اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمام ظرفیت كشور را وارد امر مبارزه با مواد مخدر می‌كنم



 

 

تمام ظرفیت كشور را وارد امر مبارزه با مواد مخدر می‌كنم

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، مصطفی محمدنجار در دیدار با وزیر بهداشت گفت: الآن شرایط فراهم است و در كنار سایر دستگاه‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشكی نیز باید به ‌صورت همه‌جانبه و با جدیت وارد عرصه شوند و انتظار می‌رود وزارت بهداشت نیز ترتیبی اتخاذ كند تا رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشكی در سراسر كشور با جدیت بیشتر وارد حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد شوند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های كشور برای ارائه خدمت به معتادان، افزود: نظارت بر روند اجرای درمان موضوع بسیار مهمی است كه انتظار می‌رود با تلاش مضاعف در این حوزه دانشگاه‌ها نیز فعال‌تر شوند.

محمدنجار با اشاره به وضعیت ایدز و گسترش آن در كشور اظهار داشت: هر چند گسترش ایدز از طریق اعتیاد تزریقی در كشور با تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط و مسئولان امر كنترل شده است؛ اما همچنان محل نگرانی است و باید تمام امكانات كشور در این امر مهم بسیج شوند.

*راه‌اندازی 4مركز اورژانس روانپزشكی و اعتیاد در شهر تهران در دستور كار وزارت بهداشت قرار دارد

در این دیدار مرضیه وحیددستجردی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز با اشاره به نیاز به ارتقاء سلامت روان به ‌عنوان یكی از راهكارهای اساسی برای پیشگیری و درمان اعتیاد به تقویت حوزه روانپزشكی و از جمله توسعه تخت‌های روانپزشكی در بخش‌های عمومی اشاره كرد و اظهار داشت: اختصاص 10درصد تخت‌های عمومی به روانپزشكی در دستور كار وزارت بهداشت بوده و این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم كرد تا این امر در تمام كشور محقق شود.

وی افزود: یكی از وظایف ما به‌عنوان متولی سلامت كشور معضل و به تبع آن امور پیشگیری و درمان اعتیاد است

وحیددستجردی با اشاره به مشكلات بوجود آمده ناشی از سوء مصرف محرك‌ها در كشور اظهار داشت: ما در این راستا راه‌اندازی 4 مركز اورژانس روانپزشكی و اعتیاد را در شهر تهران در دستور كار داریم و از همكارانمان می‌خواهیم با جدیت این امر را پیگیری كنند.

وی با بیان اینكه از نگاه ما، اعتیاد یك بیماری است و وظیفه ما به‌عنوان متولی درمان، نگاه درمان‌گرایانه به معتاد است، گفت: پیشگیری موضوع مهمی است و توان دانشگاه‌های ما برای ورود به این مبحث زیاد است، هر چند دیگر دستگاه‌های حوزه پیشگیری باید با اهتمام و جدیت بیشتری وارد عمل شوند كه در این میان نقش آموزش و پرورش و وزارت علوم نقشی اساسی دارد.

وحید دستجردی با تأكید بر نقش مهم سازمان صدا و سیما در امر آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه از عواقب شوم گرایش به اعتیاد و تشكر از اقدامات صورت‌گرفته در این زمینه، خواستار گسترش فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و برنامه‌های پیشگیرانه در این سازمان شد.../خبرگزاری فارس


ویدیو مرتبط :
تجلیل از فعالین امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید دادستان کل کشور از روند مبارزه با مواد مخدر



مبارزه با مواد مخدر , اخبار سیاسی

 

دادستان کل کشور با انتقاد از عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: وقتی موادمخدر سازمان یافته دارد کشور را تخریب کرده و جوانان جامعه را به فنا می دهد باید سازمانی تمامی قسمتهای مرتبط را سازماندهی کند که متاسفانه ستاد این امر را انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای صبح پنجشنبه در همایش دادستانهای کشور با بیان اینکه امروز یکی از معضلات وجود مواد مخدر در کشور است گفت: متاسفانه با اینکه در همسایگی ما عمده مواد مخدر در حال تولید است بعد از اشغال کشورهای همسایه توسط ناتو این تولیدات به 10 برابر افزایش یافته و این برای کشور ما تهدید است.

