اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمدید زمان تعویض کارت پایان خدمت



اخبار ,اخبار اجتماعی , تعویض کارت پایان خدمت

اخبار اجتماعی - تمدید زمان تعویض کارت پایان خدمت

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا از تمدید مهلت تعویض کارتهای معافیت و پایان خدمت قدیمی وظیفه عمومی با کارت هوشمند تا پایان امسال خبر داد .

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی گفت : طرح تعویض کارتهای معافیت و پایان خدمت قدیمی با کارت های هوشمند از اواخر سال 90 آغاز شد و از سال 91 با توجه به برنامه ریزی ها و زمان بندی های اعلامی این سازمان و استقبال و مشارکت بالای مردم تا به حال بیش از 7 میلیون درخواست به این سازمان رسیده است .

 

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، تصریح کرد : با توجه به برآورد حدود 6 میلیون کارت باقی مانده برای تعویض و حجم بالای مراجعه و درخواست هموطنان به دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +10 ) برای تعویض کارتهای قدیمی به کارت هوشمند و کاهش ازدحام در این دفاتر، این سازمان طرح مذکور را تا پایان سال تمدید کرد.

 

وی با تاکید براینکه کارتهای قدیمی تا پایان امسال از درجه اعتبار ساقط می شوند افزود : با توجه به تمدید این طرح مردم بایستی درخواست های خود را تا پایان سال به مرور زمان به دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +10) ارائه نمایند تا در فرصت مناسب، این سازمان نسبت به تعویض کارتها اقدام کند.

 

کریمی با اشاره به اینکه، روند عادی زمان تعویض کارتهای معافیت و پایان خدمت قدیمی و صدور کارت هوشمند یک ماه به طول می کشد، افزود: ممکن است دربرخی موارد از جمله دریافت پاسخ استعلام برای اصالت برخی از کارتهای پایان خدمت توسط سازمانهای مربوطه به این سازمان، زمان تعویض کمی طولانی تر شود .

 

وی اظهار داشت : هموطنانی که در این طرح شرکت کرده و درخواست خود را در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) ثبت کرده اند ، برای انجام کارهای اداری خود نیازمند ارائه کارت های معافیت و پایان خدمت خود نیستند و این سازمان برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات اداری با بهره گیری از سامانه ها، وب سرویس ها و شبکه های ارتباطی خود با سایرارگان ها ،اطلاعات افراد را به صورت الکترونیکی ارائه می دهد .

اخبار اجتماعی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمدید مهلت تعویض کارت‌های پایان خدمت



اخبار,اخباراجتماعی,طرح تعویض کارت‌های معافیت


اخباراجتماعی  - تمدید مهلت تعویض کارت‌های پایان خدمت

 رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا از تمدید مهلت تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی تا خرداد ماه سال آینده خبرداد.

سردار سید حمید صدرالسادات در گفت‌وگو با ایسنا، درباره روند تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی با کارت‌های هوشمند اظهار کرد: روند تعویض این کارت‌ها ادامه دارد و برابر آخرین تصمیمات اتخاذ شده مهلت اجرای طرح تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی با کارت هوشمند تا خردادماه سال آینده تمدید شده است اما درخواست ما از دارندگان کارت‌های قدیمی این است که درخواست خود برای تعویض را به روزهای پایانی موکول نکرده و هرچه سریع‌تر نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به هشت میلیون کارت هوشمند پایان خدمت و معافیت هوشمند برای متقاضیان صادرشده است خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم این روند را ادامه دهیم و فکر می‌کنم مقداری کمتر از همین تعداد که کارت هوشمند صادر شده، کارت تعویض نشده باقی مانده است.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا یکی از اهداف تعویض کارت‌های قدیمی را اطلاع از تعداد دقیق کارت‌های معافیت و پایان خدمت دانست و گفت: برابر قانون تعویض کارت های قدیمی آن دسته از افرادی که از تاریخ اول فروردین ماه 60 به بعد خدمتشان به اتمام رسیده الزامی است.

صدرالسادات از شهروندان خواست مراحل تعویض کارت خود را به هیچ عنوان به روزهای پایانی طرح موکول نکرده و هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه زمان تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی و صدور کارت هوشمندحدود یک ماه طول می کشد گفت: ممکن است دربرخی موارد از جمله دریافت پاسخ استعلام برای اصالت برخی از کارت‌های پایان خدمت توسط سازمان‌های مربوطه به این سازمان، زمان تعویض کمی طولانی تر شود.


 اخباراجتماعی  - ایسنا