اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تندترین بیانیه آمریکا علیه داعش



اخبار,اخباربین الملل, بیانیه آمریکا علیه داعش

 

 اخبار بین الملل - تندترین بیانیه آمریکا علیه داعش

بیانیه اخیر کاخ سفید درباره کشته شدن یک آمریکایی به دست داعش اشاره‌ای تلویحی به این امر است که حمله به خاک سوریه برای نابود کردن مقر اصلی داعش بعید نیست.

 کاخ سفید در یکی از تندترین بیانیه‌های خود درباره گروه تروریستی داعش اعلام کرد که آمریکا برای نجات شهروندانش که در "خطر فوری" قرار دارند، نیاز به دعوتنامه ندارد. ادبیات دولت اوباما بیانگر این بود که نمی‌توان احتمال حمله به پایگاه‌های اصلی داعش در سوریه را به کل نادیده گرفت.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، در یک کنفرانس خبری گفت: "ما به صورت فعالانه‌ای آنچه را که برای رویارویی با این تهدید لازم است را زیر نظر داریم و قرار نیست محدود به مرزهای‌مان شویم. ما نشان داده‌ایم که اگر تهدیدات تروریتسی مطرح باشند اقدامی مستقیم علیه آن تهدید اتخاذ خواهیم کرد."

در این بیانیه کاخ سفید بر خطر "فوری" پیش روی شهروندان آمریکایی که توسط داعش به گروگان گرفته شده‌اند تأکید شده است. در این بیانیه همچنین اعلام شده که جهان تاکنون با تهدیدی به مانند داعش رویارو نشده است.

رودز افزود: "اگر دنبال آمریکایی‌ها بیایید، هر جایی که باشید دنبال‌تان خواهیم آمد." وی گفت که داعش زمانی که سر از بدن جیمز فولی، ژورنالیست آمریکایی جدا کرد، اولین "حمله تروریستی" خود علیه آمریکا را انجام داده است.

اواسط هفته گذشته باراک اوباما اعلام کرد که تنها راه دفاع از شهروندان آمریکایی حذف داعش است. وی گفت: "آمریکا هر کاری که برای محافظت از مردم لازم باشد را انجام خواهد داد. ما هوشیار ، محکم و تهاجمی خواهیم بود."

چاگ هیگل، وزیر دفاع آمریکا، نیز روز جمعه اعلام کرد: "این ورای آن چیزهایی است که تاکنون دیده‌ایم. باید برای همه چیز آماده باشیم."

ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، نیز روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که داعش را نمی‌توان از خارج از سوریه نابود کرد. "آیا می‌توان این گروه را بدون حمله به آن قسمت از سازمان که در سوریه است نابود کرد؟ جواب نه است."


 اخبار بین الملل - تسنیم


ویدیو مرتبط :
فیلمی کمتر دیده شده از مقر فرماندهی آمریکا علیه داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عراق رسما خواهان عملیات هوایی آمریکا علیه داعش شد / تشکر عراق از پیشنهاد روحانی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار  بین الملل - عراق رسما خواهان عملیات هوایی آمریکا علیه داعش شد

وی گفت: راه حل نظامی تنها راه برای حل بحران عراق نیست اما ما از آمریکا رسما درخواست کرده‌ایم که به حملات هوایی علیه شبه نظامیان داعش دست بزند.

وزیر خارجه عراق اعلام کرد که بغداد رسما از آمریکا خواسته است تا حملات هوایی علیه نیروهای داعش انجام دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،‌ هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق در سخنانی با اعلام این خبر گفت: احتمال همه چیز از جمله درخواست از ایران برای ورود به تحولات کنونی وجود دارد و در رابطه با بحران کشور هیچ گزینه‌ای منتفی نیست.

وی گفت: راه حل نظامی تنها راه برای حل بحران عراق نیست اما ما از آمریکا رسما درخواست کرده‌ایم که به حملات هوایی علیه شبه نظامیان داعش دست بزند.

وزیر خارجه عراق در عین حال تاکید کرد که بغداد از عربستان نیز خواسته است تا علمای خود را مجاب کند فتواهایی در حرام شمردن جنگیدن در کنار القاعده صادر کنند.

 

 ----------------------------

 

تشکر عراق از پیشنهاد روحانی برای دفاع از عتبات

معاون نخست وزیر عراق ضمن تشکر از پیشنهاد امروز رئیس جمهور ایران برای دفاع از عتبات عالیات، از توانایی دولت عراق برای دفاع از این اماکن مقدس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی ان ان؛  "صالح مطلک" معاون نخست وزیر عراق ضمن تشکر از پیشنهاد امروز رئیس جمهور ایران برای دفاع از عتبات عالیات، از توانایی دولت عراق برای دفاع از این اماکن مقدس خبر داد.
 
وی افزود: سنی و شیعه قرن‌ها است که در کنار هم از حرم‌های مقدس موجود در شهرهای کربلا و سامرا دفاع کرده‌اند و در این شرایط نیز به همین منوال، از این اماکن مقدس دفاع خواهند کرد.

اخبار بین الملل - ایسنا،باشگاه خبرنگاران