وی افزود: قطعا توزیع و قاچاق و توسعه مواد مخدر در ایران جنبه سیاسی هم دارد. هر چند که در کنار این سیاستهای ضد ایرانی مافیا هم فعالیت می کنند. امروز هزاران جوان و زنان ما به سمت مواد مخدر روی آورده و بسیاری از آنها جان خود را از دست می دهند. امروز بر اثر همین مواد مخدر کانون خانواده دارد ضربه می بیند.

دادستان کل کشور اظهار داشت: امروز مواد مخدر سبب شده بسیاری از جرائم خشن در کشور رخ دهد. بسیاری از قتلها و قمه کشیها و چاقوکشی ها به دلیل همین استفاده از مواد مخدر صنعتی است. چطور ممکن است جوانی پدر خود را با اره سر ببرد.

محسنی اژه ای گفت: افرادی که چند سال با هم دوست و رفیق بودند یک مرتبه رفیق صمیمی خودش را قطعه قطعه می کند و بعد می فهمیم هر دو ساعاتی قبل شیشه مصرف کرده بودند. امروز شاهد هستیم که مواد مخدر صنعتی جوانهای ما را از تحصیل و کار و زندگی بازداشته است. برخی از خانواده های متدین و خوب جامعه دارند رنج می برند.

دادستان کل کشور ادامه داد: بدون تردید باید مجموعه ای از امکانات داشته باشیم تا بتوانیم با مواد مخدر مبارزه کرد. برای انجام این کار نیاز به شرایط و امکانات خاصی داریم.

وی افزود: آقایان دادستانها با توجه به اهمیت مواد مخدر در کشور متاسفانه هنوز نظام پای کار نیامده است. ما منتظر حضور مجلس، دولت، قوه قضائیه، مردم، هنرمندان، نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بسیج، رسانه ها، رسانه ملی و... هستیم تا بیشتر از گذشته پای کار بیایند و اگر این کار را نکنیم در آینده ای دور پشیمان خواهیم شد.

محسنی اژه ای خطاب به معاون وزیر اطلاعات گفت: امروز یک ترور در کشور اهمیت دارد یا فنا شدن جامعه توسط مواد مخدر؟ شما این همه هزینه و سرمایه انسانی به کار می برید تا تروری رخ ندهد ولی آیا این همه انرژی برای مبارزه با مواد مخدر به کار برده اید؟

وی افزود: آیا وزارت بهداشت در زمان بودجه نویسی به فکر تاسیس مراکز درمانی است؟ به راستی قبول نداریم که بالاترین آمار زندانیان ما مربوط به مواد مخدر است. قبول نداریم که سرقتهای خرد ناشی از مواد مخدر است.

محسنی اژه ای گفت: اگر خودم مسئول دادستانی نبودم احساس مبارزه با مواد مخدر را نداشتم چون این خبر و خطر مواد مخدر به درستی به مسئولان منتقل نمی شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر رئیس جمهور است گفت: آیا به راستی تمام خطرات مواد مخدر برای همه وزرا و مسئولان و استانداران ما تشریح شده است.

وی اظهار داشت: ما باید فکر و طرحی نو داشته باشیم و گذشته خودمان را ارزیابی کنیم. اگر امروز وقتی خطر را احساس می کنیم و به کارمان اعتماد نداشته باشیم شکست می خوریم. دادستانهای کشور بدانید اگر همین کار را نمی کردید وضعیت خیلی بد بود. نگویید ما داریم با معلول مبارزه می کنیم.

دادستان کل کشور گفت: وقتی یک جرم سازمان یافته است آیا ما هم سازمان یافته کار می کنیم؟ آیا دادسراها و دادگاههای ما سازمان یافته در مبارزه با مواد مخدر کار می کنند؟ یا دادسرا و نیروی انتظامی ما در یک جهت است؟ آیا کمیسیون عفو ما با سایر دستگاههای مرتبط با این موضوع هماهنگ است؟ چه کسی باید اینها را سازمان بدهد. این وظیفه ستاد مبارزه با مواد مخدر است که هم خطر را گوشزد کند و هم این مسائل را ساماندهی و سازماندهی کند تا سازمان یافته جلو برویم..../مهر