اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمایل سرمایه گذاری میلیاردی ایتالیا در ایران


سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) اعلام کرد: مدیران دو شرکت دانیلی و فاتا ایتالیا برای سرمایه گذاری در طرح های فولاد و آلومینیوم ایران پیشنهاد چهار میلیارد یورویی به سازمان ایمیدرو ارائه دادند.

خبرگزاری ایرنا: سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) اعلام کرد: مدیران دو شرکت دانیلی و فاتا ایتالیا برای سرمایه گذاری در طرح های فولاد و آلومینیوم ایران پیشنهاد چهار میلیارد یورویی به سازمان ایمیدرو ارائه دادند.

مدیران این دو شرکت ایتالیایی در آستانه سفر رئیس جمهوری ایران به این کشور در دیداری با مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو پیشنهاد خود را مطرح ساختند.

«جان پیترو بندتی» مدیرعامل شرکت دانیلی در این دیدار خواستار توسعه روابط دو طرف در زمینه همکاری های معادن و صنایع معدنی شد.

شرکت های دانیلی و فاتا در 25 سال اخیر در ایران طرح هایی در بخش های فولاد و آلومینیوم به صورت ای.پی.سی.اف (طراحی، تامین و خرید تجهیزات، اجرا و تامین مالی) اجرا کردند و اکنون نیز با توجه به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی و ایجاد زمینه های گسترش روابط اقتصادی با کشورهای دنیا، خواستار سرمایه گذاری در زمینه های یادشده شده اند.

قرار است دو طرف با تاسیس شرکت مشترک، یک طرح 6.5 میلیون تنی تولید گندله سنگ آهن و یک طرح سه میلیون تنی آهن اسفنجی را در ایران به اجرا گذارند که میزان سرمایه گذاری طرف ایتالیایی 60 درصد و سازمان ایمیدرو 40 درصد درنظر گرفته شده است.

برنامه تولید فولاد ایران براساس سند چشم انداز 1404 دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تنی است و انتظار می رود در زمینه تولید شمش آلومینیومی نیز کشورمان در مدت 10 سال آینده به توان تولید یک میلیون و 200 هزارتنی دست یابیم.


ویدیو مرتبط :
تمایل خارجی ها برای سرمایه گذارای در بخش گردشگری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمایل شركت های چینی ، اماراتی و روسی برای سرمایه گذاری در پرو‍ژه خط گاز ایران-پاكستان




 

تمایل شركت های چینی ، اماراتی و روسی برای سرمایه گذاری در پرو‍ژه خط گاز ایران-پاكستان

 

به نقل از روزنامه " پاكستان آبزرور" شركت های گازپروم روسیه ، شركت دولتی سرمایه گذاری نفت ابوظبی و نیز شركت ملی نفت چین ( CNPC) برای سرمایه گذاری در این پروژه ابراز تمایل كرده اند.

بر اساس این گزارش شركت گازپروم روسیه ابراز تمایل كرده تا در احداث 780 كیلومتر از این خط لوله سرمایه گذاری كند.

دولت پاكستان از بانك های محلی این كشور برای احداث بخشی از این خطوط لوله در خاك خود تقاضای 300 میلیون دلار وام كرده است.

بر اساس قرار دادی كه در ژوئن سال 2010 بین ایران و پاكستان منعقد شد ایران متعهد شده تا 25 سال روزانه 21 میلیون و پانصد هزار متر مكعب گاز طبیعی از طریق این خط لوله به پاكستان صادر كند. در قرار داد آمده است كه این میزان صادرات روزانه پس از 5 سال می تواند به روزانه 30 میلیون متر مكعب افزایش یابد.

هزینه اجرایی خط لوله داخل خاك پاكستان 1 میلیارد و 300 میلیون دلار برآورد می شود و دولت پاكستان به دلیل تنگناهای مالی در نظر دارد برای احداث این خط لوله از شركت های سرمایه گذاری خارجی استفاده كند.

بر اساس برآورد وزارت انرژی پاكستان این كشور روزانه 2 میلیارد و 220 میلیون فوت مكعب كمبود گاز دارد . این میزان كمبود گاز در برخی شهرهای این كشور به صورت تعطیلی نیروگاه های برق و قطع 12 ساعته برق برخی شهرهای پاكستان و نیز كسری تامین گاز خودروهای گاز سوز،  كه ضرر مالی و اقتصادی آن برای این كشور قابل توجه است ، در آمده است.

هم اكنون 53 درصد از انرژی مصرفی پاكستان از طریق گاز طبیعی ، 30 درصد از نفت و 17 درصد از زغال، انرژی هسته ای و انرژی آبی تامین می شود ..../تحلیل:عصرایران