اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمجید مهناز افشار از بهروز وثوقی در سیما


گفت‌و‌گوی ویژه برنامه «هفت»، به مهناز افشار اختصاص داشت و افشار در این گفت‌و‌گو درباره بازیگری در سینما، تئا‌تر سخن گفت.

بانی فیلم:  گفت‌و‌گوی ویژه برنامه «هفت»، به مهناز افشار اختصاص داشت و افشار در این گفت‌و‌گو درباره بازیگری در سینما، تئا‌تر سخن گفت.

محمود گبرلو مجری و سردبیر هفت در ابتدای برنامه با اشاره به برنامه ریزی دقیق و اصولی در عرصه سینما گفت: در سینمای ایران مدیریت، بدون برنامه ریزی و طراحی نمی‌تواند به اهداف برسد و همچنین بدون توجه به واقعیات موجود در سینمای ایران نمی‌توان راهی از پیش برد. سینما بازوی فرهنگی در کشور محسوب می‌شود که نیازمند راهکار و راهبردهایی برای بهتر شدن است. بخش نظرسنجی این هفته نیز به فیلم‌های مهناز افشار اختصاص داشت که در پایان فیلم «آتش بس» توانست بیشترین رای را بیاورد.


 گزارش یادبود علی اصغر خواجه افضلی دوبلور نیز از دیگر بخش‌های برنامه بود. مهناز افشار در این برنامه با اشاره به اکران چهار فیلمش گفت: از میان این فیلم‌ها، دو فیلم باید دو سال قبل اکران می‌شد که در حقش کم لطفی شد و حالا فرصتی پیش آمده تا آن‌ها نیز اکران شوند. وی به همکاری‌اش با مهرجویی در فیلم «چه خوبه که برگشتی» نیز اشاره کرد و افزود: همکاری با مهرجویی برایم افتخاری است چرا که برخی از اسامی در کارنامه کاری هر بازیگری اعتبار است. وی همچنین به همکاری خود را کرم‌پور در فیلم «پل چوبی» اشاره کرده و ادامه داد: کرم‌پور از جمله کارگردانانی است که با وی تجربه و خاطرات خوبی در همکاری داشتم. او به قصه فیلم نگاه خاصی دارد که آن را دوست دارم.

وی همچنین به هم بازی شدنش با بهرام رادان بعد از سال‌ها اشاره کرد و در این باره نیز گفت: قرار گذاشته بودیم زمانی با هم همکاری کنیم که فیلم ارزش بالایی داشته باشد و این اتفاق در پل چوبی افتاد. وی درباره «برف روی کاج‌ها» نیز گفت: این فیلم برایم اثری ارزشمند است و در اصل رویای برف، رویای من شد. «برف روی کاج‌ها» برخلاف کم لطفی‌هایی که در حقش شد، نگاه روشنی به اصول و چارچوب زندگی و خانواده دارد اما نظر برخی این بود که «برف روی کاج‌ها» به اصول خانواده پایبند نیست.

اما واقعا این نیت در تیم تولید کننده فیلم وجود نداشت چرا که همه آن‌ها خانواده را می‌شناسند. وی ادامه داد: هنر سلایق مختلف و متعددی را در بر می‌گیرد و در سینما نیز این گونه است باید پذیرفت سینماگری که در ایران کار می‌کند قوانی را می‌داند و آن را رعایت می‌کند. بازیگر فیلم «دعوت» درباره حضور بازیگران زن در سینمای ایران نیز گفت: به نظرم بازیگران زن بسیار موفق هستند و در شرایط امروزی در نقش‌های خود به خوبی ظاهر می‌شوند. وی رقابت محترمانه در سینمای ایران را مهم خواند و بیان داشت: اگر رقابت درست نباشد بازیگران به تعالی نمی‌رسند و رقابت باعث پیشرفت می‌شود.


