اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تنبیه مرد بی نظم با اجرا گذاشتن مهریه ۴۵۰ سکه ای



 

تنبیه مرد بی نظم با اجرا گذاشتن مهریه ۴۵۰ سکه ای

 

زن طراح که از بی نظمی ها و رفتار خشن همسرش به ستوه آمده بود برای تنبیه کردن او مهریه ۴۵۰ سکه ای خود را به اجرا گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، زن جوان که غرق در افکار خود بود با شنیدن نامش وارد شعبه دادگاه خانواده شد و مقابل قاضی نشست. او درمورد علت حضورش به قاضی گفت : ۹ سال قبل درست زمانی که تحصیلاتم در رشته ی طراحی و دکوراسیون در استرالیا به پایان رسیده بود برای ادامه زندگی درکنار خانواده ام به ایران بازگشتم و به خاطر تجربه ام خیلی زود با کمک یکی از دوستان پدرم در یک شرکت طراحی ساختمان مشغول به کار شدم.

مدتی از شروع کارم نگذشته بود که متوجه نگاه های سنگین همکارم شدم . مدت کوتاهی از این موضوع گذشته بود که یک روز هنگام ورود به شرکت با او روبه رو شدم و همانجا بود که وحید از من خواستگاری کرد من که از رفتار او بسیار شوکه شده بودم بلافاصله موضوع را با مادرم درمیان گذاشتم . من که اورا مردی مناسب برای یک زندگی می دیدم از پدرم خواستم تا درمورد او وخانواده اش بیشتر تحقیق کند . پس از این موضوع با موافقت پدرم به وحید و خانواده اش اجازه دادیم تا به خواستگاری ام بیایند.

پس از برگزاری مراسم رسمی با ۴۵۰ سکه طلا به عنوان مهریه به عقد دائم وحید در آمدم اما پس از ازدواج رفتارهای همسرم به یکباره تغییر کرد . او که در محیط کار مردی منظم و مرتب بود در خانه کاملا برعکس عمل می کرد و من پس از بازگشت از کار مجبور بودم تا دیروقت وسایل همسرم را جمع آوری کنم . چندین با از او خواستم تا در نظافت خانه و جمع آوری وسایلش به من کمک کند اما گوش او بدهکار نبود . سعی کردم تا رفتارهای او را تغییر دهم اما بی فایده بود و او ۳۰ سال به این روش زندگی عادت کرده بود.

زن جوان آهی کشید و گفت : آقای قاضی ۸ سال از ازدواجمان می گذرد اما همسرم حتی کوچکترین تغییری نکرده است و روزبه روز بدتر هم می شود . همه این بی نظمی ها ونامرتبی های همسرم را تحمل کردم تا اینکه چند ماه پیش از طرف خانواده همسرم موضوع بچه دار شدنمان مطرح شد و من در جمع خانوادگیمان مخالفتم را ابراز کردم . همه که کنجکاو شده بودند تا علت مخالفت سرسختانه من را بدانند ، من نیز علت را بیان کردم و گفتم که نمیتوانم ازپس بی نظمی همسرم ، کاربیرون ، کار در خانه و نگهداری فرزند بر بیایم که یکباره همسرم به سمتم حمله کرد و من را کتک زد . من که همچنان از رفتار همسرم شوکه بودم و علت رفتار ناپسندش را درک نمی کردم فردای آن روز به پزشکی قانونی مراجعه کردم و پس از دریافت نامه پزشکی قانونی امروز به دادگاه آمده ام تا برای ادب کردن همسرم مهریه ۴۵۰ سکه ای خود را به اجرا بگذارم زیرا تحمل رفتار خشن و غیر منطقی او در کنار بی نظمی هایش برایم قابل تحمل نیست.

قاضی پس از شنیدن اظهارات زن جوان به علت عدم حضور همسرش رسیدگی را به وقت دیگری موکول کرد تا پس از شنیدن حرفهای او رای را صادر کند.... / خبرگزارى مهر



ویدیو مرتبط :
آیا مرد فقط متعهد به پرداخت110 سکه بابت مهریه می باشد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصرار عجیب یک مرد برای اجرا گذاشتن مهریه!


زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم بیکار است و اصرار دارد که مهریه‌ 5 سکه بهار آزادیم را به اجرا بگذارم تا او مجبور به رفتن به سر کار شود.

 زنی در دادگاه خانواده گفت: شوهرم بیکار است و اصرار دارد که مهریه‌ 5 سکه بهار آزادیم را به اجرا بگذارم تا او مجبور به رفتن به سر کار شود.
 
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست مهریه خود را که 5 سکه بهار آزادی بود، به قاضی شعبه 245 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد.

این زن در برابر قاضی این شعبه با اشاره به اینکه مهریه‌ام را از شوهرم که بیکار است، می‌خواهم، گفت: شوهرم حدود 3 سال است که بیکار است و هر کاری کردیم که او به سر کار برود، راضی به این امر نشد.

وی ادامه داد: شوهرم گفته است که چنانچه مهریه‌ام را به اجرا بگذارم به دنبال کاری مناسب می‌رود تا زندگیمان سر و سامان گیرد.

زن گفت: در خانواده ما ایراد دارد که زنی مهریه‌اش را به اجرا بگذارد یا حرفی در این خصوص بزند؛ در واقع مهریه، تنها یک موضوع نمادین است.

وی ادامه داد: می‌خواهم مهریه‌ام را بگیرم تا شوهرم به سر کاری مناسب برود و زندگی من تغییر کند.

زن بیان کرد:‌ چنانچه شوهرم مهریه مرا بپردازد، کل مهریه‌ام را که 5 سکه بهار آزادی است به او می‌دهم؛ در حقیقت من نیازی به مهریه ندارم و تنها به خاطر شوهرم این درخواست را می‌کنم.

وی عنوان کرد: نمی‌دانم چرا شوهرم با اینکه خود اصرار داشت که چنین درخواستی بدهم، امروز در دادگاه حاضر نشده است.

زن ادامه داد: چنانچه شوهرم به دادگاه نیز می‌آمد نمی‌توانست مهریه‌ام را بپردازد و مجبور می‌شد که همین 5 سکه را به صورت اقساط به من بدهد.

وی بیان کرد: خواهان مهریه‌ام هستم و به خاطر شوهرم از درخواستم منصرف نمی‌شوم.

قاضی این شعبه بعد از صحبت‌های زن به دلیل عدم حضور مرد و شهود حکمی صادر نکرد و رسیدگی به پرونده را به روزی دیگر با حضور مرد موکول کرد.

منبع: فارس