اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تماس مستقیم روسیه با رهبر مخالفان سوریه با موضوع «تشکیل دولتی انتقالی بدون بشار اسد»



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

تماس مستقیم روسیه با رهبر مخالفان سوریه

با موضوع «تشکیل دولتی انتقالی بدون بشار اسد»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :  در حالی که روسیه بارها اظهاظر منتشر شده به نقل از میخائل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه در مورد «افزایش احتمال شکست بشار» را رد کرده است، رسانه های مختلف غربی همچنان در پی دامن زدن بر این ادعا هستند و معتقد هستند روسیه به زودی موضع خود در مورد سوریه را تغییر خواهد داد.

 یخائل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه طی اظهاراتی که از سوی خبرگزاری ایتارتاس، منتشر شد، از "نامحتمل نبودن پیروزی اپوزیسیون" سخن گفته و خاطرنشان ساخته بود که "باید واقعیت‌ها را دید". وی همچنین تصریح کرده بود که حکومت اسد همواره کنترل بر بخش‌های بزرگتری از کشور را از دست می‌دهد.

دولت روسیه اما یک روز بعد سخنان بوگدانف در ارتباط با پیروزی احتمالی شورشیان را تکذیب کرد. آلکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه در این راستا تصریح کرد که "در موضع روسیه تغییری روی نداده است".

تماس مستقیم روسیه با رهبر مخالفان سوریه با موضوع «تشکیل دولتی انتقالی بدون بشار اسد»

خبرگزاری آلمان به نقل از اپوزیسیون سوریه اعلام داشته که موضع و سیاست روسیه در قبال بحران سوریه و آینده رژیم بشار اسد، دستخوش بازنگری و دگرگونی شده است.

این خبرگزاری به نقل از محافل سوریه در استانبول نوشته که برای نخستین بار تماسی مستقیم میان مقام‌های روسیه و رهبری اپوزیسیون سوریه در خارج کشور انجام پذیرفته است.

به گزارش این خبرگزاری، یک دیپلمات روس با معاذ الخطیب، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوری تماس گرفته تا با وی قرار مذاکره بگذارد.

گفته می‌شود که تشکیل دولتی انتقالی بدون بشار اسد موضوع محوری این گفت‌وگو خواهد بود.

لاوروف: از موضع آمریکادر شگفتم

روسیه اما این اخبار را ساخته و پرداخته ذهن رسانه ها دانسته و به تکذیب پی در پی این ادعا اقدام ورزیده است.

لاوروف وزیر خارجه روسیه در واکنش به به رسمیت شناختن ائتلاف سوری توسط اوباما می گوید: «وقتی که متوجه شدم رییس جمهور امریکا علنا از ائتلاف ملی سوریه حمایت کرده و آنان را نماینده قانونی مردم سوریه می نامد، تعجب کردم. این اظهارات با توافق های صورت گرفته در ژنو تناقض دارد. زیرا مبنای توافقات ما، آغاز گفتگوها بود. قرار بود که این گفتگوها میان نمایندگان دولت و اپوزیسیون برگزار شود. »/انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری نیروهای ارتش سوریه وهدیه بشار اسد به مخالفان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ظریف - کری بار دیگر مذاکره می کنند، موضوع : "بشار اسد"/ اصرار روسیه باعث دعوت از ایران برای حضور در مذاکرات سوریه شد



اخبار,اخبارسیاست  خارجی , روابط  روسیه  وایران

نیویورک تایمز می گوید: اگر ایران این دعوت را بپذیرد، این نخستین باری خواهد بود که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا وارد مذاکرات رسمی با تهران درباره موضوعاتی فراتر از توافق هسته ای حاصل شده در ماه ژوئیه خواهد شد.

نیویورک تایمز نوشت از ایران برای پیوستن به مذاکرات آمریکا، روسیه و اروپا درباره آینده سوریه دعوت به عمل آمده است.

  از ایران برای حضور در مذاکرات این هفته در وین اتریش با مشارکت روسیه، آمریکا و کشورهای اروپایی درباره این که آیا امکان دست یابی به یک راه حل سیاسی برای جنگ داخلی سوریه وجود دارد یا خیر، دعوت شده است.

اگر ایران این دعوت را بپذیرد، این نخستین باری خواهد بود که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا وارد مذاکرات رسمی با تهران درباره موضوعاتی فراتر از توافق هسته ای حاصل شده در ماه ژوئیه خواهد شد.

روسیه دیگر کشورها را برای حضور ایران در مذاکرات سوریه تحت فشار قرار داده بود. ایران تنها قدرت مهم دیگری است که از تلاش های بشار اسد رئیس جمهور سوریه برای باقی ماندن بر سر قدرت حمایت نظامی می کند.


  اخبار سیاست  خارجی - انتخاب