اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تنبیه در كمپ غیرمجاز ترك اعتیاد مرگ معتاد را رقم زد



 

 

 

سرقت یاقوت هشت میلیارد تومانی

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری سه عضو یك كمپ غیرقانونی ترك اعتیاد در رشت به اتهام قتل یك معتاد خبرداد.

سرهنگ مجید مرآت در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: در پی اعلام شكایت فردی مبنی بر مرگ مشكوك مردی ۳۶ ساله اش در یكی از كمپ های ترك اعتیاد رشت، موضوع به صورت ویژه در دستور كار كارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان ادامه داد: كارآگاهان در اجرای اظهارات مدیر كمپ مبنی بر این كه این شخص در درگیری با عوامل كمپ فوت كرده، بررسی خود را روی سه كارمند كمپ معطوف كرده و به نتایجی رسیدند.

به گفته وی، این سه عوامل كمپ پس از تناقض گویی های زیاد در قبال دلایل پلیس لب به اعتراف گشوده و مدعی شده اند در اجرای دستور مدیریت كمپ از روش تنبیه نیز برای ترك اعتیاد معتادان استفاده كرده اند.

مرآت با اشاره به اعترافات متهمان، خاطرنشان كرد: متهمان در بازجویی های خود مدعی شده اند در هنگام فرار مقتول از كمپ وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و پس از بستن دست و پا و دهانش او را در داخل اتاقكی انداخته اند كه همین عامل منجر به مرگش شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینكه كارآگاهان در بررسی های خود از فعالیت غیرقانونی و بدون مجوز كمپ نیز باخبر شدند، به ایسنا گفت: مدیر كمپ نیز دستگیر و به همراه متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی و با قرار بازداشت موقت راهی زندان شدند... / خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
سوتی خنده و رقص برای ترك معتاد ان در كمپ خخخخخخخخ ببین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قتل مرد معتاد در راه انتقال به كمپ ترك اعتیاد




 اخبار حوادث - قتل مرد معتاد در راه انتقال به كمپ ترك اعتیاد

سه مسوول كمپ ترك اعتیاد كه در راه انتقال مرد معتاد به كمپ او را به قتل رسانده بودند در دادگاه كیفری منكر اتهامات خود شدند. رسیدگی به این پرونده همزمان با انتقال پیكر مرد معتادی به بیمارستانی در شهریار در دستور كار پلیس قرار گرفت.

به گزارش اعتماد، ماموران در ادامه متوجه شدند مرد جوان در راه انتقال به كمپ اعتیاد مورد ضرب و جرح قرار گرفته است. با تكمیل تحقیقات، پرونده برای محاكمه به دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان صبح دیروز در شعبه 113 دادگاه كیفری و به ریاست قاضی اصغرزاده پای میز محاكمه قرار گرفتند.

در ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان با تشریح كیفرخواست گفت: در این پرونده مهدی، ابوالفضل و سعید متهم هستند در تاریخ 14 تیرماه سال 90 مرد جوانی را به نام میثم در مسیر كمپ ترك اعتیاد به قتل رسانده‌اند.

با توجه به شواهد موجود برای متهمان درخواست مجازات قانونی را دارم. در ادامه مادر و خواهر مقتول برای عاملین جنایت درخواست قصاص كردند. مادر مقتول در شكایتش گفت: میثم یك بار برای ترك اعتیاد به كمپ رفت اما از آنجا گریخت. مسوولان كمپ از ما خواستند هر وقت او به خانه بازگشت موضوع را به آنها اطلاع دهیم تا دوباره او را به كمپ بازگردانند. روز حادثه میثم برای برداشتن تلفن همراهش به خانه آمد كه ما موضوع را به كمپ اطلاع دادیم. سه متهم پرونده نیز خود را به خانه ما رسانده و میثم را به كمپ بازگرداندند.

 

وقتی ما به دنبال آنها به كمپ ترك اعتیاد رفتیم متوجه شدیم در طول مسیر این سه نفر میثم را مورد شكنجه قرار داده و او را به قتل رسانده‌اند. در ادامه رییس دادگاه با تفهیم اتهام به مهدی از او خواست به دفاع از خود بپردازد كه متهم با رد اتهامش گفت: روز حادثه من مقتول را كتك نزدم و او فرمان ماشین را گرفته بود تا ما حركت نكنیم. سعید با چوب چند ضربه به او زد كه نمی‌دانم این ضربات به سر او اصابت كرده یا نه.

سپس ابوالفضل در جایگاه قرار گرفت كه او نیز با رد اتهامش اظهار داشت: سعید، میثم را به زیر صندلی خودرو برده بود و احتمال می‌دهم وقتی می‌خواستیم او را سوار ماشین كنیم سرش به جایی برخورد كرده است.

 سعید آخرین متهمی بود كه در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من با چوب فقط چند ضربه به دستان مقتول زدم و نمی‌دانستم این ضربات باعث مرگ می‌شود. پس از اینكه متوجه مرگ میثم شدم از ترس فرار كردم. پس از آخرین دفاعیات متهمان، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.
 
 اخبار حوادث - اعتماد