اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمدید ثبت نام ازدواج های دانشجویی/ هدیه سکه تأمین اعتبار نشد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,ازدواج دانشجویی

اخبار اجتماعی - تمدید ثبت نام ازدواج های دانشجویی/ هدیه سکه تأمین اعتبار نشد

رئیس اداره طرح های ملی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: ثبت نام ازدواج های دانشجویی تا 16 آذر تمدید شده و تا کنون 27 هزار زوج در به سامانه ازدواج دانشجویی مراجعه و ثبت نام کرده اند . 

حجت الاسلام حسین افتخاریان گفت: امسال هفدهمین مراسم ازدواج دانشجویی در سطح دانشگاه های کشور برگزار می شود.
 
وی ادامه داد: تاریخ عقد دانشجویان برای ثبت نام درسامانه ازدواج دانشجویی باید از اول مهر 91 تا اول مهر 92 باشد.
 
رئیس اداره طرح های ملی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: این گروه از دانشجویان مجاز هستند به سامانه ازدواج دانشجویی مراجعه کرده و اطلاعات خود و همسرشان را وارد کنند.  تقریبا یک سوم تا یک چهارم دانشجویان هر دو زوج دانشجو هستند و مابقی یکی از زوج‌ها دانشجو هستند و نیاز نیست که هر دو زوج دانشجو باشند تا بتوانند ثبت نام کنند یک زوج هم دانشجو باشد می تواند در ازدواج دانشجویی ثبت نام کند. 
 
تمدید زمان ثبت نام ازدواج دانشجویی تا 16 آذر
وی افزود: زمان ثبت نام تا 30 آبان اعلام شده بود اما به دلیل درخواست دانشگاه‌ها و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و با توجه به تلاقی ایام ثبت نام با ایام سوگواری امام حسین (ع) تمایل بود که ثبت نام بعد از این ایام باشد، مهلت ثبت نام را تا 16 آذر تمدید کردیم.
 
ثبت نام 27 هزار زوج تا کنون
حجت الاسلام افتخاریان با بیان اینکه تا کنون 27 هزار زوج ثبت نام کرده اند افزود: بعد از ثبت نام، تایید مدارک ثبت نام آغاز می شود توسط دبیرهای ستاد ازدواج استانی انجام می گیرد و اطلاع رسانی می شود.
 
وی افزود: ستاد ازدواج دانشجویی نهاد یک مراسم نمادین برای این زوج ها شامل سفر علمی، فرهنگی و آموزشی به مشهد مقدس خواهد داشت و کارگاه‌های آموزشی پیش و حین ازدواج برای این زوج ها برگزار می شود.
 
سفر معنوی مشهد مقدس هدیه مقام معظم رهبری به زوج های دانشجو
رئیس اداره طرح های ملی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری افزود: تنها برنامه ای که ستاد ازدواج دانشجویی برای این دانشجویان برگزار می کند که هدیه مقام معظم رهبری به این دانشجویان است که یک سفرعلمی، فرهنگی و آموزشی به مشهد مقدس است .
 
وی افزود: دراین سفر، کارگاه‌های آموزشی تکمیلی پیش و حین ازدواج برگزار می شود.
 
حجت الاسلام افتخاریان افزود: جشن های ازدواج دانشجویی نمادینی که در دانشگاه ها برگزار می شود توسط خود دانشگاه ها برگزار می شود که برخی از زوج ها این مراسم را به عنوان مراسم عروسی تلقی می کنند برخی تلقی نمی کنند ، حالت نمادین این مراسم نباید این ذهینیت را ایجاد کند هرکسی که  اینجاست در این غالب مراسم عروسی برگزار می کند و هیچ مراسمی برای خود نمی گیرد.
 
عدم ارایه سکه به دلیل تامین نشدن اعتبار
وی درخصوص هدیه سکه به زوج های دانشجو نیز گفت: به دلیل حجم بالای زوج های دانشجویی که در مراسم ازدواج دانشجویی شرکت می کنند و تامین نشدن اعتبار بالای سکه ها، حدود 4 سال است که سکه ای هدیه داده نمی شود.
 
تعریف ازدواج دانشجویی
حجت الاسلام افتخاریان در خصوص تعریف ازدواج دانشجویی گفت: تعریف ما از ازدواج دانشجویی این است که دانشجو در زمان دانشجویی ازدواج کند و با توجه به حداقل امکانات زمان تحصیل، ازدواج را به تاخیر نیندازد.

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
تیتراژ ثبت نام نوزدهمین دوره ازدواج دانشجویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ثبت‌نام جشن ازدواج دانشجویی تا یکشنبه تمدید شد



اخبار,اخبار دانشگاه,جشن ازدواج

اخبار دانشگاه - ثبت‌نام جشن ازدواج دانشجویی تا یکشنبه تمدید شد

مسئول واحد ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از تمدید ثبت نام مراسم جشن ازدواج دانشجویی تا یکشنبه 9 آذرماه( سالروز ولادت حضرت امام موسی کاظم (ع) ) خبر داد.

نصراله داودوندی در گفت‌وگو با خبرنگار«دانشگاهی» ایسنا، ضمن اعلام خبر فوق گفت: تمدید به علت درخواست های صورت گرفته از دانشگاه های سراسر کشور بوده است و تا کنون میزان ثبت نام در مقایسه با سال قبل بیش از 5 درصد افزایش داشته است.

وی در توضیح شرایط ثبت نام دانشجویان افزود: ثبت نام در سایت www.nahad.ir انجام می شود. در این سامانه دانشجویانی می‌توانند اقدام به ثبت نام نمایند که تاریخ عقد آنها از 92.7.1 تا 93.7.30 باشد و دانشجو بودن حداقل یکی از زوجین برای ثبت نام کافی است.

داودوندی از زوج های دانشجو خواست که در فرصت برنامه ریزی شده جهت تائید ثبت نام خود به دفاتر نهاد رهبری در دانشگاهها مراجعه نمایند.

مسئول واحد ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره هدیه زوج های دانشجو توضیح داد: هدیه زوج هایی که در طرح همسفر تا بهشت شرکت می‌کنند سفر معنوی مشهد مقدس است که از طرف مقام معظم رهبری به تمامی زوج‌های این دوره اهداء‌ شده است.

وی اعزام به سفر مشهد را فرصتی کم نظیر برای زوج‌های دانشجو دانست که بتوانند از برکات معنوی و برنامه‌های فرهنگی وآموزشی این برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

داودوندی تاریخ اعزام زوج ها به مشهد مقدس را از بهمن ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: اعزام تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و انتخاب تاریخ سفر در اختیار زوج‌های دانشجو خواهد بود که جزئیات آن اعلام خواهد شد.

وی یادآوی کرد: 25 هزار زوج دانشجو در سال گذشته به سفر زیارتی، فرهنگی و آموزشی مشهد مقدس اعزام شدند و در این طرح ملی، علاوه بر برنامه‌های زیارتی و فرهنگی، حدود 300 هزار نفر ساعت و آموزش مهارت‌های زندگی برگزار شد یعنی هر زوج حدود 6 ساعت آموزش می‌بیند.

مسئول واحد ازدواج دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان یادآور شد: ازدواج دانشجویی، ازدواجی است که حداقل یکی از طرفین آن، دانشجو باشد. 

 

اخبار دانشگاه - ایسنا