اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تندباد كاشان را درنوردید


وزش تندباد با سرعت 90 كیلومتر بر ساعت عصر جمعه همراه با گرد و خاك مناطق مختلف شهرستان های كاشان و آران و بیدگل در استان اصفهان را در نوردید.

خبرگزاری ایرنا: وزش تندباد با سرعت 90 كیلومتر بر ساعت عصر جمعه همراه با گرد و خاك مناطق مختلف شهرستان های كاشان و آران و بیدگل در استان اصفهان را در نوردید.

رییس اداره هواشناسی كاشان در گفت و گویی سرعت طوفان را بیش از 90 كیلومتر بر ساعت اعلام كرد.

عباس ارغوانی گفت: دید افقی بر اثر شدت طوفان در مناطق مختلف شهر كاشان زیر 100 متر رسید.
وزش تندباد همراه با گرد و خاك با غلظت بالا سبب قطع درختان و بروز خسارات به برخی اماكن مسكونی و نیز باغ ها در شهرستان كاشان شد.

وزش باد شدید كه با كاهش دید افقی همراه بود، گردشگرانی را كه برای آیین گلابگیری به این خطه سفر كرده بودند، غافلگیر كرد.

همچنین طوفان شن عصر جمعه شهرستان كویری آران و بیدگل را در نوردید و موجب كاهش دید افقی و نیز شكسته شدن درختان و بروز مشكلاتی برای مردم این خطه شد.

آسمان كاشان و آران و بیدگل هم اینك ابری همراه با وزش باد و گرد و خاك است.


ویدیو مرتبط :
تندباد سرد نیر را درنوردید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تندباد ۶۵ کیلومتری اراک را درنوردید



تندباد با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت روز دوشنبه مرکز استان مرکزی را درنوردید.

رئیس اداره هواشناسی اراک گفت: تندباد با سرعت 65 کیلومتر بر ساعت روز دوشنبه مرکز استان مرکزی را درنوردید.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا قاسمی ایرنا افزود: ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب به کشور و استان مرکزی و نفوذ سامانه کم فشار به منطقه افزایش سرعت وزش باد از سمت غرب و جنوب غربی را در استان و شهرستان اراک به همراه داشته است.

وی ادامه داد: افزایش سرعت وزش باد از غرب و جنوب غربی و انتقال توده های گرد و خاک از کشور عراق به نواحی غرب، جنوب غرب و مرکز کشور موجب کاهش دید افقی تا سه کیلومتر در اراک و شازند شده است که این پدیده تا روز سه شنبه تداوم دارد.

رئیس اداره هواشناسی اراک گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد سامانه بارشی که به کشور وارد شده از امروز استان مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد و تا روز چهارشنبه با بارش باران در برخی از مناطق؛ احتمال بروز اختلال در تردد در جاده های کوهستانی و گردنه ها دور از انتظار نیست.

قاسمی؛ وزش باد شدید و گرد و خاک در 24 ساعت آینده را برای استان مرکزی پیش بینی کرد و ادامه داد: احتمال افزایش سرعت باد در برخی مناطق تا 80 کیلومتر بر ساعت نیز وجود دارد.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته کمیجان با سه درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و ساوه و دلیجان با 20 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان مرکزی بوده اند.
دمای هوای شهرستان اراک هم اکنون 15 درجه سانتیگراد بالای صفر، همراه با وزش تندباد و گرد و خاک است.

بیشینه و کمینه دمای هوای اراک در 24 ساعت گذشته 18 و شش درجه سانتیگراد بالای صفر بوده و در 24 ساعت آینده بیشینه و کمینه آن 18 و پنج درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.

 

اخبار حوادث - ایرنا