اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلویزیون توجهی به زندگی جدید مردم ندارد


گیتی خامنه مجری روزهای دور تلویزیون معتقدست در حالیکه فصول جدیدی در زندگی مردم گشوده شده ولی برنامه‌سازان تلویزیون به ویژه برنامه‌های مناسبتی توجهی به این امر ندارند.

خبرگزاری مهر: گیتی خامنه مجری برنامه‌های کودک و نوجوان که بچه‌های دهه 50 و 60 با او خاطره‌های بسیاری دارند، یکی از مشکلات در عرصه برنامه‌سازی تلویزیون را نبود خلاقیت دانست و گفت: یکی از دلایلی که تلویزیون به عنوان رسانه ملی از جذابیت بصری و محتوایی کافی برای بینندگان برخوردار نیست، بی‌توجهی به بحث خلاقیت در تولید است. بیشتر برنامه‌های تلیوزیون با موضوعات نخ‌نما شده ولی با رنگ و لعاب نسبتا امروزی روی آنتن می‌رود که حاصل آن قهر مخاطب از رسانه ملی است.

نوآوری در کنار استفاده از تجربه افراد به نتیجه می‌رسد

وی در ادامه افزود: جدا از مبحث خلاقیت، یکی از مشکلات برنامه‌سازان صدا و سیما به ویژه برنامه‌های مناسبتی در بحث فرم و اجرا، نبود نوآوری و استفاده نکردن از تجربه و دستاوردهای افرادی که در این حوزه سال‌ها درس خوانده و فعالیت کرده‌اند، است. به عنوان مثال من یکی از مجریانی هستم که پس از دوره ای فعالیت در صدا و سیما و اجرای برنامه کودک برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتم و سال‌ها در عرصه فعالیت های فرهنگی درس خواندم و کار کردم، ولی متاسفانه از زمانی که به وطن برگشتم از تجربیاتم به درستی استفاده نشد و پیشنهادهایی که برای کار داشتم اصلا مطلوب من نبود.

کارگردان مجموعه تلویزیونی "امپراطور کوچک" با اشاره به این که در گذشته هم نوآوری کم بود و این مشکل همچنان پابرجاست، گفت: نوآوری در تولید برنامه های تلویزیونی در گذشته کمتر به چشم می خورد اما در حال حاضر نوآوری هایی در تولید صورت می گیرد اما این نوآوری ها آنقدر چشمگیر نیست که به عنوان امتیاز مثبت رسانه ملی به شمار آید.

به گفته وی، نوآوری در کنار استفاده از تجربه و دستاوردهای کارشناسان به نتیجه مطلوب می رسد.

این مجری برنامه‌های کودک در پاسخ به این پرسش که استفاده از تجربه در ساخت برنامه های تلویزیونی تا چه اندازه می‌تواند عنصر خلاقیت را شکوفا کند؟ گفت: برای پاسخ به این پرسش مثالی می‌زنم. در جهان بیشتر برای اجرای کاراکترهای نمایشنامه هملت از بازیگران قدیمی و شکسپیرشناسان که سال‌ها در نقش کاراکترهای هملت بازی کرده اند، استفاده می‌شود و حاضر نیستند با حضور بازیگران تازه‌کار دست به آزمون و خطا بزنند مگر اینکه آن فرد تازه‌کار استعدادش را در تمرین‌ها ثابت کرده باشد.

تلویزیون مدام در حال آزمون و خطا است

خامنه مثال خود را اینگونه به برنامه‌سازی در رسانه ملی ایران پیوند زد: صدا و سیما به عنوان رسانه‌ای که سال‌های سال در خانه های مردم جا خوش کرده است مدام در حال آزمون و خطا کردن است. تلویزیون رسانه گرانی است که باید مخاطب را با ارائه برنامه های خوب و متفاوت نگه دارد و آنچه این رسانه را تهدید می کند بی‌توجهی به تجربیات پیشکسوتان و افراد کاربلد است.

کارگردان مستند "آبی‌تر از آسمان" در ارزیابی اجراهای برنامه‌های تلویزیونی در ماه رمضان به ویژه برنامه‌های آیتمی قبل از افطار گفت: برنامه‌سازان تلویزیونی باید به این باور برسند که فصول جدید در زندگی افراد باز شده است و میزان تلاشی که برای ساخت برنامه‌ها می کنند باید با دریچه هایی که برای عموم جامعه باز شده است، همخوانی داشته باشد. این درحالی است که نه تنها در برنامه‌های تلویزیونی ویژه ماه رمضان و یا هر برنامه مناسبتی دیگر، بلکه در سایر برنامه هایی که ساخته می شود تلاش برای همخوانی با فصول جدید در زندگی افراد دیده نمی شود.

