اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تلفات زلزله تایوان رو به افزایش است


تعداد کشته های زلزله 6.4 ریشتری شنبه گذشته در جنوب تایوان به 37 کشته افزایش یافت و بیش از 110 تن نیز همچنان زیرآوار هستند.

خبرگزاری ایرنا: تعداد کشته های زلزله 6.4 ریشتری شنبه گذشته در جنوب تایوان به 37 کشته افزایش یافت و بیش از 110 تن نیز همچنان زیرآوار هستند.

«کیودو» ژاپن، عملیات نجات درساختمان 17طبقه ای که دراثر این زلزله واژگون شده همچنان ادامه دارد و پس از 48 ساعت از وقوع این حادثه یک زن 45 ساله زنده از زیر آوار بیرون آورده شد.

مقام های سازمان واکنش اضطراری تایوان اعلام کردند که عملیات برای نجات ساکنان ساختمان واژگون شده ادامه دارد.
زلزله شنبه گذشته در شهر 1.9 میلیونی تاینان بیش از 500 مصدوم داشته و چندین ساختمان آسیب جدی دیده است.

«ویلیام لی» شهردار تاینان اظهار کرده است که احتمال دارد حدود 117 تن از ساکنان این آپارتمان در زیر آوار گرفتار شده باشند.

وی افزود: تیم امداد و نجات ابتدا تلاش کرد تا با استفاده از ماشین آلات سنگین عملیات نجات را با سرعت پیش ببرداما برای کاستن از آمار تلفات و نجات بیشتر افراد این تصمیم به حالت تعلیق درآمد.
طبق گفته شهردار، تاکنون بیش از 200 تن از زیر آوار این ساختمان واژگون شده نجات یافته اند.

براساس گزارش سازمان هواشناسی مرکزی ژاپن، این زمین لرزه حدود ساعت 03:57 به وقت محلی در 27 کیلومتری شمال شرق شهرستان «پینگتونگ» در عمق 17 کیلومتری رخ داد.

پس ازاین زمین لرزه که در نقاط مختلف تایوان احساس شد چهل پس لرزه ثبت شده که بزرگ ترین آنها چهار ریشتر گزارش شده است.

تایوان پیش از این نیز شاهد وقوع یک زمین لرزه بزرگ بوده و زلزله ویرانگر سپتامبر سال 1999 در بخش مرکزی «نانتو» بیش از 2400 کشته برجا گذاشت.


ویدیو مرتبط :
زلزله 6.5 ریشتری نیوزلند تلفات نداشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش تلفات زلزله نپال تا 6600 نفر



شمار قربانیان زمین لرزه نپال از شش هزار و ششصد نفر فراتر رفت.

 شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد براساس گزارش مقامات نپالی، شمار قربانیان زمین لرزه اخیر در این کشور به شش هزار و ششصد و بیست و یک نفر رسید.
 
با توجه به ادامه عملیات امداد و نجات و خاکبرداری، امکان دارد این آمار همچنان افزایش یابد.

 

اخبار حوادث - صدا و سیما