اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمسخر حدیث نبوی در "خاتون" ایران


در پی انتشار ویژه‌نامه خاتون، كه مطالبی مسئله‌دار و ضدارزش در آن به چاپ رسیده و باعث رنجش دانشمندان دینی، مردم باایمان و غیور ایران شده است به این ویژ‌ه‌نامه مراجعه كردم و ازجمله در صفحه 53 در ستونی با عنوان "تكمیل دین" دیدم كه بسیار متاسف شدم.

در پی انتشار ویژه‌نامه خاتون، كه مطالبی مسئله‌دار و ضدارزش در آن به چاپ رسیده و باعث رنجش دانشمندان دینی، مردم باایمان و غیور ایران شده است به این ویژ‌ه‌نامه مراجعه كردم و ازجمله در صفحه 53 در ستونی با عنوان "تكمیل دین" دیدم كه بسیار متاسف شدم.

نویسنده در 10 برداشت، مطالبی طنزگونه و با استهزاء در ذیل تعالیم اسلامی كه خود نویسنده اقرار كرده است ولی در واقع ذیل كلام نورانی پیامبر(ص) آورده است كه باید گفت جای بسی شرمساری است.

با پول ملت مسلمان، بر علیه كلام بنیان‌گذار مكتب اسلام آن هم سخنی كه یكی از مجرب‌ترین احادیث برای جوانان در طول تاریخ می‌تواند به حساب آید كه: "اگر كسی ازدواج كرد نیمی از دین خود را حفظ كرده و مراقب نیم دیگر از دین خود باشید" - را باده برداشت به شوخی و تمسخر گرفته كه به این آسانی نباید از آن گذشت. و قطعا اینگونه برخورد با دستورات دین و نصایح پیامبر(ص) شاید آغاز راه باشد برای اداره‌كنندگان این نشریه ولی بی‌تردید پایان راه نیست.

ما در كشوری زندگی می‌كنیم كه افتخار داریم بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام‌(ره) نسبت به سلمان رشدی حكم ارتداد دادند زیرا وی مقدسات را به مسخره گرفته بود؛ حال آیا باید شاهد چنین حركتی از ناحیه به ظاهر خودی‌ها باشیم؟ ولی در باطن خدا می‌داند كه این قلم بدستان با چه اهداف شومی این مقاله را نوشته و یا آنها كه از این منبع این مطلب موهن را گرفته و در این نشریه آورده‌اند نسبت به سایر دستورات دین چه نقشه‌هایی را در سر می‌پرورانند... اما چون ممكن است همه خوانندگان نتوانند دسترسی به ویژه‌نامه خاتون و یافتن این مطلب موهن داشته باشند به یكی از تعریض‌هایی كه به حدیث پیامبر(ص) شده است اشاره می‌كنم. در این تعریض،‌ كه ساده‌ترین مورد آنست گفته شده: "یعنی اگر دو تا زن بگیریم دینمان كامل كامل می‌شود؟!"

از آوردن برداشت‌های دیگر به خاطر قداست حدیث معذورم. امیدواریم مسئولان محترم در برخورد با این حركت ضددینی آن هم در ماه رمضان كوتاه نیایند كه انتظار به حق همه مومنین روزه‌دار می‌باشد.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی



ویدیو مرتبط :
ازسمات حاج محمد نبوی/421{دعای سمات در سرداب امامزاده حلیمه خاتون با استاد نبوی}1391.4.23قزوین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد پر حرف و حدیث فوتبال ایران


برخی می گویند که او «مرموزترین» عنصر فوتبال ایران است.

وب سایت نود: برخی می گویند که او «مرموزترین» عنصر فوتبال ایران است. نامش همه جا هست و تصویرش برای اولین بار بعد از نزدیک به ۲۰ سال منتشر می شود. البته شما مطمئنا نخستین کسانی هستید که با او ارتباط ندارید اما وی را می بینید.وی معروف به «الف.الف» است همان امیر اسکندری معروف فوتبال ایران. همان که عده ای او را می پرستند و عده ای او را صاحب کرامت می دانند و برخی نظرات متفاوت درباره اش دارند.

درباره او گفته می شود که مدال طلای حسین رضازاده هم روی دیوار یکی از اتاق هایش آویزان است! علاوه بر این مدال، مدالها و افتخارهای بسیاری از ورزشکاران دیگر هم به وی تقدیم شده است. بسیاری از مسئولان و البته بسیاری از مربیان و بازیکنان فوتبال ایران به خانه اش رفت و آمد دازند و «رهنمودهایش» را آویزه گوش می کنند.

اولین بار در یک روزنامه ورزشی به نام «دنیای فوتبال» که دیگر منتشر نمی شود، نامش مطرح شدو این روزنامه با تیتر درشت اعلام کرد که یکی از تیم های لیگ برتر که قهرمان شده بود را  الف- االف قهرمان کرد. چند وقت پیش درسایت نود هم گزارشی درباره اش داشتیم که با واکنش برخی اطرافیانش منتشر شده بود. البته  منوچهر صالحی رئیس سابق کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال آن روزها در گفت و گویی اعتراف کرده بود:«همه می‌دانند که (...) را امیرخان (امیر.الف) قهرمان کرد. (...) رفیق شش دانگ اوست و در آن سال بارها و بارها از وی کمک گرفت.»

مرد پر حرف و حدیث فوتبال ایران

همان زمان یکی از فعالان فوتبال به خبرنگار دنیای فوتبال گفته بود:«شما از من می‌پرسید که کدام مربیان نزد او رفته‌اند؟ من می‌خواهم بگویم که اصلا آیا کسی هست که با او ارتباط نداشته باشد؟!» او از همه مربیان نام برده بود که نزد او رفت‌وآمد دارند. روزنامه ورزشی آن زمان سراغ بازیکنان رفت که همه آنها هم ماجرا را تایید کردند.

اما هرچه هست، وی یکی از عناصر «مهم» فوتبال ایران شده است. مثل حضور پررنگ شخصی به نام «گراییلی» که پسرعموی یونس گراییلی، سرمربی صنعت ساری است و عکسش روی جلد یک روزنامه ورزشی پرتیراژ می رود و آنها جزو ۸ تیم پایانی جام حذفی شده اند!

تعجب نکنید، فوتبال ایران از این اتفاقات اعجاب انگیز زیاد دارد.