خامنه ضعف در مدیریت را عامل افت کیفی برنامه های تلویزیونی دانست و تاکید کرد: یکی از عوامل تولید برنامه های ناکارآمد ضعف مدیریت است. مدیرانی موفق خواهند بود که از افراد در بهترین و مفیدترین موقعیت‌های ممکن بهره ببرد و این اتفاقی است که در مدیریت افراد در سازمان صدا و سیما نمی‌افتد.

نگارش داستان "آبی‌تر از رویا" برای وقت خواب بچه‌ها


وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های این روزهایش گفت: در حال حاضر مشغول نگارش داستان "آبی تر از رویا" هستم. این داستان قرار است شب ها قبل از برنامه لالایی از شبکه پویا پخش شود.

این نویسنده درباره آیتم‌های این برنامه توضیح داد: داستان‌های ایرانی از کتاب‌هایی مانند "کلیله و دمنه"، "لباب الالباب"، "هفت اورنگ" در این برنامه به زبان کودکان تعریف خواهد شد. بخش هایی از "آبی تر از رویا" انیمیشن است و بعد از بخش‌های تصویری داستان مطرح می شود. در طول نگارش فیلمنامه سعی کردم ذهنیت کودکان را شکل ندهم به همین دلیل خط به خط داستان را با روانشناسان هماهنگ می کنم تا همه جوانب کار سنجیده شود.

این کارگردان تلویزیونی در پایان افزود: همه سعی ام این است که فضای آرامی را با داستان ها برای کودکان آماده کنم تا به دنیای آرام تری سفر کنند و راحت تر به خواب بروند.


ویدیو مرتبط :
مقاله زندگی روزمره بدون تلویزیون و جایگزین هاي تلویزیون در زندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریشه بداخلاقی‌ها آنجا بود که عکس همسر یک کاندیدا را جلوی دوربین تلویزیون گرفتند/ شعار زنده باد بهار در خزان زندگی مردم



کریمی اصفهانی: ریشه بداخلاقی‌ها آنجا بود که عکس همسر یک کاندیدا را جلوی دوربین تلویزیون گرفتند/ شعار زنده باد بهار در خزان زندگی مردم

دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار اعتقاد دارد که در حادثه 22 بهمن به رئیس مجلس زیر سوال نرفت بلکه کلیت نظام زیر سوال رفت.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش نامه، کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با نامه با محکوم کردن اتفاقات روز 22 بهمن قم گفت:  افرادی که این حادثه را رقم زدند قبل از اینکه مسائل نظام و اسلام را مدنظر داشته باشند، بیشتر منافع خودشان را مورد نظر قرار دادند. در جایی که تمام دوربین‌های جهانی در حال ثبت حماسه ملی مردم ایران هستند، وقوع چنین حادثه‌ای جز خیانت و بی معرفتی چیز دیگری نیست.

وی ادامه داد: در شهر قم، در شهری که انقلاب از آنجا آغاز شده است شهری که ام‌القرای اسلام است این حرکت ناشایست شکل می‌گیرد و این جای سوال دارد. مراجع تقلید، علما و همه بزرگان نیز این حرکت را محکوم کردند.

حوادث قم دل مردم را به درد آورد

وی با تاکید بر سواستفاده دشمنان از این حوادث گفت: در این میان شبکه‌های جهانی به جای اینکه حماسه بزرگ مردم را پوشش بدهند، بهانه‌ای را به دست آوردند که این اتفاقات و بداخلاقی‌ها را پوشش گسترده دهند و این بی اخلاقی‌ها را هرگونه که می‌خواهند تفسیر می‌کنند و بر علیه جمهوری اسلامی استفاده کنند و این حوادث یقینا دل دوستداران انقلاب چه در داخل و چه در خارج از کشور را به درد آورد و دل کسانی که مخالف نظام بودند را شاد کرد.

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار اظهار کرد: در حادثه 22 بهمن قم، اصل نظام ضربه خورد نه شخص رئیس مجلس، اینها حضور همه جانبه مردم که خواست رهبری انقلاب است را هدف گرفته‌اند و دادستان کل کشور باید این موضوع را جدی مورد بررسی و پیگرد قرار دهد و به سادگی از روی آن نگذرند..

این حادثه برمی‌گردد به روزی که رئیس مجلس را معاویه خطاب کردند

عضو جبهه پیروان ریشه حادثه قم را در مناظره‌های سال 88 دانست و ادامه داد: علت حادثه قم و بی‌اخلاقی‌ها بر می‌گردد به روزی که عکس همسر یک کاندیدا را آوردن جلوی تلویزیون و به صورت بداخلاقانه به مردم نشان دادند. علت حادثه 22 بهمن بر می‌گردد به روزی که دو تن از روحانیون را مورد هجمه قرار دادند در مناظره، آن روزی این حادثه پیش آمد که، یکی از نزدیکان آقای رئیس جمهور، رئیس مجلس  را معاویه خطاب کرد. آن روزی این حادثه پیش آمد که در میدان آزادی قبلا از سخن از نظام و انقلاب گفتن، رئیس جمهور مطالب متعددی را که اصلا در شان چنین روزی نبود بیان کردند.

