اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمهیدات مرزبانی برای جلوگیری از ورود داعش



اخبار ,اخبار سیاست خارجی ,جلوگیری ورود داعش به ایران

 

اخبار سیاست خارجی - فرمانده مرزبانی اعلام کرد

تمهیدات مرزبانی برای جلوگیری از ورود داعش

فرمانده مرزبانی با اعلام اینکه کنترل مرزها را برای جلوگیری از ورود اعضای داعش به کشور تشدید کردیم، گفت: ممکن است تعدادی از مهاجران عراقی به دلیل شرایط نامناسب این کشور به ایران مهاجرت کنند.

به گزارش مهر، سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه دیدار با رئیس ساختار ضدتروریسم منطقه سازمان همكاری شانگهای در خصوص اقدامات امنیتی در مرزهای غربی کشور با توجه به تحرکات اخیر گروهگ تروریستی داعش در کشور عراق، گفت: در این خصوص اقدامات امنیتی لازم از جمله شورای تامین استان ها تشکیل شده چرا که ممکن است اقدامات اخیر این گروه پیامدهای مختلفی به دنبال داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه، تمامی پیامدهای مختلف را بررسی کردیم تا از قبل آماده باشیم، تصریح کرد: ممکن است برخی از شهروندان عراقی به دلیل شرایط نامساعد مهاجرت کرده و در مرزهای کشور ما پناهنده شوند که در این باره پیشنهاداتی به مسئولان دادیم.

 

فرمانده مرزبانی ناجا یادآور شد: همچنین ممکن است با تردد افراد غیرمجاز و مرتبط با این گروه مواجه شویم که به همین منظور اقدامات امنیتی و کنترل مرزها را تشدید کردیم و با رصد وضعیت، در آمادگی نسبی قرار داریم تا براساس شرایط پیش آمده اقدامات خود را بر آن اساس سازماندهی کنیم. 

اخبار سیاست خارجی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
لحظه ورود داعش-سوریه-عراق-داعش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داعش به 125 کیلومتری بغداد رسید / ورود 4000 نظامی آمریکا به فرودگاه بغداد



اخبار, اشغال کنسولگری ترکیه


اخبار بین الملل - داعش در 125 کیلومتری بغداد: هدف مان اشغال عراق و تشکیل خلافت اسلامی است / دادگاه نظامی عراق حکم اعدام فرماندهان فراری را صادر کرد

دولت ترکیه اشغال کنسولگری این کشور در شهر موصل به دست داعش را تایید کرد. در این حادثه 48 نفر از جمله کنسول، گروگان گرفته شده اند. داعش قبل از این هم 28 راننده تریلی ترکیه را در عراق دستگیر کرده بود.

شاخه القاعده در عراق و سوریه با نام اختصاری داعش پس از اشغال کامل شهر موصل در شمال عراق هم اکنون در حال پیشروی به سمت دیگر شهرهای این کشور است.

مهمترین تحولات عراق به این شرح است:

- نیروهای داعش به دروازه های شهر سامرا در 125 کیلومتری شمال بغداد رسیدند. شهر سامرا محل مرقد دو امام شیعه است.

- نیروهای داعش توانستند بخش هایی از شهر تکریت در 150 کیلومتری شمال غرب بغداد را اشغال کنند.

- دولت ترکیه اشغال کنسولگری این کشور در شهر موصل به دست داعش را تایید کرد. در این حادثه 48 نفر از جمله کنسول، گروگان گرفته شده اند. دولت ترکیه ازتماس مستقیم با داعش برای دریافت تضمین هایی درباره حفظ سلامت کنسول و دیگر اتباع ترکیه خبر داد.
داعش قبل از این هم 28 راننده تریلی ترکیه را در عراق دستگیر کرده بود.

- دولت عراق اعلام کرد با همکاری نیروهای نظامی کردستان عراق برای بازگرداندن مناطق اشغالی به دست داعش تلاش می کند.

- بالگردهای ارتش عراق مراکز استقرار داعش در شمال این کشور را بمباران کردند.

- سیل آوارگان و مردم فراری از شهر موصل و دیگر شهرهای ناآرام شمال عراق به سمت مناطق امن به ویژه کردستان عراق در حرکت است. تعداد آوارگان حدود نیم میلیون نفر برآورد می شود.

- شهر بیجی دارای بزرگترین پالایشگاه نفت عراق به دست داعش افتاد.


- داعش اردوگاه "المزرعه" و گذرگاه "المفتول" میان فلوجه و صقلاویه واقع در جنوب این استان را اشغال کرد.

- به درخواست ترکیه ، نمایندگانی از ناتو ، برای بررسی اوضاع عراق جلسه اضطراری تشکیل دادند.

- انفجارهای تروریستی در نقاط مختلف عراق 37 کشته بر جای گذاشت.قربانیان از مردمان عادی اند.

- وزارت امور خارجه سوریه با محکوم کردن عملیات تروریستی داعش علیه ملت و دولت عراق، ‌از آمادگی دمشق برای مساعدت به بغداد در مبارزه با گروهک تروریستی "داعش" خبر داد.

- دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق احکام اعدامی را علیه فرماندهان نظامی که در موصل از خود ایستادگی و مقاومت نشان نداده و عقب نشینی کرده‌اند، صادر کرد.

- هوانیروز ارتش عراق یک ستون از خوروهای داعش را در اطراف سامراء منهدم کرد.

 

 "نوری المالکی" نخست وزیر عراق امروز در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: مقامات عراقی پس از مشاهده کوتاهی نیروهای ارتش، در تلاش برای تشکیل ارتشی جدید با استفاده از نیروهای داواطلب جهت جنگیدن با نیروهای داعش هستند.

- منابع امنیتی از حضور 4000 نظامی آمریکایی به فرودگاه بین المللی بغداد برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی عراق در جنگ علیه داعش خبر دادند. این چهار هزار نظامی آمریکایی از پایگاه نظامی در ترکیه برای حمایت از ارتش عراق ضد داعش مطابق با توافقنامه استراتژیک میان دو کشور وارد عراق شده اند.
ادامه دارد ...

اخبار بین الملل - عصرایران