اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس


رئیس پلیس راهور گفت: توان پلیس در شهریورماه و همزمان با دور پایانی سفرهای تابستانی یک سوم افزایش می یابد.

خبرگزاری مهر: رئیس پلیس راهور گفت: توان پلیس در شهریورماه و همزمان با دور پایانی سفرهای تابستانی یک سوم افزایش می یابد.

سردار اسکندر مومنی روز یکشنبه در حاشیه همایش فصلی روسای پلیس اظهار داشت: سه هفته پایانی شهریور آخرین موج سفرهای تابستانی است و با توجه به زمانی که تا بازگشایی مدارس باقی مانده است، مردم به سفر رفته و شاهد افزایش سفرها هستیم.

وی از افزایش هزار گشت خودرویی پلیس برای کنترل ترافیک تعطیلات شهریورماه خبر داد و گفت: در آخرین مرحله طرح تابستانه هزار گشت کمکی به همراه 5 هزار نیروی پلیس از سایر رده ها به کمک پلیس راهور آمده و یک سوم به توان این پلیس اضافه می‌شود.

رئیس پلیس راهور خواستار مدیریت زمانی و مکانی سفر از سوی مردم شد و گفت: با توجه به این که طول روز در تابستان زیاد است تمرکز رانندگان کاهش می یابد. بر اساس آمارها سبقت غیرمجاز، سرعت غیرمجاز و واژگونی ناشی از خستگی مهمترین علل تصادفات شهریورماه سال گذشته بود به همین دلیل از رانندگان می خواهیم از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

وی با اعلام این که ممکن است در روزهای پایانی شهریور محدودیت های تردد در جاده ها اعمال شود تاکید کرد: محدودیت های زمانی، مکانی و گاهاً یک طرف شدن جاده ها در دستور کار قرار دارد ضمن این نیروهای پلیس در تمام جاده های کشور حضور دارند.

مومنی با اعلام این که پیش بینی می کنیم تلفات جاده ای 4 تا 5 درصد کاهش داشته باشد در مورد تمهیدات بازگشایی مدارس اظهار داشت: از هفته اول مهرماه گشت های پلیس در اطراف مدارس مستقر می‌شوند و از والدین می خواهیم کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند و در صورتی که مجبور به استفاده از خودروهای شخصی شدند تلاش نکنند در جلوی درب مدارس توقف کنند و در هر نقطه ای که امکان پارک وجود داشت خودرو را پارک کرده تا از بروز ترافیک جلوگیری شود. ایمنی سرویس ها در دستور کار قرار دارد و صلاحیت راننده نیز باید تایید شود در صورتی که فردی صلاحیتش تایید نشود یا خودرو معاینه فنی نداشته باشد از تردد آن سرویس جلوگیری می کنیم.


ویدیو مرتبط :
بازگشایی مدارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمادگی پلیس برای بازگشایی مدارس


رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به ممنوعیت هرگونه عملیات عمرانی در درون شهرها تا ۱۵ مهر ماه گفت: خانواده‌ها از بکارگیری سرویس‌های مدارس فاقد برچسب ساماندهی خودداری کنند.

خبرگزاری مهر: سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در آستانه بازگشایی مدارس با اشاره به آمادگی کامل پلیس راهور ناجا برای بازگشایی مدارس گفت: در این خصوص جلسات مشترکی با مسوولان آموزش و پرورش و شهرداری‌ها برگزار شده است تا برای بازگشایی مدارس همه بخش‌ها در آمادگی کامل قرار گیرند.

وی به سرویس‌های مدارس اشاره کرد و گفت: برابر توافق صورت گرفته تمامی سرویس‌های مدارس باید مجهز به برچسب مخصوص سرویس مدرسه باشند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: بر این اساس بیمه خودرو، معاینه فنی معتبر، صلاحیت راننده و تخلفات وی در کنار صلاحیت عمومی رانندگان سرویس‌های مدارس کنترل شده و پس از آن نسبت به صدور برچسب سرویس مدرسه برای آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی ترافیک پرحجم در هفته نخست مهر ماه گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش بار ترافیک کلانشهرها همزمان با بازگشایی مدارس ضروری است خانواده‌ها حتما از توقف‌های دوبله و چند ردیفه در مقابل مدارس به طور جدی خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که برابر تدابیر ابلاغی خط کشی‌های اطراف مدارس، نصب تابلوهای هشدار دهنده و ایمن‌سازی اطراف محوطه مدارس برای تردد آسان دانش‌آموزان از سوی شهرداری‌ها صورت گرفته است افزود: در عین حال رانندگان باید حتما در اطراف مدارس با احتیاط کامل تردد کرده و حتما به تابلوهای هشدار دهنده توجه لازم را داشته باشند.

وی به جایگاه قانونی پلیس‌های مدرسه اشاره کرد و گفت: این پلیس‌ها برابر قانون مجهز به پرچم هستند و دانش آموزان را برای عبور از خیابان همراهی می‌کنند و بر اساس قانون رانندگانی که به فرمان ایست پلیس مدرسه توجه نکنند اعمال قانون می‌شوند.

سردار مهری از همیاران پلیس نیز خواست ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با حفظ احترام تخلفات پدر و مادرها را به آنها تذکر دهند.

وی با اشاره به مسوولیت خطیر رانندگان سرویس‌های مدارس تاکید کرد: این دسته از رانندگان الگویی برای دانش‌آموزان هستند لذا باید حتما ضمن بستن کمربند ایمنی و رعایت تمامی قوانین و مقررات رانندگی از سوار کردن بیش از ظرفیت مسافر خودداری کنند و قطعا ماموران پلیس در صورت مشاهده این تخلف با رانندگان متخلف برخورد می‌کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا در پایان از والدین دانش‌آموزان نیز خواست طی روزهای باقی مانده تا بازگشایی مدارس حتما ضمن شناسایی مسیر رفت و آمد فرزندانشان به مدارس نسبت به شناسایی سرویس مدرسه آنها اقدام کنند.