وی دریافت جایزه‌هایی چون سیمرغ فجر را برای بازیگران مهم خواند و در این پاسخ به سئوال گبرلو در این مورد گفت: گرفتم جایزه شیرین است و تشویق از کودکی برای همه ما جذاب بوده و است اما باید بگویم این جوایز بار مسئولیت بازیگر را بیشتر می‌کند و من بعد از دریافت جوایز انتخاب‌هایم سخت‌تر می‌شود. وی به استار بودنش در سینما نیز اشاره کرد و یادآور شد: اگر بخواهیم در سینمای جهان به استار بودن بازیگر نگاه کنیم، فاکتورهای زیادی وجود دارد اما در ایران برخی از فاکتور‌ها وجود ندارد و به نظرم بازیگر باید پیش خودش استار باشد.

 استار بودن و جایزه گرفتن برای بازیگر مهم است اما مهم‌تر این است که بازیگر خود چه هدفی داشته باشد و در نزد خودش چه تعهدی داشته باشد. مهم آن است که ماندگار شویم نه اینکه تنها دیده شویم. در این سال‌ها سعی کردم بیاموزم، کتاب بخوانم و فیلم ببینم و همیشه درباره خودم سخت گیر هستم و فکر می‌کنم برای ماندگار شدن مسیر سختی وجود دارد که باید طی کنم.


او همچنین در بخشی از صحبتهایش بهروز وثوقی را جزو بازیگران فراموش نشدنی سینمای ایران دانست.

وی تصریح کرد: همیشه دلم می‌خواست که همه تفکر‌ها در سینمای ایران بتوانند کار کنند چرا که وسعت هنر آنقدر زیاد است که باید همه وارد شوند. وی به نقد و منتقدان سینمایی نیز اشاره کرد و بیان داشت: همیشه نقد برایم مهم بود و نقد محترمانه را می‌پذیرم. نقد کردن و حتی دادن لقب زرشک زرین عیبی ندارد مهم این است که با یکدیگر محترمانه برخورد کنیم و تا زمانی که احترام باشدمن گوش می‌دهم و نگرش‌های سینمایی منتقدان در من تاثیر دارد. بازیگر فیلم «سالاد فصل» به بازی‌هایش نیز اشاره کرد و گفت: در کارنامه کاری‌ام بازی‌های خوب و ضعیف داشته باشم همه آن‌ها برای به دست آوردن تجربه است. این بازیگر تحصیلات آکادمیک را در کنار تجربه مهم خواند.

او که در کلاس‌های بازیگری سمندریان تعلیم دیده، این کارگاه‌ها و آموزشگاه‌ها را نیز در رشد بازیگران مهم دانست. وی گفت: در عرصه بازیگری نیازمند چهره‌های جدید بازیگری هستیم که این آموزشگاه می‌توانند آن‌ها را کشف کند. زمانی که وارد سینما شدم تحصیلات آکادمیک نداشتم اما سعی کردم در سینما ماندگار شوم. سینما مادری است که به فرزندان زیادی نیاز دارد همه می‌توانند بیایند اما ماندگار بودن سخت است که باید تلاش کرد.

 او درباره بازی‌اش در فیلم‌های گیشه‌ای نیز گفت: به نظرم فیلم باید محترم باشد که بتواند تماشاگر خاص و عام را در برگیرد. افشار که در دو نمایش نیز روی صحنه حاضر شده درباره بازی در تئا‌تر نیز اظهار داشت: دوست دارم سالی یک بار تئا‌تر کار کنم آن هم برای دلم و اینکه یاد بگیرم و تجربه کنم اما باید بگویم من کارم با دوربین است و تئا‌تر کار بسیار بزرگی است که انرژی زیاد می‌طلبد و این در من وجود ندارد. وی درباره همکاری‌اش با کیمیایی در «متروپل» نیز بیان داشت: کار کردن با کیمیایی تجربه بزرگی بود که لحظه‌های نابی به من دارد و خستگی را از تنم بیرون کرد.


