اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تمامی موارد تعرض ناظم به دانش‌آموزان، به زور نبوده است!



اخبار,اخباراجتماعی,کودک آزاری


اخبار اجتماعی - تمامی موارد تعرض ناظم به دانش‌آموزان، به زور نبوده است!

  دبیر مرجع ملی حقوق کودک ۱۶سال که پس از پیوستن مشروط ایران به پیمان نامه جهانی حقوق کودک، برای اجرای مفاد این پیمان نامه، در وزارت دادگستری تشکیل شده است، در بخشی از گفت‌و‌گو‌ خود با یک خبرگزاری، تفسیر عجیب و پرابهامی از پرونده تعرض یک ناظم به چند دانش‌آموز ارائه کرده است.

مظفر الوندی، دبیر مرجع ملی حقوق کودک در بخش‌هایی از گفت‌و‌گو‌ خود با ‌ایلنا، به برخی چالش‌های موجود در حوزه کودکان مانند کودک آزاری و تعرض یک ناظم مدرسه به دانش آموزان پرداخته و از جمله گفته: من اعتقاد دارم که تمامی این موارد به زور نبوده و در برخی موارد، گرایشی دو طرفه بوده‌ است.

الوندی در مورد یکی از موارد اخیر کودک آزاری که مربوط به تعرض یک ناظم به دانش آموزان مدرسه است، گفته: متأسفانه در هر مکانی که به صورت متمرکز از کودکان نگهداری می‌شود، احتمال وقوع چنین اتفاقاتی نیز وجود دارد و این یک مسأله جهانی است. میزان فراگیری این گونه موارد در کشور برای ما مشخص نیست، ولی برای پیشگیری از وقوع آزار‌های جنسی مواردی همچون نظارت‌های درونی در مدراس، کنترل رفت و آمد‌ها و گزینش معلم می‌تواند کارساز باشد.

وی ادامه داد: از نظر علمی نیز برخی بر این باورند که ‌این کشش‌ها و گرایش‌ها‌ در برخی مقاطع سنی دو طرفه است. من نیز بر این باورم، همه این موارد به زور نبوده و گاه این گرایش، دو طرفه بوده است؛ بنابراین، باید زمینه این گونه گرایش‌ها از بین برود؛ فضاهای مجازی و ماهواره ‌روی کودکان تأثیر می‌گذارند‌ و به نظر می‌آید ‌کارهای فرهنگی و آموزش می‌تواند کارآمدتر از اقدامات قضایی در این زمینه باشد.

گفتنی است که حدود سه ماه پیش، والدین دو دانش‌آموز یک دبستان پسرانه در شهرک دانشگاه تهران به دادگاه کیفری مراجعه و از ناظم مدرسه پسرشان شکایت کردند. آن‌ها در شکایتشان گفتند، متوجه شده‌اند که ناظم مدرسه، پسرشان را آزار و اذیت جنسی کرده است. پس از آن معاون این مدرسه بازداشت شد و پرونده در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری تهران در جریان است.

پیش از این، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش در‌باره روند رسیدگی به این پرونده ضمن تأیید ضمنی تعرض به حداقل شش دانش‌آموز در گفت‌و‌گو با روزنامه شهروند گفته بود: «حس من این است که رسانه‌ای شدن این اتفاقات، ضربه‌ای که به جامعه می‌زند، به مراتب بیشتر از نکته‌های مثبت آن است. ببینید، یک موقع هست همین یکی دو مورد که مثلا الان در تهران داریم در یک شهر شده ۲۰ یا ۳۰ مورد. در این صورت من حرف شما را قبول دارم ولی در تهران بزرگ در ‌یک سال، یکی دو مورد اتفاق افتاده و این قابل رسانه‌ای کردن نیست‌».
  اخبار اجتماعی - روز نو


ویدیو مرتبط :
کتک زدن دانش آموزان تهرانی توسط ناظم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمام موارد تعرض به دانش‌ آموزان، به زور نبود!


