اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمجید مذاکره کننده هسته ای روسیه از تیم ظریف



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سرگی ریابکوف

نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای تیم ایران را بسیار توانمند توصیف کرد.

مذاکره کننده هسته ای روسیه: به تیم ظریف آفرین می گویم؛ آنها قابلند و ما از آنها خیلی چیزها یاد گرفته ایم

نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای تیم ایران را بسیار توانمند توصیف کرد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از پرس تی وی ، اخیرا، پس از چهار روز گفتگوهای فشرده هسته ای در وین، هیئت ایرانی اعلام کرد گفتگوها دشوار است و کند پیش می رود. یکی از نکات کلیدی این توافقنامه مربوط به تحریمهاست.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران گفت مذاکرات ما بر اساس مفاهیم و راه حلهایی است که ما در لوزان به آن رسیدیم. راه حلهای مربوط به تحریمها که ما در لوزان به آن رسیدیم ، این بود که همه تحریمهای اقتصادی و مالی باید روزی که ما اجرای توافقنامه را شروع کردیم، پایان یابد.

مذاکره کنندگان اتفاق نظر دارند اگر اراده سیاسی برای پیدا کردن زمینه های مشترک وجود داشته باشد، حصول توافق امکانپذیر است. ایران همچنان تاکید دارد توافقنامه ای قابل قبول باید به حقوق قانونی هسته ای ایران احترام بگذارد.

سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه هم گفت ما به هیئت ایرانی برای اینکه از منافع جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند و آن را تقویت می کنند، آفرین می گوییم.

آنها مذاکره کنندگان بسیار قابلی هستند. ما گاهی از آنها خیلی چیزها را یاد می گیریم.

 

 اخبار سیاست  خارجی  -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
نماهنگ برکت مذاکره قابل توجه تیم مذاکره کننده هسته ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف:تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مشخص شده/ در حاشیه مجمع سازمان ملل با "اشتون" دیدار می‌کنم



مجمع سازمان ملل,اشتون,دیدارظریف بااشتون در سازمان ملل,

ظریف:تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مشخص شده/ در حاشیه مجمع سازمان ملل با "اشتون" دیدار می‌کنم

وزیر امور خارجه پس از انتخاب وزارت خارجه بعنوان مسئول مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد که تیم مذاکره‌کننده مشخص است و وی نیز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با کاترین اشتون دیدار خواهد کرد.

 محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در گفت‌وگو با تسنیم، اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور برای سپردن مذاکرات هسته‌ای به وزارت‌ امور خارجه گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مشخص است.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده بسیار تیم خیلی‌خوب و کارشناسی است که متشکل از کارشناسانی است که قبلا در وزارت‌خارجه حضور داشتند و حتی در دوره‌های ماقبل هم در این تیم حضور دارند، همچنین کارشناسان خیلی‌خوب وزارت‌خارجه در حوزه خلع سلاح نیز در این تیم مذاکره‌کننده حضور دارند و برای استفاده از بدنه کارشناسی دیگر دستگاه‌ها نیز هماهنگی لازم را انجام می‌دهیم.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره انتخاب دبیر جدید شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: بنده همواره منتظر می‌مانم تا رئیس‌جمهور درباره مسئله‌ای اظهارنظر کند و سپس موضع خود را در مورد آن موضوع اعلام می‌کنم.

وی تصریح کرد: حتما آقای رئیس‌جمهور در حال رایزنی برای انتخاب دبیر شورای عالی امنیت ملی است.

وزیر امورخارجه در پاسخ به سوالی درباره زمان انجام مذاکرات هسته‌ای گفت: مذاکرات هسته‌ای بعد از برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود. بنده قرار است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیداری داشته باشم البته حتی قرار بود قبل از اینکه مسئولیت جدید به عهده من گذاشته شود ، دیداری با ایشان داشته باشم.

ظریف خاطرنشان کرد: احتمالا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با تعدادی از وزرای خارجی که درخواست ملاقات داشته‌اند یا قرار شده ملاقات داشته باشیم، دیدارهایی خواهیم داشت؛ مانند وزیرخارجه انگلیس و سایر اعضای 1+5 و حتما با آقای لاوروف وزیر امورخارجه روسیه نیز دیدار خواهیم داشت و در این ملاقات‌ها چارچوب‌هایی تعیین خواهد شد.

وی تاکید کرد: مجمع عمومی سازمان ملل بهترین فرصت است تا با تعداد زیادی از وزرای خارجه دیدارهایی داشته باشم./تسنیم