اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تنبیه دزد یاغی، باند سارق را گرفتار کرد



سردسته باند بزرگ سرقت تلفن همراه جنوب تهران فکر نمی‌کرد ادب کردن یکی از اعضای باند باعث فاش شدن راز سرقت‌ها و دستگیری‌اش می‌شود.

به گزارش جام‌جم ، اول آذر امسال زنی هراسان در تماس با پلیس از سرقت گوشی تلفن همراهش توسط پسر موتور سوار خبر داد.

با حضور مامور گشت کلانتری غیاثی در محل سرقت زن 30 ساله گفت: در ایستگاه اتوبوس میدان خراسان نشسته بودم که پسری موتور سوار به من نزدیک شد و با قاپیدن گوشی تلفن همراهم بسرعت فرار کرد. پلاک موتورسیکلت مخدوش بود و من نتوانستم آن را یادداشت کنم.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی سارق گوشی قاپ آغاز شده بود ماموران متوجه وقوع سرقت‌های مشابه در خیابان بی‌سیم و میدان خراسان شدند. سرنخ‌های پلیس نشان می‌داد سرقت‌ها توسط سه پسر موتور سوار به صورت باندی انجام می‌شود.

در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت،ماموران اواخر دی متوجه نزاع خونین چند پسر جوان در حوالی میدان خراسان شدند. با حضور ماموران در محل درگیری، پسر 21 ساله به نام میلاد که از ناحیه کتف مجروح شده بود در تحقیقات مدعی شد با دو نفر از دوستانش درگیر شده که پس از اصابت چاقو به کتفش دو ضارب از محل فرار کرده‌اند.

با انتقال پسر مجروح به بیمارستان مشخص شد او یکی از سارقان محله خراسان است که از ابتدای آذر امسال به اتهام سرقت تلفن همراه زنی جوان تحت تعقیب پلیس بود. با به دست آمدن این سرنخ او بازداشت و به سرقت تلفن همراه در جنوب تهران اعتراف کرد و گفت: همراه دو دوستم جلال و حمید سرقت‌ها را انجام می‌دادیم. پس از هر سرقت، جلال به عنوان سردسته باند اموال سرقتی را می‌فروخت و سهم ما را می‌داد.

با اعترافات سارق 21 ساله، دو همدست او نیز 15 بهمن در خانه مجردی حوالی میدان خراسان شناسایی و دستگیر شدند.

با انتقال هر سه متهم به دادسرای ویژه سرقت، تحقیقات از آنها آغاز شد. پسر 21 ساله در بازجویی‌ها گفت: بعد از اولین سرقت جلال سهم اندکی به من داد که من از آن پول راضی نبودم. بعد از آن دیگر برای سرقت همراه آنها نرفتم. سردسته باند نیز تهدید کرد اگر با آنها همکاری نکنم انتقام سختی از من می‌گیرد. اواخر دی بود که جلال و حمید سراغ من آمدند تا دوباره با آنها همکاری کنم، اما من قبول نکردم به همین خاطر جلال با چاقو مرا مجروح کرد. بعد از نزاع، ماموران سر رسیدند و موضوع سرقت‌ها فاش شد.

در ادامه جلال 35 ساله که از مجرمان سابقه‌دار سرقت است در بازجویی‌ها به سرقت 70 گوشی تلفن همراه در جنوب و جنوب شرق تهران اعتراف کرد و گفت: اگر میلاد بچه بازی در نمی‌آورد و با ما همکاری می‌کرد، هیچ وقت گرفتار نمی‌شدیم. من بعد از هر سرقت سهم آنها را می‌دادم و از راه دزدی درآمد خوبی داشتیم.

با اعترافات اعضای باند، آنها با دستور علی وسیله ایرد موسی، بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت بازداشت و تحقیقات برای شناسایی دیگر سرقت‌های متهمان آغاز شد.

 

 اخبارحوادث  -  جام جم 


ویدیو مرتبط :
گرفتار شدن دزد ماشین هنگام سرقت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دزد بانك در كانال كولر گرفتار شد



 

سارق بی‌اقبال كه قصد سرقت از بانكی در شیراز را داشت در كانال كولر گیر كرد و در دام پلیس افتاد. ماموران كلانتری ۱۳ عباسیه شیراز از طریق مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سر و صدای فردی از درون كانال كولر یكی از بانك‌های آن شهرستان بلافاصله به محل عزیمت كردند.



ماموران پس از بررسی مشاهده كردند كه فردی به نام «الف م» در حالی كه قصد ورود به بانك از طریق كانال كولر را داشته در دهانه تنگ این كانال گرفتار و بر اثر شدت فشار اقدام به داد و فریاد و درخواست كمك كرده، از این رو با همكاری عوامل آتش‌نشانی متهم از كانال كولر بیرون آورده و توسط ماموران دستگیر شد و در تحقیقات به عمل آمده از متهم، وی اقرار كرد كه با همدستی دو نفر قصد سرقت از این بانك را داشته، كه آنها از محل متواری شده‌اند. تحقیقات پلیس برای دستگیری همدستان متهم آغاز شده است.