اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلویزیون؛ محصول جدید اپل


بعضی از تحلیلگران اعتقاد دارند محصول بعدی اپل یک تلویزیون منحصر به فرد است که توانایی انجام دادن تمامی کارهایی را دارد که محصولات پیشین اپل از آن برخوردار بودند

هفت صبح: بعضی از تحلیلگران اعتقاد دارند محصول بعدی اپل یک تلویزیون منحصر به فرد است که توانایی انجام دادن تمامی کارهایی را دارد که محصولات پیشین اپل از آن برخوردار بودند

سهام اپل این روزها به بیش از 400 میلیارد دلار رسیده و ارزش آن حتی از درآمد ناخالص ملی کشورهایی همچون یونان و آرژانتین هم بیشتر است. شاید تصور این موضوع سخت باشد که 15 سال پیش اپل یک شرکت در آستانه ورشکستگی بود اما مدیریت استیو جابز نه فقط اپل را از گودال شکست نجات داد بلکه توانست دید مردم جهان را نسبت به وسایل همراه دیجیتال عوض کند.



 آی پاد، آی فون و آی پد جزو این محصولات بودند و شاید حالا بهترین زمان برای عرضه وسیله بزرگ بعدی این شرکت باشد. برخی از تحلیلگران اعتقاد دارند محصول بعدی اپل تلویزیون هوشمند است، محصولی که شایعه ساخت آن به دو سال پیش بازمی گردد. هرچند احتمالا در زمان که این مطلب را مطالعه می کنید اپل پرده از نسخه جدید تبلت های خود برداشته است اما این دلیل نمی شود که آنها دست از جاه طلبی بردارند. فراموش نکنیم جمله «مجنون بمان، گرسنه بمان» بزرگ ترین میراثی بود که جابز برای جانشینان خود برجا گذاشت.

بزرگ ترین محصول اپل

هرچند این نخستین باری نیست که شایعه ساخت تلویزیون هوشمند اپل به گوش می رسد اما به نظر می رسد مسوولان اپل این بار بیش از پیش مصمم به ساخت چنین دستگاهی هستند. ژن مانستر، تحلیلگر موسسه Piper Jaffray اعتقاد دارد تلویزیون اپل بزرگ ترین تحول صنعت دیجتال بعد از عرضه تلفن های هوشمند است. او می گوید: «تلویزیون اپل واقعیت دارد و به اعتقاد من این محصول نه فقط بزرگ ترین ثمره صنعت دیجیتال در پنج سال اخیر به حساب می آید بلکه بزرگ ترین وسیله ای است که اپل بعد از آی فون دست به عرضه آن زده است.»
مانستر که پیش از این هم بارها خبر از ساخت تلویزیون هوشمند اپل به نام ITV داده بود اضافه می کند طرح کلی این تلویزیون با تمامی محصولات درون بازار تفاوت دارد و دیگر شاهد لبه یا شکل اوریب مانند در کناره های این محصول نخواهیم بود.



پدیده ای به نام سیری

در زمانی که iphone 4S معرفی شد. بسیاری اپل را به سبب ساخت محصولی مشابه به نسخه پیشین آی فون متهم کردند اما برگ برنده این شرکت وجود برنامه به نام سیری (Siri) بود. برنامه ای صوتی که می توان انواع و اقسام دستورها را به شکل های متفاوت به آن داد. معجزه سیری توانست نگاه های بسیاری را به سمت خود جلب کند طوری که حتی چند روز پیش خبر رسید گوگل تا سال آینده دست به ساخت برنامه مشابهی خواهد شد. مانستر معتقد است سیری یکی از بزرگ ترین ویژگی های iTV خواهد بود و در این باره گفت: «استفاده هاز صدا برای تعویض شبکه های مختلف ایده بسیار جالبی است هرچند هنوز هم افرادی پیدا می شوند که ترجیح می دهند به شیوه سنتی از کنترل استفاده کنند. من فکر می کنم اپل اجازه استفاده از هر دو نوع را به مشتریان خود خواهد داد.» علاوه بر سیری می توان انتظار ویژگی های دیگری را داشته باشیم که بین محصولات اپل مشترک است. ذخیره سازی ابری به وسیله Icloud، برنامه های کاربردی فراوان که روی مارکت اپل حضور دارند، Air Play (برنامه مخصوص اپل که برای استریم عکس، فیلم و صدا ساخته شده است)، Eacc Time (برنامه تماس تصویری اپل که شباهت بسیاری به اسکایپ دارد) و از همه مهم تر استفاده از صفحه تماما لمسی ازجمله مشخصاتی است که می توانیم انتظار دیدن آنها را در تلویزیون اپل داشته باشیم.

