اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمامی کارگران شرکت ذوب آهن غرب کشور بیكار شدند



 ,بیکاری شرکت ذوب آهن غرب کشور,بیکاری کارگران شرکت ذوب آهن غرب کشور,اخراج کارگران,اخراج کارگران ذوب آهن,اخبار,اخبار روز

 

تمامی کارگران شرکت ذوب آهن غرب کشور بیكار شدند

تمامی کارگران کارخانه تولید شمش چدن شرکت ذوب آهن غرب کشور (کوره بلند) در نخستین روز كاری سال 91 اخراج شدند.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تمامی کارگران کارخانه تولید شمش چدن شرکت ذوب آهن غرب کشور (کوره بلند) در نخستین روز كاری سال 91 اخراج شدند.

نماینده کارگران اخراجی در گفتگو با ایلنا از اخراج ۲۰۰ کارگر کارخانه تولید شمش چدن شرکت ذوب آهن غرب کشور خبر داد و گفت: کارگران این واحد تولیدی که طی آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی و ارائه مدارک فنی و حرفه‌ای و تحصیلی و با طی كردن دوره‌ آموزش‌های ایمنی و فنی توسط یك شرکت پیمانکاری از تاریخ یکم خرداد سال ۹۰ مشغول به كار شده بودند، در آغاز سال جدید با عدم تمدید قرارداد كاری‌شان اخراج شدند.

 

نماینده كارگران افزود: متاسفانه در آبان سال جاری به علت کمبود ماده اولیه کک و فقدان سایر مواد اولیه، فعالیت کارخانه متوقف شد و شرکت ذوب آهن غرب کشور به صورت یک جانبه قرارداد خود را با پیمانکار در تاریخ 30 دیماه ۹۰ فسخ نموده و از همین تاریخ با کلیه پرسنل و کارگران مستقیما تا تاریخ بیست نهم اسفند ۹۰ به مدت ۲ ماه و تنها در یک نسخه و با به امضا ء رساندن برگ تعهد سلب اختیارات از کارگران، قرارداد تنظیم نموده بود.

 

او ادامه داد: پس از تعطیلات نوروز و مراجعه کارگران جهت ادامه كار، از ورود تمامی کارگران توسط نگهبانی ممانعت به عمل آمد و تنها به سه تن از مهندسین اجازه ورود داده شد.

او گفت: مراجعه کارگران به جهت آگاهی از علت اخراج به دفتر ذوب آهن در شهر همدان نتیجه‌ای نداشت و جواب قانع کننده‌ای از طرف مسوولین کارخانه به آنان داده نشد و تنها عنوان شد كه به دلیل ورشكستگی، این کارخانه توجیه اقتصادی ندارد و زیان ده ‌می‌باشد.

 

به گفته وی این بهانه مسئولین کارخانه در شرایطی عنوان می‌شود که کار احداث کارخانه کنسانتره به پایان رسیده است و همچنین کار احداث کارخانه کوره بلند این شرکت که بیش از ۱۵ سال طول کشیده است در مراحل پایانی است.

نماینده کارگران معترض با بیان اینکه عده‌ای از کارگران اخراجی از روز گذشته و امروز - چهارشنبه - در مقابل استانداری همدان تجمع کرده‌اند، اظهار داشت: در صورتی که وضعیت کاری ما مشخص نشود به تهران آمده و در مقابل مجلس تجمع خواهیم کرد.

 

او در ادامه افزود: استانداری همدان در جواب تجمع کارگران عنوان کرد، که قرارداد شما با شرکت به اتمام رسیده و طبق قانون ‌می‌توانند با شما قرارداد منعقد نکنند و کاری از دست ما بر نمی‌آید.

نماینده كارگران ذوب آهن غرب كشور تصریح كرد: از جانب دولت به این شرکت در اواخر سال ۹۰ بیش از ۱۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش پرداخت شده است.

 

او در خاتمه افزود: از دولت در خواست داریم با توجه به اهمیت موضوع اخراج بیش از ۲۰۰ کارگر و با توجه به اقدام مقام رهبری در نام‌گذاری سال ۹۱ به نام تولید ملی و حمایت از کار و جهت از سر گیری فعالیت تولیدی این واحد بزرگ تولیدی و بازگشت بکار کارگران اخراج شده اقدام نمایند.

گفتنی است این كارخانه در ۷ کیلومتری جاده قروه – اسد آباد قرار دارد./انتخاب


ویدیو مرتبط :
گزارشی از حواشی بازی ذوب آهن وپرسپولیس در جام حذفیl دوربین برنامه نود در كارخانه ذوب آهن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام اسامی جان‌باختگان و مجروحان حادثه انفجار در شرکت ذوب‌ آهن



اسامی سه کارگر فوت شده و 6 مجروح حادثه انفجار در قسمت کنتورتور شرکت ذوب‌آهن اصفهان اعلام شد.

ساعت 3 و 37 دقیقه بامداد امروز پنج شنبه انفجاری در بخش فولادسازی شرکت ذوب آهن اصفهان در قسمت کنتورتور رخ داد که طی آن سه کارگر کارخانه ذوب آهن جان خود را از دست دادند و 6 نفر نیز مصدوم شدند.

به گفته مدیر روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، روح الله حاج حیدری از شهرستان خمینی شهر، عباس حیدری و محمدکاظم طالبی از چمگردان لنجان جان خود را در این حادثه از دست دادند.

محمدرضا کجباف افزود: اکبر خداپرست، مجید بابایی و غلامعلی خاشعی سه مصدومی هستند که 30 تا 40 درصد دچار سوختگی شده اند و وضعیت جسمانی مجید بابایی نیز در شرایط مناسبی قرار ندارد.

حسین ادیبی، احمدرضا مرادی و منصور شریفی نیز در این حادثه مجروح شدند که به صورت سرپایی مداوا شدند.

 

 اخبار  حوادث  -  فارس