اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تماس فوری امیرعبداللهیان با کاردار عربستان در تهران



اخبار,اخبارسیاست خارجی,روابط ایران و عربستان

 حسین امیرعبداللهیان با اشاره به تماس فوری خود با کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران، اظهار کرد: علیرغم قول مساعدت و برخی همکاری‌ها، اقدامات فعلی سعودی برای تعیین وضعیت مفقودان ناکافی است.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با  ایسنا ، گفت: از مقامات وزارت کشور و حج سعودی انتظار داریم فوراً امکان دسترسی کنسولی به پیکر سایر جان‌باختگان ایرانی موجود در کانتینرهای منتقل شده به مکه را فراهم سازند.

امیرعبداللهیان در همین چارچوب افزود: از مقامات سعودی انتظار داریم تا شناسایی و تعیین وضعیت تمامی مفقودان ایرانی حادثه منا را بدون فوت وقت به همکاری جدی و موثر و مسئولیت خود در این زمینه توجه نمایند.

وی خاطرنشان کرد: کارگزاران حج ایران در مکه،‌ کماکان آماده کمک فوری و همکاری با وزارت حج عربستان سعودی در این مسیر هستند و ایران تا تعیین وضعیت آخرین فرد موجود در لیست مفقودین به پیگیری جدی این موضوع ادامه خواهد داد و آماده هرگونه کمک برای تسریع در این روند است.

معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: در این تماس فوری کاردار سعودی در تهران ضمن تشریح آخرین اقدامات کشورش، قول داد فوراً موضوع را به مقامات ارشد عربستان منتقل کند.


 اخبارسیاست خارجی - ایسنا  


ویدیو مرتبط :
کفسابی ارزان و فوری 09126904354 تماس با استاد کار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احضار کاردار سفارت عربستان در تهران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی, بحران  یمن

کاردار سفارت این کشور در تهران شامگاه دوشنبه به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد.

در پی اصابت دو راکت شلیک شده توسط هواپیماهای ائتلاف تحت رهبری عربستان به نزدیکی سفارتخانه کشورمان در صنعا، کاردار سفارت این کشور در تهران شامگاه دوشنبه به وزارت امور خارجه احضار و اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، در این دیدار درباره عواقب بی توجهی به مسئولیت های بین المللی عربستان و سایر کشورهای درگیر در جنگ علیه یمن، نسبت به مصونیت و امنیت دیپلماتها و اماکن دیپلماتیک کشورمان هشدار داده شد.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند که در اثر آن بیش از 2 هزار یمنی از جمله صدها زن و کودک کشته شده اند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.


  اخبار سیاست  خارجی  -   ایرنا