iTV از مرز خیال تا واقعیت

با تمامی این تفاسیر هیچ کدام از ما نمی توانیم از ساخت تلویزیون اپل اطمینان خاطر داشته باشیم. فراموش نکنیم این شایعات نخستین بار توسط شخص ژن مانستر منتشر شد. او در سال 2010 پیش بینی کرده بود اپل با تولید تلویزیون می تواند به ترتیب طی سال های 2012، 2013 و 2014 سودی معادل 6/2، 2/5 و 6/7 میلیارد دلار را کسب کند. در آن هنگام مانستر تنها مدعی شده بود اپل با تولید تلویزیون های خود می تواند به چنین سودی دست پیدا کند و هیچ خبری مبنی بر حضور چنین وسیله ای مخابره نشد. شاید iTV چیزی بیشتر از یک افسانه یا داستان خیالی نباشد اما حتی تصور تلویزیون ساخت اپل هم می تواند از دیدگاه طرفداران این شرکت بسیار جذاب باشد.


ویدیو مرتبط :
تلفن هاى جدید اپل و محصول جدیدى به نامه ساعت اپل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۵ محصول مهم اپل رونمایی شد؛



۵ محصول مهم اپل رونمایی شد؛

ویژگی های «آی پد مینی»،«آی مک»و«آی پد4»

در کنفرانس اختصاصی سه شنبه شب اپل در سن‌خوزه کالیفرنیا، این شرکت بیشتر دستگاه های مک خود را به روز رسانی کرد. مدل جدید مک مینی رامعرفی و از نسخه ۱۳ اینچ مک بوک پرو رتینا رونمایی کرد. محصول دیگری نیزکه به روزرسانی شد ، iMac بود.آی پد مینی وآی‌پد4 نیزازجمله محصولات مهمی بود که در این کنفرانس رونمایی شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رونمایی از "آی پد مینی" با صفحه نمایش 7.9 اینچی

آی پد مینی (iPad mini) سرانجام پس از صدها عکس و اطلاعاتی که به بیرون درز کرد، معرفی شد. این رایانه لوحی اولین پاسخ اپل به بازار رو به رشد رایانه های لوحی ۷ اینچی است. پس از موفقیت نسبی شرکت هایی مانند سامسونگ، گوگل (ایسوس) و آمازون در ارائه و فروش رایانه لوحی 7 اینچی، این بار اپل به میدان وارد شده و رایانه لوحی با مشخصات رقابتی و طراحی زیبا به بازار معرفی کرده است.

این رایانه لوحی دارای صفحه نمایش 7.9 اینچی با رزولوشن 1024 در 768 است و از 275 هزار اپلیکیشن مربوط به آی‌پد به راحتی پشتیبانی می کند. به گزارش zoomit ،ضخامت این رایانه لوحی تنها 7.9 میلی متر است و 25 درصد نازک تر از آی‌پد 4 است. وزن آن تنها ۳۰۸ گرم است که نسبت به آی پد 4 حدود ۵۳ درصد سبک تر است. 

جنس بدنه بر خلاف نکسوس 7 از فلز است. تغییر نکردن رزولوشن باعث شده است که این محصول به راحتی از 275 هزار اپلیکیشن مخصوص آی‌پد استفاده کند و استفاده بسیار بهینه تری از مساحت صفحه نسبت به رایانه های لوحی آندرویدی داشته باشد.این رایانه لوحی از پردازنده مشابه آی پاد تاچ جدید و آی پد 2 جدید یعنی A5 استفاده می کند. دارای دوربین 5 مگاپیکسلی در پشت است و نسخه پشتیبانی کننده از شبکه نسل چهارم LTE نیز درفهرست اپل وجود خواهد داشت. آی پد مینی مانند آی پد نسل چهارم و آیفون ۵ دارای پورت Lightining است و قیمت آن از 329 دلار شروع می شود. تاریخ عرضه این محصول 2 نوامبر اعلام شده است .

به گفته طراح آی پد مینی، این محصول به منظور استفاده در یک دست ساخته شده و به همین منظور طراحی قاب دور آن با دیگر مدل های آی پد متفاوت است. مشکلی که به ذهن می رسد این است که آیا این کاهش  اندازه لبه های صفحه نمایش باعث برخورد های ناخواسته دست با آن نمی شود؟ این شرکت بدین منظور در سیستم عامل ios6 تغییراتی اعمال کرده است تا با الگوریتم های نرم افزاری تشخیص دهد که آیا تماس دست با لبه نمایشگر عمدی بوده یا سهوی!

مک بوک پرو رتینا 13 اینچی توسط اپل معرفی شد

مک بوک پرو 13 اینچی رتینا اولین محصول سخت افزاری معرفی شده در کنفرانس سه شنبه شب اپل بود. این محصول دارای یک صفحه نمایش 13 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 است و قیمت آن از 1699 دلار شروع می شود. استفاده از سخت افزار مناسب مانند پردازنده Ivy Bridge از نوع Core i5 و Core i7 و داشتن حداقل 8 گیگابایت رم از ویژگی های مهم این محصول است. این مدل مک بوک پرو 13 اینچی از مدل قبلی 20 درصد باریک تر است و در واقع ضخامت آن 0.75 اینچ است. تنها 1.58 کیلوگرم وزن دارد و عنوان سبک ترین مک بوک پرو را یدک خواهد کشید.

