انجام می شود مگر مراجع ذیربط قانونی وجود ندارد؟ اگرپرده دری صورت می گیرد آیا باید با عرضه مداوم آن در جامعه بر دایره شمول آن افزود و یک بحث در حیطه کوچک را به موضوعی عمومی تبدیل کرد؟ کدام عقل سلیمی بر این روند و فرآیند صحه می گذارد؟

ازطرف دیگر استفاده ابزاری از مقدسات و خانواده شهدا هم در نوع خود فعل مذمومی است که در این میانه جامه عمل پوشیده است. این سایت ها و خبرگزاری ها که خانواده شهید همت را در طول چند سال با تندترین الفاظ و تعابیر خطاب قرار می دادند به ناگهان پاسخ فرزند شهید همت به اشراقی را در ابعاد گسترده انتشار داده و در وصف وی قلم می فرسایند. نکته ای که با واکنش مهدی همت بعد از این فعل و انفعالات روبرو شد و او به انتقاد صریح از این سوء استفاده ها پرداخت اما همان سایت ها و خبرگزاری ها هی کدام این خبر را انتشار ندادند.

پس از پاسخ متقن و منسجم حمید انصاری رئیس موسسه نشر و تنظیم آثار امام (ره) و رونمایی از دست های پشت پرده این اقدامات به نظر می رسید که خبرگزاری فارس وطیف همراه دست از جنجال افکنی برداشته و در این خصوص سکوت پیشه کند اما....

ساعتی پیش این خبرگزاری در عکس اول صفحه سیاسی خود باز این موضوع را باز نشر داده و با درج عکس خواهران اشراقی به زعم خود تاریخ را ورق زده و این دو خواهر را متهم به انتشار سخنانی در راستای خلاف منویات امام(ره ) کرده است و نکته جالب آنکه در جای جای گزارش هم با نام آوری از موسسه نشر و تنظیم آثار امام سکوت این موسسه در قبال این فعل و انفعالات را بولد کرده تا بازهم اهداف خاص خود را هویدا کند. البته پاسخی هم در این خصوص درج نکرده که به فرض صحت این ادعاها این گفتارها چه ارتباط مستقیمی با شرح وظایف و الزامات حقوقی و قانونی این موسسه دارد.

هر چه هست به نظر می رسد این تندروها قصد کوتاه آمدن نداشته و حیات سیاسی آنان ارتباطی ارگانیک و تنگاتنگ با حاشیه پردازی و جنجال سازی داشته باشد. رویه ای که با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید و بر فراز آمدن اعتدال و عقلانیت ورزی زمینه چندانی برای عرض اندام ندارد و این طیف به هر نحوی از انحاء در پی پر کردن این خلاء هستند./خرداد
 


ویدیو مرتبط :
حامد بهداد در تسویه حساب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کرانچارامروزبا پرسپولیس تسویه حساب می کند



 

 

 

تیم پرسپولیس

 

زلاتکو کرانچارسرمربی کروات و سابق تیم فوتبال پرسپولیس پس از آنکه طی هفته جاری با این تیم قطع همکاری کرد امروز طی نشستی با حبیب کاشانی سرپرست سرخ پوشان پایتخت ضمن دریافت برگه تسویه حساب خود برای همیشه از این تیم جدا خواهد شد.

براساس تصمیم مدیریت باشگاه پرسپولیس زلاتکو کرانچار پس از آنکه نتوانست در نهمین دوره رقابت های لیگ برتر انتظارهواداران را برآورده کند روز گذشته جای خود را به علی دایی داد.

این مربی هم اکنون در ایران است تا پس از دریافت مطالبات خود و تسویه حساب با باشگاه پرسپولیس به کشورش بازگردد.

طی روزهای گذشته که به طور رسمی اعلام شد کرانچار دیگر سمتی در باشگاه پرسپولیس ندارد دعوتنامه ای از سوی تیم های ایرانی برای وی ارائه نشده است، اما خود کرانچار علاقه مند است اگر پیشنهادی از سوی تیم های ایرانی داشته باشد به آنها پاسخ مثبت دهد.