اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمایل پوتین برای دیدار با اوباما


وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که اگر آمریکا علاقه مند به گفت و گو باشد، «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه نیز مایل به گفت وگو و دیدار با اوباما است.

خبرگزاری ایرنا: «سرگئی لاوروف» که در یک شبکه تلویزیونی روسیه سخن می گفت، تاکید کرد اکر دولت اوباما پیشنهاد گفت و گو بدهد، پوتین «آن را به طور جدی بررسی خواهد کرد.»

پوتین و اوباما از زمان الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در مارس 2014 تاکنون، هیچ دیدار دوجانبه ای نداشته اند.

رییس جمهوری روسیه شهریورماه برای سخنرانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به نیویورک خواهد رفت.


ویدیو مرتبط :
دیدار سرد و سنگین پوتین و اوباما در حاشیه مجمع

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو ناگهانی دیدار پوتین با اوباما/ تنش در روابط دو جانبه



لغو ناگهانی دیدار پوتین با اوباما/ تنش در روابط دو جانبه

مهر :  دفتر ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد "ولادیمیر پوتین" قصد ندارد در نشست هفته آینده گروه 8 که در مریلند برگزار می شود، شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، رئیس جمهوری جدید روسیه غایب بزرگ نشست 8 کشور صنعتی جهان موسوم به گروه 8 در مریلند آمریکا است.

بر این اساس، با این تصمیم پوتین، برنامه دیدار وی با "باراک اوباما" نیز که قرار بود با هدف برآورد اولیه مسکو و واشنگتن از آینده مناسبات دو جانبه پس از روی کار آمدن رئیس جدید کرملین در کمپ دیوید برگزار شود، لغو می شود.

مقامات کاخ سفید می گویند پوتین پس از مکالمه تلفنی با اوباما از اعزام "دیمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه که طی سه سال گذشته روابط نزدیکی با واشنگتن برقرار کرده به نشست مذکور خبر داده است.

این در حالی است که انصراف پوتین از سفر به آمریکا گمانه زنی ها درباره بروز تنش میان مسکو و واشنگتن با روی کار آمدن رئیس جمهوری جدید روسیه را افزایش داده است.

گفتنی است در نشست گروه 8 در کمپ دیوید ایالت مریلند آمریکا که روزهای هجدهم و نوزدهم می (29 و 30 اردیبهشت) برگزار می شود همچنین اوباما با "فرانسوا اولاند" رئیس جمهوری جدید فرانسه برای نخستین بار دیدار خواهد کرد./مهر