اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلویزیون اینترنتی در همدان


نماینده صداوسیمای مرکز همدان از اجرای طرح تلویزیون اینترنتی در این استان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده صداوسیمای مرکز همدان از اجرای طرح تلویزیون اینترنتی در این استان خبر داد.

تلویزیون اینترنتی در همدان

 پوریا پوریافر روز گذشته در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری استان، با اشاره به شعار رسانه همراه رسانه پیشرو، اظهار کرد: نقش پررنگ رسانه‌های مجازی بر هیچ کس پوشیده نیست و به تازگی شبکه‌های مجازی همچون تلگرام و اینستاگرام مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

پوریافر افزود: تلویزیون اینترنتی یک ویدئو رسانه است که در آن با توجه به جامعه هدف دست به تهیه کلیپ‌های مختلف می‌زنیم و آن را در اینستاگرام و تلگرام تبلیغ می‌کنیم و لینک آن را به اشتراک می‌گذاریم. وی ادامه داد: با پخش ویدئو کلیپ‌های تهیه شده در فضای اینترنتی می‌توانیم جاذبه‌های گردشگری، آداب و رسوم و ظرفیت‌های پذیرش توریست همدان را در سطح جهانی گسترش دهیم. پوریافر در بخش دیگری اظهار کرد: با بهره‌گیری از بازیگران مطرح سینما و تلویزیون در کلیپ‌های ویدئونی می‌توانیم این کلیپ‌ها را با زبان‌های مختلف در اختیار همگان قرار دهیم. وی تاکید کرد: تلویزیون اینترنتی در مقایسه با رسانه‌های ملی از آزادی عمل بیشتری برخوردار است و محدودیت‌های سایر رسانه‌ها را ندارد.

پوریافر اضافه کرد: هزینه تهیه ویدئو کلیپ‌ها زیاد نبوده و در هر زمان و مکانی می‌توان آن را کپی کرد همچنین آرشیو آن به‌راحتی در دسترس عموم قرار می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
خرید اینترنتی تلویزیون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین سکانس کلاهبرداری اینترنتی بازیگر تلویزیون



اخبار حوادث - آخرین سکانس کلاهبرداری اینترنتی بازیگر تلویزیون

بازیگر معروف تلویزیون برای اخاذی از یک پسر جوان سناریویی عجیب را طراحی و اجرا کرد.

این رخداد عجیب که به اخاذی 5 میلیون تومانی در فضای شبکه‌های اجتماعی انجامید سرانجامی جز بازداشت بازیگر مشهور به دنبال نداشت.


بنا بر این گزارش، روز بیستم خرداد ماه سال جاری پسر جوانی در حالی‌که بشدت ترسیده بود و چهره مضطربی داشت با مراجعه به مأموران پلیس فتای مازندران آنان را در جریان ماجرای اخاذی در فضای شبکه اجتماعی وایبر قرار داد.


وی در شکایت خود ادعا کرد مرد جوانی با معرفی خود به عنوان یکی از بستگان یک مقام ارشد کشوری او را تهدید کرده و مبلغ 5 میلیون تومان اخاذی کرده است.


وی درباره جزئیات ماجرا گفت:مدتی قبل وقتی در حال پرسه زدن در فضای شبکه‌های اجتماعی بودم با دختری آشنا شدم، او خود را «پریا» معرفی می‌کرد.


حرف‌های او آنقدر دلنشین و جذاب بود که کم‌کم مرا به خودش علاقه‌مند کرد. شرایط طوری شده بود که هر روز را به امید چت کردن با او سر می‌کردم.حدود یک ماه از آشنایی‌مان گذشته بود که جرأت کرده و از او خواستگاری کردم. او هم صحبت در این باره را به زمان دیگری موکول کرده و درخواست کرد عکسی از خودم برایش بفرستم. وقتی عکسم را برایش ارسال کردم او هم تصویری از خود برایم فرستاد، دختر جذابی بود.


در نوشتارهایش آنقدر با احساس بود که تصور کردم خدا زندگی و آینده‌ام را از طریق این شبکه اجتماعی به خوشبختی گره زده است. عاشقش شدم، همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه نقاب از چهره او کنار رفت و اسیر اتفاقاتی شدم که ناخواسته زندگی‌ام را به سمت نابودی سوق داد.


ماجرا از این قرار بود که یک روز وقتی به انتظار چت کردن با دختر مورد علاقه‌ام بودم ناگهان تلفن همراهم زنگ خورد، آن‌سوی خط مرد جوانی با لحن خشک و رسمی و بسیار عصبانی بود. او بی‌مقدمه خود را از بستگان یکی از وزرای دولت معرفی کرده و گفت من با دختر این وزیر چت کرده و او را به خودم علاقه‌مند کرده‌ام به همین دلیل آقای وزیر دستور داده به هر ترتیبی شده مرا از سر راه بردارند.


فرد تماس گیرنده آنقدر درباره قدرت و نفوذ وزیر صحبت کرد که باورم شد همین الان مأموران می‌آیند و مرا با خود می‌برند. آن مرد ادعا می‌کرد من با این کارم به حیثیت خانواده وزیر خدشه وارد کرده‌ام.