این لپ تاپ از درایو نوری بی بهره است و دارای 2 پورت Thunderbolt، یک پورت HDMI و پورت USB 3.0 است.صفحه نمایش این لپ تاپ از نوع IPS و رزولوشن آن 2560 در 1600 است که آن را در حیطه  نوع رتینا قرار می دهد. دوربین جلوی آن رزولوشن HD دارد و از 2 میکروفون درون بدنه استفاده خواهد کرد. این لپ تاپ دارای اسپیکر استریو است و تا 768 گیگابایت حافظه SSD ارائه خواهد کرد. این لپ تاپ از کارت گرافیک HD 4000 یکپارچه شده با CPU بهره می برد.

iMac جدید در 2 مدل ۲۷ و 21.5 اینچی با ضخامت تنها ۵ میلی متررونمایی شد

اپل در رویداد سه شنبه شب خود بسیاری از محصولات سری مک را به روزرسانی کرد. گل سرسبد آن ها رایانه های بدون کیس آی مک بود که به ضخامت باور نکردنی ۵ میلی متر در لبه ها رسیده است و نمایشگر خیره کننده آن ستاره کنفرانس بود. این که بدانیم در چنین ضخامتی یک رایانه کامل قرار گرفته ،بسیار تعجب آور است.

آی مک جدید در 2سایز ۲۷ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ و 21.5 اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ ارائه خواهد شد. ویژگی های سخت افزاری این محصول شامل پردازنده Core i5 یا Core i7، تا ۳ ترابایت فضای ذخیره سازی و 4 پورت USB 3.0 است.همچنین این دستگاه از یک SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت در کنار دیسک سخت بهره می برد که اپل نام آن را Apple Fusion Drive یا درایو تلفیقی نهاده است.iMac های جدید با صفحه کلید و ماوس بی سیم ارائه می شود .

معرفی"آی پد ۴ " با پردازنده A6X

اپل سه شنبه شب علاوه بر معرفی نسل جدید رایانه های بدون کیس iMac، آی پد مینی با صفحه نمایش 7.9 اینچ و مک بوک پرو ۱۳ اینچ رتینا، یک محصول دیگر را نیز معرفی کرد و آن هم نسل چهارم آی پد بود. آی پد نسل چهارم نسبت به نسل سوم تفاوت های چشمگیری نکرده اما از نظر سخت افزاری به میزان قابل ملاحظه ای ارتقایافته است.

اپل ادعا می کند که پردازنده A6X به کار رفته در آی پد ۴ دو برابر سریع تر از پردازنده A5X آی پد ۳ است. پردازنده ۴ هسته ای گرافیک آن نیز بسیار سریع تر از آی پد قبلی عمل می کند. آی پد ۴ از Wi-Fi و شبکه نسل چهارم یعنی LTE پشتیبانی می کند.

دوربین جلوی این رایانه لوحی رزولوشن 720p دارد، تراشه پردازشگر تصویر دوربین جلو نیز همان تراشه ای است که در آیفون ۵ به کار رفته است. این رایانه لوحی مانند دیگر محصولات جدید اپل، دارای پورت لایتنینگ است. قیمت آن شبیه نسل سوم آی پد است یعنی نسخه ۱۶ گیگابایت Wi-Fi با قیمت ۴۹۹ دلار و نسخه ۱۶ گیگابایت LTE با قیمت ۶۲۹ دلار به فروش می رسد. آی پد نسل چهارم نسبت به نسل سوم دارای پردازنده قوی تر، دوربین جلو با کیفیت تر و کانکتور Lightening است.

اپل نسخه جدید Mac mini را در 2 مدل Core i7 و Core i5 معرفی کرد

اپل سه شنبه شب پس از تقریبا ۱۵ ماه، رایانه کوچک مک مینی را به روز کرد. مک مینی جدید در 2 مدل دوهسته ای i5 با هارد دیسک ۵۰۰ گیگابایت و مدل ۴ هسته ای i7 با ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی روانه بازار شد. اپل نسخه به روز شده رایانه کوچک مک مینی را با پردازنده نسل جدید اینتل یعنی Ivy Bridge معرفی کرد.

این اولین به روزرسانی برای این دستگاه از اواسط ۲۰۱۱ تا کنون است.مدل ارزان تر ۵۹۹ دلاری مجهز به پردازنده دو هسته ای i5 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز، ۴ گیگابایت حافظه RAM و دیسک سخت ۵۰۰ گیگابایتی است. اما مدل Server برچسب قیمت ۹۹۹ دلار دارد و دارای پردازنده ۴ هسته ای i7 با فرکانس 2.3گیگاهرتز و 2 درایو یک ترابایتی است./خراسان