اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمام ستادهای مشایی تعطیل شدند


بهمن شریف زاده رییس ستاد انتخاباتی دولت بهار در پاسخ به این سوال که آیا ستادهای انتخاباتی مشایی در حال حاضر با توجه به این‌که برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند اسفندیار رحیم‌مشایی به ستادهای خود گفته تا روز سه‌شنبه صبر کنید فعالیت می‌کنند یا نه؟، گفت: چنین چیزی به نقل از آقای مشایی درست نیست و ایشان چنین صحبتی را نگفته‌اند و از طرف دیگر ستادهای حامی آقای مشایی تعطیل شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا:  بهمن شریف زاده رییس ستاد انتخاباتی دولت بهار دیروز در پاسخ به این سوال که آیا ستادهای انتخاباتی مشایی در حال حاضر با توجه به این‌که برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند اسفندیار رحیم‌مشایی به ستادهای خود گفته تا روز سه‌شنبه صبر کنید فعالیت می‌کنند یا نه؟، گفت: چنین چیزی به نقل از آقای مشایی درست نیست و ایشان چنین صحبتی را نگفته‌اند و از طرف دیگر ستادهای حامی آقای مشایی تعطیل شده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که ستادهای حامی مشایی بر انتخابات ریاست‌جمهوری فعالیتی ندارند در پاسخ به این سوال که آیا رایزنی رییس‌جمهور در مورد صلاحیت آقای مشایی به نتیجه‌ای رسیده است یا نه؟‌ گفت:‌ از این موضوع خبری ندارم.

شریف‌زاده همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ستادهای جریان حامی دولت برای انتخابات شورا به فعالیت خود ادامه می‌دهند یا نه؟ گفت: 99 درصد کاندیداهای جریان حامی دولت به دلایل واهی از جمله عدم اعتقاد به اسلام، عدم التزام به ولایت فقیه و عدم التزام به قانون اساسی ردصلاحیت شده‌اند و بنابراین فعالیتی صورت نمی‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
افشاگری دکتر قدیری ابیانه علیه رحیم مشایی و بر هم زدن جلسه توسط حامیان مشایی.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اطلاعیه دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان رحیم مشایی



ردصلاحیت مشایی,واکنش حامیان مشایی به ردصلاحیت مشایی

اطلاعیه دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان رحیم مشایی

اطلاعیه دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان'اسفندیار رحیم مشایی'درباره اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری منتشر شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سایت'دولت بهار'متن كامل اطلاعیه دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان اسفندیار رحیم مشایی درباره اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِن اللهَ یَأ'مُرُكُم أَن تُؤدوا الأَمَانَاتِ إِلَی أَهلِهَا وَإِذَا حَكَمتُم بَینَ الناسِ أَن تَحكُمُوا بِالعَدلِ

همانا خدا به شما امر می كند كه امانت ها را به صاحبان آنها رد كنید و هنگامی كه میان مردم حكم می كنید به عدالت حكم كنید.

سوره نسا' آیه ٥٨

در انتخابات، همه‌ی سلیقه‌ها و جریانهای معتقد به جمهوری اسلامی باید شركت كنند؛ این، هم حق همه است، هم وظیفه‌ی همه است.انتخابات مال یك سلیقه‌ی خاص، مال یك جریان فكری و سیاسیِ خاص نیست. همه‌ی كسانی كه به نظام جمهوری اسلامی و به استقلال كشور معتقدند، به آینده‌ی كشور اهمیت میدهند، دلشان برای منافع ملی میسوزد، باید در انتخابات شركت كنند. رو گرداندن از انتخابات، مناسب كسانی است كه با نظام اسلامی مخالفند.

بخشی از بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در اول فروردین ۹۲

پس از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری مشخص شد كه شورای محترم نگهبان صلاحیت جناب آقای مهندس مشایی برای حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲ را احراز نكرده است.

در این رابطه نكات زیر را باستحضار مردم شریف ایران و فعالین ستادهای مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی می رساند:

۱- درپی عدم احراز صلاحیت مهندس رحیم مشایی از سوی شورای محترم نگهبان ، دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی با استفاده از حداكثر ظرفیت های قانونی موجود كشور ، موضوع تجدیدنظر و رفع ابهامات احتمالی در تصمیم شورای محترم نگهبان را پیگیری خواهد كرد.

۲- از آنجا كه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) پیش از این خطاب به اعضاء محترم شورای نگهبان فرموده بودند :مؤكداً توصیه می كنم كه مراقب باشید حق كسی ضایع نشود؛ چون رد صلاحیت چیز كوچكی نیست؛ یعنی این كه ما كسی را رد صلاحیت كنیم و احیاناً صلاحیت داشته باشد. «جرح»، مسأله خیلی مهمی است. این طور نیست كه بگوییم ما این طور فهمیدیم؛ نه، باید جوانبش كاملاً دیده و رعایت شود. 

در بعضی از موارد و مصادیقی - بنا نداریم وارد جزئیات شویم - كه به بنده دو سه روز قبل ارائه شد و دیدم، این معنا و آنچه انسان انتظار دارد، وجود نداشت. باید سعی كنید آنچه انجام می گیرد، متقن باشد. من همواره به دوستان عزیز و محترم شورای نگهبان گفته ام كه انسان باید جای پا را مستحكم انتخاب كند و بر روی آن بایستد؛ زیر پا نبایستی سست باشد و هیچ شبهه تخلف و تخطی از قانون یا كوتاهی در امر تطبیق با قانون نباید به وجود آید.

لذا در همین رابطه از محضر شریف رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای ممانعت از تضییع حقوق اساسی ملت و تبلور حماسه سیاسی استمداد می طلبیم و بر این باوریم كه در سایه سار حاكمیت ولی فقیه عادل یا ظلمی روا نخواهد شد یا اگر خطایی هم صورت پذیرد حتما به طریق مقتضی جبران خواهد گردید.

۳- از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران،جناب آقای دكتر احمدی نژاد نیز در همین رابطه تقاضا داریم با استفاده از جایگاه قانونی خود به عنوان مجری قانون اساسی، نسبت به رفع تضییقات احتمالی اقدام فرمایند.

۴- ایمان داریم كه انقلاب اسلامی شكوهمند ملت ایران كه بر پایه توجهات ویژه حضرت ولی عصر(عج) ، بركت خون صدها هزار شهید گلگون كفن و پایمردی خمینی كبیر (ره) بنا گردید ، همچنان توفنده و پرنشاط تر از گذشته به پیش رفته و پرچمداری سترگ چون حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) آن را هدایت و راهبری خواهد كرد فلذا شرایط فعلی در نظام امت وامامت را بن بست نمی دانیم و معتقدیم به حول و قوه الهی انتخاباتی پرشور در ۲۴ خرداد ۹۲ تبلور خواهد یافت. بر همین اساس از همه ستادهای خودجوش مردمی و حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی دعوت می نماییم با حفظ آرامش و اتكا به مولفه های صبر و امید و توسل به روشهای قانونی ، فعالیتها و اقدامات خود را سازماندهی نموده تا زمینه سوء استفاده بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی مردم ایران فراهم نگردد.

دفتر هماهنگی ستادهای مردمی حامیان مهندس اسفندیار رحیم مشایی

شامگاه ۳۱/۲/۱۳۹۲

ایرنا