اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تماس تلفنی بارزانی با سردار سلیمانی



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,مسعود بارزانی

یکی ازفرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق ادعا کرد مسئول اقلیم کردستان عراق با فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، تلفنی گفتگو کرده است.

یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی عراق، ادعا کرد که مسعود بارزانی مسئول منطقه کردستان عراق با سردار "قاسم سلیمانی" تلفنی گفت وگو کرد.

 "ریان کلدانی" بدون اشاره به زمان مکالمه تلفنی میان سردار سلیمانی و بارزانی، خاطر نشان کرد: اگر نقش ایران در عراق نبود، اکنون ابوبکر بغدادی، سرکرده اصل داعش، در منطقه خضرا بود. (ساختمانهای دولت و پارلمان عراق و برخی نهادهای این کشور از جمله کمیساریای عالی انتخابات و برخی وزارتخانه ها و همچنین کاخهای ریاست جمهوری و تعدادی سفارتخانه در منطقه الخضراء قرار دارد)

کلدانی روز سه شنبه در گفت وگو با برنامه "بربع ساعه" شبکه السومریه خاطر نشان کرد:" ایران، هم با سلاح و هم با مشورت ازما پشتیبانی و حمایت کرد و اگر ایران نبود، ابوبکر بغدادی اکنون در منطقه الخضرا بود."

وی در توضیح این گفتۀ خود خاطر نشان کرد: "بسیاری افراد که نقاب سیاستمدار به چهره زده اند و همچنان در دولت و کابینه به فعالیت مشغول هستند، با داعش همکاری و به داعشی ها برای ورود به موصل کمک کردند و ما پس از آزادی موصل، برای رسوا کردن این افراد، اطلاعات و اسنادی که در اختیار داریم را افشا خواهیم کرد."

کلدانی تاکید کرد: داعش، سرطانی بدخیم است که اگر در عراق نابود نشود، به همه کشورها منقل خواهد شد.

این فرمانده بسیج مردمی عراق، همچنین گفت: وقتی داعش، به نزدیکی اربیل رسید، مسعود بارزانی با قاسم سلیمانی تماس گرفت.


اخبار سیاست  خارجی  -  تیک


ویدیو مرتبط :
تصویر سردار سلیمانی در کنار پیش مرگه های سروک بارزانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تماس تلفنی جان کری با لاوروف در مورد سردار سلیمانی



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,تماس تلفنی  جان کری با سرگی لاوروف

وزیر امورخارجه آمریکا ناخرسندی واشنگتن از سفر قاسم سلیمانی به مسکو را به همتای روسی خود اعلام کرد.

شبکه الحدث گزارش داد: وزیر امورخارجه آمریکا ناخرسندی واشنگتن از سفر قاسم سلیمانی به مسکو را به همتای روسی خود اعلام کرد.

به گزارش «انتخاب»، جان کری در تماس تلفنی با سرگی لاوروف این مساله را به اطلاع همتای روسی خود رساند.

آمریکا اعلام کرد که به زودی در شورای امنیت، به اقدام مسکو در پذیرا شدن قاسم سلیمانی را مورد اعتراض قرار خواهد داد چرا که این اقدام مسکو نقض قطعنامه های شورای امنیت محسوب می شود. بر اساس این قطعنامه های از سال 2007 سفر سردار سلیمانی به خارج از ایران ممنوع شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد سفر سلیمانی به مسکو برای شورای امنیت و آمریکا بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه گفت: با این حال من در جایگاهی نیستم که این سفر را تایید کنم اما اگر این سفر انجام شده باشد این نقض است و این مایه نگرانی است.تا زمانی که علت و انگیزه این سفر مشخص نشود من نمی توانم درباره این موضوع صحبت کنم.

کربی در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسید:آیا اینکه جان کری مراتب نگرانی خود را به لاوروف درباره سفر سلیمانی اعلام کرده است نمی تواند تاییدی بر این سفر باشد،گفت:او مطمئنا گزارشهای مربوط به این سفر را مشاهده کرده است و نگرانی خود را درباره این گزارشها اعلام کرده است.


 اخبار  سیاست خارجی  -  انتخاب