در ادامه برنامه نیز مهدی کرم‌پور در استودیوی هفت حاضر شد و با محمود گبرلو به گفت‌و‌گو پرداخت. وی که فیلم «پل چوبی» را روی پرده دارد درباره توقیف فیلمش گفت: متاسفانه برای این فیلم حاشیه‌هایی درست شد که البته بیشتر سوءتفاهم بود چرا که «پل چوبی» یک فیلم سیاسی نبود بلکه فیلم عاشقانه‌ای است که از عشق به خانواده می‌گوید از عشقی که نسل جدید به آن نیاز دارند نسلی که خشن شده و حالا نیاز به این فیلم‌ها دارد.

 به نظرم در این زمانه باید از عشق گفت و از خانواده و در این فضای جامعه «پل چوبی» می‌تواند تاثیرگذار باشد. «پل چوبی» از سوءتفاهم‌ها گفت که خود دچار این سوءتفاهم‌ها شد، «پل چوبی» از سیاست زدگی‌ها گفت که خود دچار آن شده است. وی ادامه داد: باید به سینماگرانی چون ما اعتماد کنند ما در این سرزمین درس خوانده‌ایم قواعد و خطوط را می‌دانیم. متاسفانه سینما از جریان افراط‌گری و شبه روشنفکری در کشور ضربه خورده و این فیلم نیز لطمه را از دو جریان دید.


صحبت های چند مدیر تولید سینما،دیدار با محمد برسوزیان و صحبتهای مرتضی شایسته و پژمان لشکری پور از دیگر بخشهای این برنامه بود.


ویدیو مرتبط :
‫تمجید مهناز افشار از رضا گلزار‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهناز افشار هم به شبکه 4 سیما می‌آید



مهناز افشار هم به شبکه 4 سیما می‌آید

مهناز افشار، رضا کیانیان، شهاب حسینی، مازیار میری، محمد حسین لطیفی و کمال تبریزی از جمله هنرمندانی هستند که در ایام ماه مبارک رمضان با برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» در قاب تلویزیون ظاهر خواهند شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» که با محویت گفت‌وگوی صمیمانه با هنرمندان عرصه موسیقی،‌ سینما،‌ تئاتر و تلویزیون در خصوص نوع نگاهشان به زندگی و حال و هوای درونی‌شان به روی آنتن شبکه 4 سیما می‌رود در برنامه امشب(سوم مرداد) به گفت‌وگو با سیامک انصاری خواهد پرداخت.

برنامه «گفت‌وگوی تنهایی» در 30 قسمت برای پخش از شبکه چهار سیما در ایام ماه مبارک رمضان تهیه شده است و تاکنون دو قسمت از این برنامه با حضور امیرجعفری و مازیار فلاحی پخش شده است.

رضا کیانیان، مهناز افشار، شهاب حسینی، اشکان خطیبی، پرویز پورحسینی، محمد حسین لطیفی، مازیار میری، سدجواد رضویان، ستار اسکندری، کمال تبریزی‌، ‌ پیمان قاسم‌خانی‌، ریما رامین‌فر، هنگامه قاضیانی،‌ آریا عظیمی‌نژاد‌، امین زندگانی،‌ پژمان بازغی،‌ رضا یزدانی، آریا عظیمی‌نژاد، آتنه فقیه‌نصیری، همایون اسعدیان؛حمید نعمت‌الله و...از دیگر هنرمندانی هستند که در شب‌های آینده در «گفت‌وگوی تنهایی» از نگاهشان به زندگی‌ و ویژگی‌های اخلاقی و کارهایی که تاکنون انجام داده اند، صحبت خواهند کرد.

برنامه «گفتگوی تنهایی» در استودیو ضبط می‌شود و علی میرمیرانی به عنوان مجری برنامه در استودیو حضور ندارد و فقط صدای او شنیده می‌شود که با مهمانان گفت‌وگو می‌کند.«گفت‌وگوی تنهایی» به تهیه‌کنندگی مهدی مینایی هر شب ساعت 22:05 به جز روزهای یکشنبه از شبکه 4 پخش می شود./شبکه ایران