مظفر الوندی دبیر مرجع ملی حقوق کودک در بخش‌هایی از گفت و گوی خود به برخی چالش‌های موجود در حوزه کودکان مانند کودک آزاری و تعرض یک ناظم مدرسه به دانش آموزان پرداخته و از جمله گفته: من اعتقاد دارم که تمامی این موارد به زور نبوده و در برخی موارد گرایشی دو طرفه وجود داشته است.

تابناک: دبیر مرجع ملی حقوق کودک ۱۶سال که پس از پیوستن مشروط ایران به پیمان نامه جهانی حقوق کودک، برای اجرای مفاد این پیمان نامه، در وزارت دادگستری تشکیل شده است، در بخشی از گفت و گوی خود با یک خبرگزاری تفسیر عجیب و پرابهامی از پرونده تعرض یک ناظم به چند دانش‌آموز ارائه کرده است.

ایلنا نوشت: مظفر الوندی دبیر مرجع ملی حقوق کودک در بخش‌هایی از گفت و گوی خود به برخی چالش‌های موجود در حوزه کودکان مانند کودک آزاری و تعرض یک ناظم مدرسه به دانش آموزان پرداخته و از جمله گفته: من اعتقاد دارم که تمامی این موارد به زور نبوده و در برخی موارد گرایشی دو طرفه وجود داشته است.

الوندی در مورد یکی از موارد اخیر کودک آزاری که مربوط به تعرض یک ناظم به دانش آموزان مدرسه است، گفته: متاسفانه در هر مکانی که به صورت متمرکز از کودکان نگهداری می‌شود احتمال وقوع چنین اتفاقاتی نیز وجود دارد و این یک مساله جهانی است.میزان فراگیری این گونه موارد در کشور برای مامشخص نیست، اما برای پیش گیری از وقوع آزار‌های جنسی موارد مختلفی همچون نظارتهای درونی در مدراس، کنترل رفت و آمد‌ها و گزینش معلم می‌تواند موثر باشد.

وی ادامه داده: از نظر علمی نیز برخی اعتقاد دارند این کشش‌ها و گرایش‌ها به صورت دو طرفه در برخی مقاطع سنی وجود دارد. من هم معتقدم تمامی این موارد به زور نبوده و در برخی موارد این گرایش، دو طرفه بوده است. بنابراین باید زمینه این گونه گرایش‌ها از بین برود؛ فضاهای مجازی و ماهواره بر روی کودکان تاثیر می‌گذارند؛ و به نظر می‌آید که کارهای فرهنگی و آموزش می‌تواند موثر‌تر از اقدامات قضایی در این زمینه باشد.

شایان توجه است که حدود سه ماه پیش والدین ۲ دانش‌آموز یک دبستان پسرانه در شهرک دانشگاه تهران به دادگاه کیفری مراجعه و از ناظم مدرسه پسرشان شکایت کردند. آنها در شکایتشان گفتند متوجه شده‌اند که ناظم مدرسه، پسرشان را آزار و اذیت جنسی داده است. بعد از آن معاون این مدرسه بازداشت شد و پرونده در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری تهران در جریان است.

پیش از این حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش در باره روند رسیدگی به این پرونده ضمن تائید ضمنی تعرض به حداقل شش دانش‌آموز در گفت و گو با روزنامه شهروند گفته بود: «حس من این است که رسانه‌ای شدن این اتفاقات، ضربه‌ای که به جامعه می‌زند به مراتب بیشتر از نکته‌های مثبت آن است. ببینید، یک موقع هست همین یکی دو مورد که مثلا الان در تهران داریم در یک شهر شده ۲۰ یا ۳۰ مورد، در این صورت من حرف شما را قبول دارم ولی در تهران بزرگ در طول یک سال، یکی دو مورد اتفاق افتاده و این قابل رسانه‌ای کردن نیست.»