مذاکره با آمریکا در حوزه اختیارات رهبری است

کریمی اصفهان با انتقاد از محتوای سخنان احمدی‌نژاد در روز 22 بهمن گفت: در آنجا صحبت مذاکره با آمریکا را مطرح می‌کنند در حالی که  رابطه با آمریکا  در ید مقام معظم رهبری است، رئیس جمهور می‌گوید من خودم مستقیم مذاکره می‌کنم.

وی ادامه داد: مسئله بعدی این است که ایشان به گونه‌ای مسائل را مطرح می‌کنند که گویی مردم تصمیم می‌گیرند نه نظام! کشور قانون اساسی دارد و اگر بنا بر برگزاری انتخابات است، باید تایید صلاحیت‌ها بررسی شود. کسانی که نسبت به کشور خیانت کرده‌اند از جمله فتنه گرها، منافقین جدید که منحرفین جدید هستند و گروه انحرافی نباید در انتخابات حضور داشته باشند.

بهار مردم را تبدیل به زمستان کرده‌اند

دبیر کل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار  گفت: در قم شعار زنده باد بهار سر می‌دادند در حالی که عملکرد ایشان تمام بهار مردم را در دولت نهم و دهم تبدیل به زمستان کرده است و آن وقت از بهار صحبت می‌کنند. ریشه فتنه ای که در قم بود در این مورادی که ذکر شد، مشاهده می‌شود.

کریمی اصفهانی رفتارهای اتفاق افتاده در 22 بهمن را خلاف سخنان رهبری دانست و اظهار کرد: جایگاه سران قوا، جایگاه شخص نیست، جایگاه رئیس قوه است و جایگاه حقوقی است و نه حقیقی و جایگاه حقوقی آنها مهم است نه یک فرد و یک اسم.

وی ادامه داد: زیر سوال بردن جایگاه رئیس مجلس، زیر سوال بردن نظام است و در نظام شخص مهم نیست. رهبری مکرر صحبت می‌کنند و می فرمایند در آینده نزدیک در مورد این بداخلاقی‌ها صحبت می‌کنم اینها مسئله است.

شروع بداخلاقی‌ها از رئیس جمهور بوده است

عضو جبهه پیروان احمدی‌نژاد را آغاز کننده بداخلاقی‌ها در کشور دانست و گفت: آقای رئیس جمهور همان مطلب رهبری در مورد بداخلاقی‌ها را تکرار می‌کند و می‌گوید من در باره بداخلاقی‌ها در آینده صحبت خواهم کرد. شروع بداخلاقی‌ها از شما بوده، این‌ همه جنجال از سخنان رئیس قوه مجریه شکل گرفته است.

وی گفت: این مطالب بسیار دور از واقعیت است. بداخلاقی را کسی می‌کند که اول شروع می‌کند و بعد می‌گوید می‌خواهم از بداخلاقی صحبت کنم. این یعنی نگفتن واقعیت‌ها به مردم. حرکت منفی خودشان را که تمام دوربین‌ها ثبت کرده است به نام مقام معظم رهبری انجام می‌دهند که این عمل هیچ همخوانی با بیانات مقام معظم رهبری ندارد و دستگاه‌های امنیتی ما باید سریعا وارد این ماجرا بشوند به ویژه اینکه مراجع هم واکنش‌ها ی زیادی به این حادثه نشان داده اند.

کریمی اصفهانی با توجه به سخنان رئیس جمهور در مورد اینکه منظور از زنده باد بهار« امام زمان» بوده است گفت: این‌ها خلاف دیگرشان این است که تبلیغات زودرس را شروع کرده‌اند. زنده باد بهار چه معنی می‌دهد؟

کسی که مسلم را نپذیرد، امام حسین را هم نمی‌پذیرد

وی با مقایسه امروز ایران با حادثه کربلا  ادامه داد: کسی که در کربلا مسلم را پذیرا نباشد به طور یقین امام حسین را پذیرا نخواهد بود. کسی که ولایت فقیه را زیر سوال می‌برد  چگونه دم از امام زمان می‌‌زند؟  این‌ها دروغ محض است.

وی ادامه داد: هرکسی که نایب امام زمان را پذیرا نباشد و گوش به فرمان ایشان نباشد در پذیرش امام زمان مشکل دارد. امروز این حرف‌ها رد گم کردن و انحراف برای مردم است و ما این خطر را برای نظام هشدار می‌دهم./نامه نیوز