مرد تماس گیرنده قبل از اینکه تماسش را قطع کند خواست در این باره فعلاً با کسی صحبت نکنم شاید او بتواند برای خلاصی من از این منجلاب خود‌ساخته کاری انجام دهد. دو روز گذشت، دو روزی که  هر دقیقه‌اش کابوس‌وار بود. آن مرد جوان بار دیگر تماس گرفته و گفت با یکی از دوستان وزیر که نفوذ خوبی روی او دارد حرف زده تا او را از پیگیری ماجرا منصرف کند به شرطی که من هم دیگر کاری با دختر او نداشته باشم. تنها باید برایش کادویی تهیه کند تا او را شرمنده کند.


من که حسابی ترسیده بودم پذیرفتم، او هم خواست 5میلیون تومان به حسابش واریز کنم تا یک کادوی درست و حسابی برای این دوست وزیر خریداری کند. به هر ترتیبی بود این مبلغ را تهیه کرده و در چند نوبت به شماره حسابی که داده بود واریز کردم.


حدود یک ماه گذشته بود که بار دیگر او تماس گرفته  و درخواست مبلغی دیگر برای تأمین نظر دوست وزیر را ارائه داد. برایش قسم خوردم که قادر به تأمین پول نیستم اما او زیر بار نرفته و این بار تهدید کرد تمامی ماجرا را وزیر نمی‌داند و از ماجرای خواستگاری خبر ندارد اگر پول را پرداخت نکنم او هم همه چیز رابه وزیر خواهد گفت. در این زمان بود که به گفته هایش شک کردم و تصمیم گرفتم ماجرا را با پلیس در میان بگذارم.


با توجه به اطلاعاتی که شاکی پرونده در اختیار مأموران تیم تخصصی پلیس فتای مازندران قرار داده بود، آنان عملیات ویژه‌ای را در فضای مجازی برای به‌دست آوردن ردی از این مرد آغاز کردند.
در نخستین مراحل تحقیقات بود که کارآگاهان پلیس فتا دریافتند تمامی اطلاعات مربوط به فرد تماس گیرنده تقلبی بوده و اصلاً فردی با این نام و مشخصات وجود خارجی ندارد.


بدین ترتیب  بررسی‌های فوق تخصصی درباره به‌دست آوردن هویت واقعی فرد تماس گیرنده از سوی مأموران آغاز شد تا اینکه اطلاعات به‌دست آمده مشخص کرد آی‌دی و نام و نشانی‌هایی که دختر مورد علاقه شاکی از آن استفاده می‌کرد نیز همگی جعلی بوده است.


با توجه به این یافته‌ها مأموران احتمال دادند تمامی اتفاقات رخ داده برای شاکی پرونده، سناریویی برای اخاذی از وی باشد بنا براین تجسس‌ها در این باره با قوت بیشتری در دستور کار قرار گرفت.


در حالی‌که دو ماه از آغاز تحقیقات پلیسی می‌گذشت سر انجام با تله گذاری در فضای اینترنتی، پلیس مرد کلاهبردار را شکار کرد.


مأموران دریافتند این مرد ساکن شهر کرج بوده و از بازیگران مشهور سینما و تئاتر است که 40 سال سن دارد  و مدتی قبل در یک سریال تلویزیونی هم ایفای نقش کرده است.
پلیس با شناسایی مخفیگاه متهم او را بازداشت کرد و تحت بازجویی قرار داد. بازیگر کلاهبردار که دانسته بود سناریوی اخاذی از جوان عاشق پیشه با شکست روبه‌رو شده است لب به اعتراف گشوده تمام ماجرا را به گردن گرفت.


در تحقیق از این متهم، مأموران دریافتند متهم
20 آی‌دی با نام‌های مختلف که همگی جعلی بوده ساخته و با آن‌ها در فضای مجازی برای به دام انداختن جوانان ساده لوح اقدام می‌کند.


مأموران همچنین دریافتند این کلاهبردار  برای اینکه ردی از خود بر جای نگذارد اغلب تماس‌های خود را از مکان‌های عمومی برقرار می‌کرد و حتی برای اینکه ردی از مکاتبات خود در فضای چت شبکه‌های اجتماعی بر جای نگذارد پسورد جوان عاشق پیشه را گرفته  و تمامی کنترل ارتباط چت خود و او را شخصاً انجام می‌داد.


بر اساس اعترافات این متهم او در دام‌هایی که برای جوانان ساده لوح می‌گستراند ابتدا خود را دختر معرفی می‌کرد و عکس‌هایی از دختران و زنان دیگر را از اینترنت گرفته و برای آن‌ها می‌فرستاد تا اعتماد آن‌ها را جلب کرده و برای اجرایی کردن سناریوی طراحی شده خود فضا را آماده کند.


متهم بازداشت شده با صدور قرار قانونی تا انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران قرار گرفت.
سرهنگ رستمی رئیس پلیس فتای مازندران در این باره ضمن هشدار به خانواده‌ها گفت: به یاد داشته باشید روی خط اینترنت  افراد می‌توانند هویتی از خود نشان دهند که نیستند.

 

با نشانی و مشخصات جعلی وارد فضای مجازی شوند. همواره مراقب باشید تا هیچ‌گونه اطلاعاتی از خودتان در اختیار این افراد قرار ندهید. درباره خانواده خود عکس و یا اخباری روی خط شبکه‌های اجتماعی قرار ندهید. هرگز افراد و دوستانی که روی خط اینترنت با آن‌ها آن می‌شوید را همانند دوستان هم مدرسه‌ای و یا اداری خود فرض نکنید چون اغلب این دوستی‌ها بر پایه دروغ و    فریب شکل گرفته است.
اخبار حوادث - روزنامه ایران