اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمدید ممنوعیت حضور روسیه در گروه 7



اخبار,اخباربین الملل,ممنوعیت حضور روسیه در نشست گروه هفت

وزیر امور خارجه آلمان درخواست‌های حزب رادیکال چپ‌گرا مبنی بر لزوم دعوت از رئیس جمهوری روسیه برای نشست سال جاری گروه هفت کشور صنعتی جهان را رد کرد.

رهبران گروه هفت سال گذشته در پی اعتراض به الحاق شبه جزیره کریمه به کشور روسیه، نشست خود را بدون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برگزار کردند.در شرایطی که به نظر نمی‌رسد خونریزی‌ها با وجود برقراری آتش بس در شرق اوکراین متوقف شده باشد، ممنوعیت حضور روسیه در نشست گروه هفت تمدید شده است. "گرگور گیسی"، رهبر حزب چپ در پارلمان آلمان تاکید کرد که روسیه باید به حل بحران‌های بین‌المللی کمک کند و نشست گروه هفت باید بار دیگر تبدیل به گروه هشت شود.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ماه ژوئن میزبان رهبران آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، ایتالیا و ژاپن در بایرن خواهد بود. در همین حال فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان گفت: این به نفع ما نیست که برای بلند مدت روسیه را منزوی کنیم اما پس از الحاق غیرقانونی کریمه نمی‌توانستیم طوری وانمود کنیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است و طبق روال قبلی به کار خود ادامه می‌دادیم. وی با این مساله که روسیه باید مشارکت بیشتری در حل و فصل درگیری‌هایی از جمله در سوریه، یمن و لیبی داشته باشد موافق است اما تاکید دارد که گروه هشت هم اکنون نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: بازگشت به گروه هشت نیازمند آن است که روسیه به وحدت اوکراین و اجرای تعهدات توافقنامه مینسک متعهد باشد.
 
 اخبار  بین الملل  -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
لغو ممنوعیت فروش موشک های S300 به ایران توسط روسیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه: گروه 1+5 آماده گفت‌وگو با ایران است



 

 

 

روسیه: گروه 1+5 آماده گفت‌وگو با ایران است

 


وزارت خارجه روسیه تاکید كرد: «حمایت تمامی اعضای این تشکل از حل سیاسی-دیپلماسی فوری برنامه هسته‌ای ایران و آمادگی برای گفت‌وگو با تهران از جمله درباره اجرای مبادله سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران مورد تائید قرار گرفته است.»

پوزارت خارجه روسیه اعلام كرد كه گروه 1+5 با هدف حل مسئله برنامه هسته‌ای ایران آماده گفت‌وگو با تهران است.
پبه نقل از خبرگزاری ریانووستی، وزارت خارجه روسیه اعلام كرد كه گروه 1+5 كشورهای میانجی‌ بین‌المللی حل مسئله هسته‌ای ایران (پنج عضو دائم شورای امنیت به‌علاوه آلمان) آماده گفت‌وگو با تهران هستند.
وزارت خارجه روسیه تاکید كرد كه حمایت تمامی اعضای این تشکل از حل سیاسی‌ـ‌دیپلماسی فوری برنامه هسته‌ای ایران و آمادگی برای گفت‌وگو با تهران از جمله درباره اجرای روش مبادله سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران مورد تائید قرار گرفته است.
به گزارش ایلنا، «ما ژائوشو»، سخنگوی وزارت خارجه چین نیز پیش از این تاكید كرده بود كه هنوز فضا برای تلاش‌های دیپلماتیک (در قبال برنامه هسته‌ای ایران) وجود دارد.
ما ابراز امیدواری کرده بود که كشورهای عضو گروه 1+5 در رویكردهای خود وضعیت و دورنمای کلی را ملاک قرار دهند، انعطاف‌پذیر باشند و تلاش‌های دیپلماتیک را ادامه دهند.
وی پیش از این نیز با بیان این‌كه حل مسئله هسته‌ای ایران تنها از طریق گفت‌وگو ممكن است، خواستار همكاری بیشتر جامعه بین‌الملل برای پیدا كردن راهكارهای عملی برای حل این مسئله شده بود.
ما همچنین گفت: «موضع چین در مخالفت با اشاعه هسته‌ای محكم و جدی است ولی در عین‌حال اعتقاد دارد كه تمامی كشورها حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را دارند.»
مقام‌های چین همواره تاكید می‌كنند كه اعمال تحریم علیه ایران ناكارآمد بوده و تنها باعث پیچیده‌تر شدن مسائل می‌شود...../تحلیل:ایلنا