اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد 92



تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد 92

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ارشد 92

مشاور عالی سازمان سنجش از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد تا ساعت 24 روز دوشنبه (30 اردیبهشت) خبر داد و گفت: تاکنون 47 درصد از سازمان سنجش کرده‌اند.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تمدید مهلت انتخاب به رشته آزمون کارشناسی ارشد تا ساعت 24 روز دوشنبه 30 اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای داوطلبانی در آزمون کارشناسی ارشد مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ایم مهلت تعیین شده است.

وی افزود: مجازین باید پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی از سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق این دفترچه حداکثر 100 رشته محل را از میان کد رشته محل‌های مجاز انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه مرتب کنند.

توکلی ادامه داد: مجازین باید با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری ثبت‌نام و یا شماره پرونده و کد رهگیری ثبت‌نام اولیه نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

وی با اشاره به مجاز شدن 362 هزار و 938 داوطب، گفت: تا کنون 170 هزار داوطلب معادل 47 درصد مجازین نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش از مهلت ویرایش انتخاب رشته داوطلبان تا روز سه‌شنبه 31 اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، با توجه به اعلام دانشگاه‌ها و موسسات برای حذف یا اصلاح رشته و یا ظرفیت جدید، اصلاحیه دوم سازمان سنجش در خصوص دفترچه راهنمای انتخاب رشته از ساعت 16 امروز بر روی سایت قرار می‌گیرد.

توکلی افزود: داوطلبان باید با مشاهده این اصلاحیه در صورت تمایل نسبت به ویرایش انتخاب رشته خود در مهلت مذکور اقدام کنند./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
تمدید مهلت انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فردا؛ پایان مهلت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ارشد 92 / امکان انتخاب 20 رشته محل



مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال


فردا؛ پایان مهلت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون ارشد 92 / امکان انتخاب 20 رشته محل

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 92 تا فردا، گفت: ظرفیت پذیرش در این مرحله از تکمیل ظرفیت، 10 هزار نفر است.

دکتر سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با ایسنا ، اظهار کرد: با توجه به این که برخی از دانشگاه‌ها و موسسات پس از اعلام نتایج نهایی علاوه بر ظرفیت‌های مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال 92 برای پذیرش دانشجو اعلام ظرفیت کرده و برخی از موسسات آموزش عالی نیز تقاضای تکمیل ظرفیت در برخی از کدرشته محل‌های خود را داشته‌اند، کلیه داوطلبانی که در جلسه آزمون حاضر بودند

 

در صورتی که در ردیف پذیرفته‌شدگان رشته‌های دارای شرایط خاص یا بورسیه نبوده باشند، می‌توانند نسبت به شرکت در این مرحله از تکمیل ظرفیت اقدام کنند.

وی با اشاره به امکان انتخاب حداکثر 20 کدرشته محل توسط داوطلبان، اظهار کرد: ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت تا ساعت 24 روز یکشنبه 28 مهر ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به تکمیل فرم تقاضانامه الکترونیکی اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه ب توجه به تصمیمات اتخاذ شده، مصاحبه در دوره‌های پردیس خودگردان و مجازی حذف شده است و پذیرش داوطلبان بر اساس نمرات اکتسابی انجام می‌شود، تصریح کرد: نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممکن خواهد بود. /ایسنا